December 20, 2001
Rysk invasion.. blir väl maffian, i alla fall om man skall se till vad som kan hända under de närmaste 10 åren. Beroende på utvecklingen kan det finnas en stark krigsmakt i öst om några år - men jag tror inte våra politiker bygger upp vårt försvar på samma sätt som de avvecklat det .. .. ..
Men, om vi inte sköter oss som våra kamrater i väst önskar .. .. vad hindrar dem från att "invadera" för att hjälpa oss med vår moral ?
och.. nej, jag tycker inte kärnvapen är en någon vidare bra idé - det skulle säkert krävas ett par utredningar innan någon kunde tänka sig ta ansvar för att trycka på någon knapp som skulle få något att smälla ..
-- -- --
när vindarna viskar mitt namn
September 5, 2001
Om en invasion skulle äga rum mot Sverige skulle fi först bomba oss med taktiska kärnvapen och sedan invandera? dont think so. Vilket nytta skulle en kärnladdning från Sveriges sida göra för att försvara landet mot en invasion, radioaktivt nedfall över egen mark? tror inte det. Ser bara nackdelar med kärnvapen om man skulle invadera Sverige och det är rent opraktiskt att använda det mot en invasion.
Finns helt enkelt absolut ingen fördel med att skaffa kärnvapen. Ta och läs detta ord några gånger Försvarsmakten.
Äsch då, vem skulle invadera ett land fullt av lallande datanördar?
*Edit*
Slåss inte, spela hellre CSS på datorn.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 20, 2001
January 28, 2003
CasO wrote: Eller så tar man all kärnvapen som alla länder äger/har och skickar up de mot solen och då får vi saken ur jorden...
kanske mer fred då och mindre dödandet...
Och så råkar det vara fel på bär-raketerna så att vätet tänds på, vilket resulterar i nukelär vinter.
Underbar idé det där!
Det har diskuterats, men förkastats pga osäkerheten..
March 21, 2003
dissa försvaret och fixa en "HAcker arme" (läste i en tidning/bok) som kan slå ut hela fiendens försvar(elektroniskt) med XX antal knapptryckingar.. 🙄
EDIT: Det var visst korea(syd eller nord) som hade en sånn och dom hade utvecklat nån mirakeldryck(energi ala XXXXXL) så dom skulle vara HELT skärpta i upp till 4a dygn...
BTW : 1911 inlägg RAzor-1911
January 28, 2003
Death On Wings wrote: En atombomb ska inte kunna explodera om den inte detoneras, alltså ska inget i värdlen kunna få den att göra så.
Man ska kunna slå och härja hej vilt på den och ändå ska inget hända.
Och det betyder därmed att strålning omöjligen hade spridits?
Det hade blivit en jävla explosion och bombernas höljen hade med all sannolikhet INTE klarat av det, utan pajjat. Which means att det hade spridits radioaktivt material över en jävligt hyffsad areal.
July 14, 2004
Har sagt det innan och säger det igen, Fars Fågelbössa kommer till användning när ryssen kommer om lagårn...då ligger han pyrt till
Jag hade försvarat sverige ifall det fanns rimliga odds om Förstärkning (själv hade jag nog trott att Danmark, Norge(USA?)hade fått flippen o bankat ryssen till skräck(?)) Finns väldigt många frågetecken, men jag tror nog att ett starkt försvar är viktigt eftersom att Världen inte utvecklas till det bättre i dagsläget.
Idén med en hacker armé låter ju underbart 😀 fett najz de hade vart o hacka ryssens system tills han inte kunde genomföra en sån kupp längre... Fast vem vet... dom kanske fortfarande har ett Fett lager med COM radio's ? 😛
January 28, 2004
En del skrev att ett kärnvapenkrig är dömt att misslyckas, om ni fattar det(no offense) så borde världens regeringar med pengar och en massa anställda snillen fatta det efter en tids funderande.
Jag tycker inte att kärnvapen är något bra, men vi behöver alla pengar vi kan få tag på i dag. Det sparas på skolan hela tiden, hela sjukhus läggs ner på många orter bla där jag bor.
Om man skulle hamna i en trafikolycka här så skulle man få åka ambulans i över en timme, är det kritiskt så tror inte jag man lever när man kommer fram...(suck).
Sen det här att regeringen klantade bort 100 miljarder sek av skattebetalarnas pengar i EU bidrag som tex skulle räcka till att driva polisens och brandkårens verksamhet i 4 år, varför tror ni att vi har så många neddragningar idag?
Sen tycker jag att USA börjar bli lite otäcka med sina religösa fanatiker och moraliska nolltolerans, lägg till delvis statskontrollerade medier (fox) och jag ryser.
Slutligen då jag är lite lättretad i dag, intellekt stavas med två l.
July 14, 2003
Jag anser nog att vi kan skaffa kärnvapen. Jag är varken för eller emot, eller hur man nu ska uttrycka sig....Jag skulle inte protestera om vi skaffade, men jag tänker inte lägga någon energi på att försöka se till att vi skaffa det heller. Men det bästa vore nog om vi hade ett seriöst försvar, det finns pengar till det, vi har ju haft det förut!
tom491 wrote: hrmm .. datornördar ..
hur mycket av det moderna samhället, och försvaret, styrs/påverkas/kontrolleras av datorer ?
och vem kan ha intresse av att styra/kontrollera datorer .. ?
USA 🙂
Men jag tror inte USA anfaller Sverige eftersom Bush anser att Sverige inte har något försvar så han ringer nog bara till Göran och säger "Hello Mr Goran, all your base are belong to us" 😎
January 5, 2002
MrWeizel wrote: Om den varit helt statskontrollerad, tror jag inte Uppdrag Granskning levt vidare länge till...
(Vänsterns Historieförfalskning del 1 & 2, Bidragsfusket osv)
Har jag inte sett, min bild av UG är ett program som misskrediterar det borgerliga blocket samt diverse politiska extremister.
November 27, 2003
snyde wrote: [quote=MrWeizel]Om den varit helt statskontrollerad, tror jag inte Uppdrag Granskning levt vidare länge till...
Har jag inte sett, min bild av UG är ett program som misskrediterar det borgerliga blocket samt diverse politiska extremister.
Då borde du titta mer på det 😉
SVT må vara statskontrollerad men dom hymlar inte med det iaf.
//Andreas
May 17, 2002
snyde wrote: [quote=MrWeizel]Om den varit helt statskontrollerad, tror jag inte Uppdrag Granskning levt vidare länge till...
Så säger du bara för att du inte gillar vårat nuvarande regeringsparti. Ärligt talat så tror jag inte du skulle kunna ge ett enda exempel på en gång då SVT eller UG har gjort ett repotage för att missgynna det borgeliga blocket.
Du kommer säkerligen säga emot mig med det ger jag blanka *** i 😛
4 Guest(s)