Börjar man inte bli trött på alla angst fyllda personer?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Börjar man inte bli trött på alla angst fyllda personer?
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
700849
August 21, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: Låt folk vara deppade om de vill mej stör det inte...men att 50% av alla tjejer på 13-17 år leker mer deppade än vad de är och snackar om självmord och hela balletten är bara tragiskt... ;S

Det är inne att vara självmordsbinägen.. sjukt .. 😮

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
700853
August 21, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Aldrig ägnat en tanke åt det, låt folk vara vad de vill, bara för Kalle känner sig deprimerad för han inte fick mer än 400 kroner i månadspeng behöver man väl inte bry sig, alltså varför ens tänka på det. 🙂

KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
700856
August 21, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nicken kan man väl störa sig på men om någon säger att folk inte har någon anledning att vara deprimerade så kanske de inte behöver någon direkt anledning eller så vet de inte om om de har någon. Jag har varit seriöst deprimerad, och då menar jag gå och snacka med läkare och äta medicin deprimerad. Min bror hade det lika dant för ett par år sen och det är inte någon undanflykt eller rop på uppmärksamhet. Oftast blir de ungdomar som blir deprimerade(på riktigt) när de börjar bli vuxna och under gymnasietiden. Så var det för mig iaf och jag har börjat 3:an nu så jag vet vad jag snackar om. Att vara deprimerad behöver inte ha någon direkt anledning utan kan bara va så att vissa ämnen i hjärnan inte finns eller finns för lite av. Jag har inte käkat någon medicn eller gått till läkare med det har min bror och han mådde riktigt dåligt. Under de gånger jag snackat med han om detta så har inte jag hittat någon anledning varför han blev deprimerad utan det bara hände. Han mår idag lika bra som någon annan och det är nog tack vara att han fick hjälp. Bara för att folk säger att de mår dåligt och ska ta självmord när de egentligen bara vill ha uppmärksamhet, betyder inte att det inte finns folk som verkligen är deprimerade.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
700897
August 21, 2004 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår dom faktiskt... Det är inte lätt att vara ungdom idag...Specillt inte tjej.. Visserligen har det väl aldrig varit lätt att vara ung och rebellisk 😛 haha

Man ser på min syster. Kallas för Angel Of Death och är väldigt deprimerad IRL. Problem med kompisar, pojkvänner, alla hormoner som kroppen ska få att göra med under puberteten...Tar en del på en.
problemet med just henne är väl att hon inte har några direkta riktiga kompisar. Hon är väldigt alternativ precis som jag och ibland kan det väl vara svårt att hitta riktiga kompisar i detta mode fixerade samhälle som vi bor i... jag var likadan...

Men det finns dom som har det värre..Helt klart...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
700899
August 21, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Lord_Kvadd
Member
Medlem
700901
August 21, 2004 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Tack tack 🙄

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
700903
August 21, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Yes eller siffror.

Snorch
Member
Medlem
700906
August 21, 2004 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Snorch]Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Tack tack 🙄

😛
Nä men måste väl säga att ditt är ju inte det mest extrema fall direkt..

Lord_Kvadd
Member
Medlem
700908
August 21, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Snorch]Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Tack tack 🙄

😛

Haha okey 😛 fick bara känslan av att du menade just mig 😛
har ingen aning varför jag stavar med stort "D". Bara blev så.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
700911
August 21, 2004 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

En del som har sig själv i avataren kan jag störa mig på... tror jag inte sett nån på detta forum som jag stört mig på i det fallet men..

Snorch
Member
Medlem
700917
August 21, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Snorch][quote=LorD_Kvadd][quote=Snorch]Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Tack tack 🙄

😛

Haha okey 😛 fick bara känslan av att du menade just mig 😛
har ingen aning varför jag stavar med stort "D". Bara blev så.

Nä syftade på föregående talare.. såg inte ditt inlägg när jag börja skriva.. 🙂

Snorch
Member
Medlem
700918
August 21, 2004 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: En del som har sig själv i avataren kan jag störa mig på... tror jag inte sett nån på detta forum som jag stört mig på i det fallet men..

Alltså en bild?
Då tycker då jag det är mer störande när folk har bild på någon som de tycker är en "cool" kändis eller liknande.. men men.. 😛

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
700931
August 21, 2004 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Snorch]Stör mig mer på folk som blandar stora och små bokstäver i nicket..

Yes eller siffror.

Kan bara hålla med dessa två talares åsikt.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
700933
August 21, 2004 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hatar folk som har med "Herr" eller "Mr" i sina namn, detta för att ständigt påmina oss om att de är äldre än oss. :hb:

wink

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
700947
August 21, 2004 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där är ju bara en fjortis grej 😛

Alla fjortisar skriver att dom är så ensama och har inga vänner. men i verkligheten har dom många vänner och en stor lycklig familj med mamma, pappa, syskon, husdjur, bor i flott villa osv..

har inte ett bekymmer i världen..

Hatar sånt där ..

( nu säger jag inte att det är så för alla, men för dom flesta..)

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
700980
August 22, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

mäniskan klarar inte av ett liv i lyx, vi måste ha lite kaos för att funka, därför är folk som har det så jävla bra en tendens att vända på saker och ting.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
700987
August 22, 2004 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=Starscream]En del som har sig själv i avataren kan jag störa mig på... tror jag inte sett nån på detta forum som jag stört mig på i det fallet men..

Alltså en bild?
Då tycker då jag det är mer störande när folk har bild på någon som de tycker är en "cool" kändis eller liknande.. men men.. 😛

Det är väl trevligt om man får någon form av uppfattning om vem som skrivit. Jag menar, hur trevligt är det att sitta och snacka med en AMD-logo? 🙄
Det är väl inte så trevligt att sitta och kolla på en bild av Pelles acne heller, men upplösningen är ju inte såpass hög att det blir så detaljerat.

Eller menar du att det är svårt att skapa sig en cyber-karaktär om man ständigt blir påmind om att dom man pratar med är riktiga människor och inte en bild på en hamster eller en vägskylt sägandes något klatchigt?

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
701005
August 22, 2004 - 1:14 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag hatar folk som har med "Herr" eller "Mr" i sina namn, detta för att ständigt påmina oss om att de är äldre än oss. :hb:

wink

Faktum är att när jag registrerade mig ville jag ha "putte" som var givetsvis upptaget, sen ville jag ha "akatosh" som jag trott mig vara ensam om att använda sen BBS tiden i slutet på 80-talet men det var också upptaget. Skulle väldigt gärna ha det så istället för att ha "herr" framför....

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
701025
August 22, 2004 - 4:00 am
sp_Permalink sp_Print

HerrPutte wrote: [quote=Callister]Jag hatar folk som har med "Herr" eller "Mr" i sina namn, detta för att ständigt påmina oss om att de är äldre än oss. :hb:

wink

Faktum är att när jag registrerade mig ville jag ha "putte" som var givetsvis upptaget, sen ville jag ha "akatosh" som jag trott mig vara ensam om att använda sen BBS tiden i slutet på 80-talet men det var också upptaget. Skulle väldigt gärna ha det så istället för att ha "herr" framför....

Be dom snällt om dom vill byta namn 😀 akatosh lät bra ... kör med det om du kan 😉

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
701028
August 22, 2004 - 4:12 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: mäniskan klarar inte av ett liv i lyx, vi måste ha lite kaos för att funka, därför är folk som har det så j**la bra en tendens att vända på saker och ting.

Stämmer nog ganska bra...

Och Krehlmar, bra sagt. Kan inte annat än att hålla med, speciellt att det borde bli obligatoriskt för alla ungdomar att se southparkavsnittet "raisins"!

Men det finns ju faktiskt en del som har lite problem, och får de ut något av att hålla på sådär så visst, men i längden kanske det inte är så lyckat.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 354
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL