Borde Sverige skaffa kärnvapen?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Borde Sverige skaffa kärnvapen?
nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
sp_UserOfflineSmall Offline
837948
February 8, 2005 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Vill bara göra något klart: Det är en sak att FÖRSVARA sitt land. en annan att Attackera ett land.

Med andra ord jag skulle FÖRSVARA oss...men inte invadera på något sätt...deserterat hade jag gjort snabbare än kvickt.

Sen att säga att folk runkar över sitt vapen bara för att dom vet var dom står i frågan om invadering.

säger bara att ni saknar ju Fosterlandskärlek totalt.

Har icke-svenska kompisar som står för samma saker som jag i den här frågan..

ONTOPIC : Tycker Försvaret borde utvecklas,Föras framåt. Vi behöver ett starkt försvar, inte bara inför krig, utan den växande kriminella världen som finns, det är ett hot ifall ni frågar mig. Dom kan nog tänkas ta ÖVER sverige t.o.m(lite långsökt)

1. Älska ditt Land, hedra ditt folk(då menar jag svenska BEFOLKNINGEN, inte endast helsvenska..aja ni fattar :heart: )

Sverige, Där björkarna susar o bäckarna brusar...

=)

Tycker vi borde vara mer som USA när det gäller fosterlandskärlek, Mer Sammanhållning åt folket!

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
837962
February 8, 2005 - 1:33 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö wink

Ursäkta mig,men du får gärna simma till Danmark medans jag försvarar din döende mor från hot...hoppas du fattar poängen... pappskalle...trähatt...obebodda fiskskål...

Tveksamt om jag fattar någon som är med i NSF "poäng" skulle förvåna mig brutalt, sympatiserar inte med nazister. Det mesta du skriver och står för är bara patetiskt 🙂

Och möjligtvis i din utopi "försvarar du min döende mor från hot", eller du kanske menar att hon är döende pga av att du luktar skit vad vet jag, då är det nog möjligt att jag simmar till Danmark

"pappskalle" "trähatt" "obebodda fiskskål" - inga grova ord du drar till med kan jag inte påstå precis :hehe:

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
837984
February 8, 2005 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: [quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö wink

Ursäkta mig,men du får gärna simma till Danmark medans jag försvarar din döende mor från hot...hoppas du fattar poängen... pappskalle...trähatt...obebodda fiskskål...

Tveksamt om jag fattar någon som är med i NSF "poäng" skulle förvåna mig brutalt, sympatiserar inte med nazister. Det mesta du skriver och står för är bara patetiskt 🙂

Och möjligtvis i din utopi "försvarar du min döende mor från hot", eller du kanske menar att hon är döende pga av att du luktar skit vad vet jag, då är det nog möjligt att jag simmar till Danmark

"pappskalle" "trähatt" "obebodda fiskskål" - inga grova ord du drar till med kan jag inte påstå precis :hehe:

nej,dom sparar jag till nån som är värd att bli bannad för, du e ju helt jävla borta, tönt

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
838010
February 8, 2005 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö wink

nej,dom sparar jag till nån som är värd att bli bannad för, du e ju helt j**la borta, tönt

okey, kunde inte bry mig mindre om vad du tycker, förväntade mig inte något annat precis! 🙄

Multiface
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 247
838041
February 8, 2005 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Nu tar vi och lugnar ner oss ett par kilo, ni får bomba varann på något annat ställe.

Om vi skulle skaffa lite verklighets anknytning. Det är knappast troligt att sverige skaffar kärnvapen ur det blå, icke spridningsavtal, kostnader etc.

Men som med jordgubbarna så kommer eu nog att skaffa ett gemensamt försvar sinom tid. Inom eu finns det flera länder som har kärnvapen. Borde eu skaffa gemensamma interkontinentala stridsspetsar?
Borde det bli en folkomröstning om saken?

Är inte på något sätt en krigshetsare utan ser kärnvapen som ett sett att undvika öppet krig tills det hela har lungnat ner sig.

Ta kalla kriget som exempel, själv tror jag att det hade kommit till öppen konflikt (WW3) ganska tidigt om inte vetskapen om vad som skulle kunna hända våran kära planet hade malt i bakhuvudet på politikerna på båda sidor.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
838181
February 8, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst EU är bra när det gäller försvar men det som är dåligt, är ju att då har politikerna det som ett argument för att rusta ner försvaret.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
838199
February 8, 2005 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: [quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö wink

nej,dom sparar jag till nån som är värd att bli bannad för, du e ju helt j**la borta, tönt

okey, kunde inte bry mig mindre om vad du tycker, förväntade mig inte något annat precis! 🙄

Nu säger du emot dig själv, först så påpekar du och anmärker ett antal grejer i mina åsikter och sen säger du att du inte kunde bry dig mindre? Men om du inte brytt dig hade du inte heller påpekat...än en gång får jag nog säga...pappskalle

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
838201
February 8, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Orka mer Nomic. Vi vet redan att Captain_Anarchy deserterar till Schweiz om det blir krig. Orka göra mer av saken.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
838270
February 8, 2005 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö wink

Nu säger du emot dig själv, först så påpekar du och anmärker ett antal grejer i mina åsikter och sen säger du att du inte kunde bry dig mindre? Men om du inte brytt dig hade du inte heller påpekat...än en gång får jag nog säga...pappskalle

syftade på att du tyckte jag var "en jävla tönt" så nej jag säger inte emot mig själv.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
838277
February 8, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö wink

Om alla skulle tänka som NSF skulle sverige inte behöva bry sig mkt om vårat försvar mot andra länder för då skulle vi äta upp oss själva innifrån pga allt hat som vissa har mot andra grupper av samhället....

Underskatta aldrig många idioter i grupp...(farligaste saken på jorden är idioti)

Multiface
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 247
838732
February 9, 2005 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Suck, jaha ska vi starta vadslagningen om vem av dom som blir bannlyst först? 10kr på Nomic.

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
838819
February 9, 2005 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja och nej.. skull sverige skaffa kärnvapen så skulle det inte vara till någon nytta..
skulle Ryssarna få för sig att bomba oss så har vi inte en chans.. men det är bra tänkt

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
838820
February 9, 2005 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja och nej.. skull sverige skaffa kärnvapen så skulle det inte vara till någon nytta..
skulle Ryssarna få för sig att bomba oss så har vi inte en chans.. men det är bra tänkt

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
838836
February 9, 2005 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej vaför då? 😛 bättre att joina nato.. fast det är inte bra det heller

Farbror
Member
Medlem
838902
February 9, 2005 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt detta om att vå stora fiende skulle vara ryssland??? ...
Vad är det som säger det ? (kan inte komma på mer än att ryssarna alltid vart lite för spioneri)

Upplys mej .... 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
838916
February 9, 2005 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: Allt detta om att vå stora fiende skulle vara ryssland??? ...
Vad är det som säger det ? (kan inte komma på mer än att ryssarna alltid vart lite för spioneri)

Upplys mej .... 🙂

Vi har krigat med Rysland sedan innan stormaktstiden... kan det vara det kanske?

Farbror
Member
Medlem
838922
February 9, 2005 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Farbror]Allt detta om att vå stora fiende skulle vara ryssland??? ...

Upplys mej .... 🙂

Vi har krigat med Rysland sedan innan stormaktstiden... kan det vara det kanske?

Ja men har det inte vart typ totalt slut på allt sånnt fjöl sedan 50-talet ? (igen så skriver jag bara rakt ur huvet och vet inte så bra)

EDIT: det sista kriget med ryssland va väl Finska kriget 1808-1809 ??

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
839163
February 9, 2005 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Atombomber är smutsiga, men jag tycker att svenska försvaret kanske borde kolla lite på "fuel air explosives" som är en fattigmans atombomb.
Lång/kortdistans missiler med atombomber tycker jag inte passar in i det svenska försvarskonceptet, som går ut på att försvara vårat land mot anfallare och då funkar det ju inte direkt att bränna av atombomber på vårat eget territorium, men FAE bomber skulle fungerar alldeles utmärkt.
Att ha atombomber i avskräckande syfte är inte värt riskerna och kostanderna plus att det känns förlegat.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
839203
February 9, 2005 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: Atombomber är smutsiga, men jag tycker att svenska försvaret kanske borde kolla lite på "fuel air explosives" som är en fattigmans atombomb.
Lång/kortdistans missiler med atombomber tycker jag inte passar in i det svenska försvarskonceptet, som går ut på att försvara vårat land mot anfallare och då funkar det ju inte direkt att bränna av atombomber på vårat eget territorium, men FAE bomber skulle fungerar alldeles utmärkt.
Att ha atombomber i avskräckande syfte är inte värt riskerna och kostanderna plus att det känns förlegat.

Vi har några av världens mest avancerade labb inom de flesta fysikaliska och medicinska områden så kan vi nog rätt snabbt framställa ganska effektiva bomber, då både material och kunskap finns, om det skulle behövas 😉

//Andreas

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
839211
February 9, 2005 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

vi har ju delfi om vi vill ha lite elaka saker skapta nere i ett labb där han leker galen vetenskapsman 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 551
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL