July 14, 2004
Vill bara göra något klart: Det är en sak att FÖRSVARA sitt land. en annan att Attackera ett land.
Med andra ord jag skulle FÖRSVARA oss...men inte invadera på något sätt...deserterat hade jag gjort snabbare än kvickt.
Sen att säga att folk runkar över sitt vapen bara för att dom vet var dom står i frågan om invadering.
säger bara att ni saknar ju Fosterlandskärlek totalt.
Har icke-svenska kompisar som står för samma saker som jag i den här frågan..
ONTOPIC : Tycker Försvaret borde utvecklas,Föras framåt. Vi behöver ett starkt försvar, inte bara inför krig, utan den växande kriminella världen som finns, det är ett hot ifall ni frågar mig. Dom kan nog tänkas ta ÖVER sverige t.o.m(lite långsökt)
1. Älska ditt Land, hedra ditt folk(då menar jag svenska BEFOLKNINGEN, inte endast helsvenska..aja ni fattar :heart: )
Sverige, Där björkarna susar o bäckarna brusar...
=)
Tycker vi borde vara mer som USA när det gäller fosterlandskärlek, Mer Sammanhållning åt folket!
September 23, 2004
Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö
Ursäkta mig,men du får gärna simma till Danmark medans jag försvarar din döende mor från hot...hoppas du fattar poängen... pappskalle...trähatt...obebodda fiskskål...
Tveksamt om jag fattar någon som är med i NSF "poäng" skulle förvåna mig brutalt, sympatiserar inte med nazister. Det mesta du skriver och står för är bara patetiskt 🙂
Och möjligtvis i din utopi "försvarar du min döende mor från hot", eller du kanske menar att hon är döende pga av att du luktar skit vad vet jag, då är det nog möjligt att jag simmar till Danmark
"pappskalle" "trähatt" "obebodda fiskskål" - inga grova ord du drar till med kan jag inte påstå precis :hehe:
July 14, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö
Ursäkta mig,men du får gärna simma till Danmark medans jag försvarar din döende mor från hot...hoppas du fattar poängen... pappskalle...trähatt...obebodda fiskskål...
Tveksamt om jag fattar någon som är med i NSF "poäng" skulle förvåna mig brutalt, sympatiserar inte med nazister. Det mesta du skriver och står för är bara patetiskt 🙂
Och möjligtvis i din utopi "försvarar du min döende mor från hot", eller du kanske menar att hon är döende pga av att du luktar skit vad vet jag, då är det nog möjligt att jag simmar till Danmark
"pappskalle" "trähatt" "obebodda fiskskål" - inga grova ord du drar till med kan jag inte påstå precis :hehe:
nej,dom sparar jag till nån som är värd att bli bannad för, du e ju helt jävla borta, tönt
September 23, 2004
Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö
nej,dom sparar jag till nån som är värd att bli bannad för, du e ju helt j**la borta, tönt
okey, kunde inte bry mig mindre om vad du tycker, förväntade mig inte något annat precis! 🙄
January 28, 2004
Nu tar vi och lugnar ner oss ett par kilo, ni får bomba varann på något annat ställe.
Om vi skulle skaffa lite verklighets anknytning. Det är knappast troligt att sverige skaffar kärnvapen ur det blå, icke spridningsavtal, kostnader etc.
Men som med jordgubbarna så kommer eu nog att skaffa ett gemensamt försvar sinom tid. Inom eu finns det flera länder som har kärnvapen. Borde eu skaffa gemensamma interkontinentala stridsspetsar?
Borde det bli en folkomröstning om saken?
Är inte på något sätt en krigshetsare utan ser kärnvapen som ett sett att undvika öppet krig tills det hela har lungnat ner sig.
Ta kalla kriget som exempel, själv tror jag att det hade kommit till öppen konflikt (WW3) ganska tidigt om inte vetskapen om vad som skulle kunna hända våran kära planet hade malt i bakhuvudet på politikerna på båda sidor.
July 14, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö
nej,dom sparar jag till nån som är värd att bli bannad för, du e ju helt j**la borta, tönt
okey, kunde inte bry mig mindre om vad du tycker, förväntade mig inte något annat precis! 🙄
Nu säger du emot dig själv, först så påpekar du och anmärker ett antal grejer i mina åsikter och sen säger du att du inte kunde bry dig mindre? Men om du inte brytt dig hade du inte heller påpekat...än en gång får jag nog säga...pappskalle
September 23, 2004
Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy][quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö
Nu säger du emot dig själv, först så påpekar du och anmärker ett antal grejer i mina åsikter och sen säger du att du inte kunde bry dig mindre? Men om du inte brytt dig hade du inte heller påpekat...än en gång får jag nog säga...pappskalle
syftade på att du tyckte jag var "en jävla tönt" så nej jag säger inte emot mig själv.
March 21, 2003
Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy]tycker inte sverige ska inte ha kärnvapen nej, sen det där massa små pojkar som är kära i vapen ofta säger om att dom skulle försvara sitt land även om dom dog. Det är ju bara patetiskt! men gör det ni, dö
Om alla skulle tänka som NSF skulle sverige inte behöva bry sig mkt om vårat försvar mot andra länder för då skulle vi äta upp oss själva innifrån pga allt hat som vissa har mot andra grupper av samhället....
Underskatta aldrig många idioter i grupp...(farligaste saken på jorden är idioti)
January 28, 2004
May 17, 2002
Farbror wrote: Allt detta om att vå stora fiende skulle vara ryssland??? ...
Vad är det som säger det ? (kan inte komma på mer än att ryssarna alltid vart lite för spioneri)Upplys mej .... 🙂
Vi har krigat med Rysland sedan innan stormaktstiden... kan det vara det kanske?
March 21, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Farbror]Allt detta om att vå stora fiende skulle vara ryssland??? ...
Vad är det som säger det ? (kan inte komma på mer än att ryssarna alltid vart lite för spioneri)Upplys mej .... 🙂
Vi har krigat med Rysland sedan innan stormaktstiden... kan det vara det kanske?
Ja men har det inte vart typ totalt slut på allt sånnt fjöl sedan 50-talet ? (igen så skriver jag bara rakt ur huvet och vet inte så bra)
EDIT: det sista kriget med ryssland va väl Finska kriget 1808-1809 ??
May 29, 2001
Atombomber är smutsiga, men jag tycker att svenska försvaret kanske borde kolla lite på "fuel air explosives" som är en fattigmans atombomb.
Lång/kortdistans missiler med atombomber tycker jag inte passar in i det svenska försvarskonceptet, som går ut på att försvara vårat land mot anfallare och då funkar det ju inte direkt att bränna av atombomber på vårat eget territorium, men FAE bomber skulle fungerar alldeles utmärkt.
Att ha atombomber i avskräckande syfte är inte värt riskerna och kostanderna plus att det känns förlegat.
November 27, 2003
squarepusher wrote: Atombomber är smutsiga, men jag tycker att svenska försvaret kanske borde kolla lite på "fuel air explosives" som är en fattigmans atombomb.
Lång/kortdistans missiler med atombomber tycker jag inte passar in i det svenska försvarskonceptet, som går ut på att försvara vårat land mot anfallare och då funkar det ju inte direkt att bränna av atombomber på vårat eget territorium, men FAE bomber skulle fungerar alldeles utmärkt.
Att ha atombomber i avskräckande syfte är inte värt riskerna och kostanderna plus att det känns förlegat.
Vi har några av världens mest avancerade labb inom de flesta fysikaliska och medicinska områden så kan vi nog rätt snabbt framställa ganska effektiva bomber, då både material och kunskap finns, om det skulle behövas 😉
//Andreas
3 Guest(s)