July 27, 2002
HerrPutte wrote: [quote=Callister]Jag hatar folk som har med "Herr" eller "Mr" i sina namn, detta för att ständigt påmina oss om att de är äldre än oss. :hb:
Faktum är att när jag registrerade mig ville jag ha "putte" som var givetsvis upptaget, sen ville jag ha "akatosh" som jag trott mig vara ensam om att använda sen BBS tiden i slutet på 80-talet men det var också upptaget. Skulle väldigt gärna ha det så istället för att ha "herr" framför....
Jag förstår men du förstod att jag skämtade va. 😛
January 18, 2004
Oj, en lyckad topic av mig, quel horrur!
Nej men om man verkligen har det dåligt så visst... men jag har själv varit inne i en såndär depressiv period etc. , just då så tyckte jag livet var skit och skulle nog tagit mitt liv om det inte var att jag är skit rädd för döden, och plus så visste jag att det skulle bli bättre tillslut endå... saken var att det var aldrig så dåligt som det såg ut att vara...
Jag känner flertal tjejer som en-två gånger i veckan kommer och berättar om hur dåligt de mår och hur fula de är, när de är snygga och har fan pojkvän, hur många vänner som helst och inga prob med pengar...
Tillslut bad jag bara "attention whore" dra åt helvete....
Och det där med att självmords belägenhet är mode, är så sant.
På min komfirmation så var det en äklig tjej som var världens attention whore... mitt när vi pratar kommer hon in "jag har försökt ta livet av mig 8 gånger"...
Då tycker man ju bara att de är patetiska...
det är ju bara en ond cirkel..
bah; "Always look on the bright side of life!"
Läste en dikt en gång, glömt texten men kommer bara ihåg handlingen och uplevelsen jag kände då, skit bra dikt, varje gång jag känner mig nere på väg till skolan tittar jag bara på skyn, rakt upp, och ler.
(Jo det där med namn, jag menar inte att alla som har sånna namn är angst fyllda, men när halva ett forum har det och alla går runt och berömmer varandra om hur mörka de är och hur man verkligen kan känna smärtan i en text, när de är 14 bast... blir man irreterad.)
Last point: Jo, det suger att vara tonåring, jag är 16, och jag måste stå ut med kommunister, über vegitarianer, extremister i alla katogorier, fjortisar och gud mer... klart man blir angst fylld om man orkar bry sig.
January 12, 2004
Nej men om man verkligen har det dåligt så visst... men jag har själv varit inne i en såndär depressiv period etc. , just då så tyckte jag livet var skit och skulle nog tagit mitt liv om det inte var att jag är skit rädd för döden, och plus så visste jag att det skulle bli bättre tillslut endå... saken var att det var aldrig så dåligt som det såg ut att vara...
Så bra att du är så skicklig på att avgöra vilka som verkligen mår dåligt, och vilka som fejkar... 🙄
Måste påpeka att du inte har varit inne i en riktigt dålig period än, du så ljuset i tunneln, det går man inte när man mår riktigt dåligt.
July 13, 2002
Aldrig riktigt varit deprimerad.. därför försöker jag inte racka ned förmkt på de som är det, vet liksom inte riktigt vad det handlar om. Men jag är bra på att snacka med de som är det, sällan någon mår sämre efteråt i alla fall... fast man tröttnar på dem i längden.
Mitt liv är lite av en dans på rosor 😀
February 4, 2003
Jag vet inte. Jag lever livet på sommaren. Men på vintern och hösten så går jag liksom in i någon slags kupa. Blir alldeles trött, deprimerad och det känns som man blir en hel del "tråkigare".
Vet inte om det har med skolan att göra. Eller vädret. Eller kombinationen. Men det känns hopplöst ibland.
Men sen tänker man på när man kommer bli vuxen och äntligen få ta eget ansvar (vilket jag längtar efter). Ha körkort och ett eget liv.
Inte för att jag är kontrollerad av mina föräldrar, utan för att jag vill ha något eget. Känns liksom konstigt att man snart levt 1/4 del av sitt liv och egentligen bara gått i skolan. Plus att man har en hel del skola kvar i sitt liv. Går ju faktiskt bara i tvåan på gymnasiet.
Svårt och beskriva. Visst förstår jag att vuxna livet också är jobbigt. Räkningar och skit. Inte så jag längtar till att vara 45 år liksom. Utan jag längtar till den tiden då man börjar stå på egna ben, stadgar sig. Gör någon nytta, förhoppningsvis.
July 27, 2002
Dehman wrote: [quote=Death On Wings]De flesta som håller på sådär är skitungar/fjortissar.
De tycker säkerligen oxå att det är tufft och vill ha uppmärksamhet.Fast du sneglar säkerligen på mitt namn just nu 😀
När jag ser ditt nick så tänker jag mer på attackflygare. 😀
Jag tänker på Death Metal, satanister när jag ser hans namn. :bgrin:
December 31, 2001
Dehman wrote: [quote=Death On Wings]De flesta som håller på sådär är skitungar/fjortissar.
De tycker säkerligen oxå att det är tufft och vill ha uppmärksamhet.Fast du sneglar säkerligen på mitt namn just nu 😀
:)R
February 4, 2003
Death On Wings wrote: "Jag vet inte. Jag lever livet på sommaren. Men på vintern och hösten så går jag liksom in i någon slags kupa. Blir alldeles trött, deprimerad och det känns som man blir en hel del "tråkigare""
Du har insett att jultomten inte finns 🙂
Jo då, han finns! Det är ju jag som är tomten 😛
Blir pigg när jag ska dela ut klapparna i December. 😛
April 10, 2003
Men det roliga är att dom 14-tisarna ofta inte vet ett skit vad dom pratar om och det är lika roligt att krossa deras anledningar till varför dom är så deppiga när man börjar snacka med dom.
(Ps innom metal finns det många sånna muppar dock är dom inte sanna Metalheads utan mest mainstream idioter som tror linking Park är Heavy/death Meatl =P)
May 23, 2001
@Krehlmar så jävla sant det du skrev i första inlägget i denna tråden. Bästa jag läst på mycket länge. Har också tröttnat på alla fjortisar och andra fjompar som går runt och tror att de har det svårt. De ska fan ut och resa lite, se människor som svälter och bor i lerhyddor, slumområden osv så kan de bli glada sen.
January 12, 2004
stormaz wrote: @Krehlmar så j**la sant det du skrev i första inlägget i denna tråden. Bästa jag läst på mycket länge. Har också tröttnat på alla fjortisar och andra fjompar som går runt och tror att de har det svårt. De ska fan ut och resa lite, se människor som svälter och bor i lerhyddor, slumområden osv så kan de bli glada sen.
Allt är som sagt relativt...
Det du anser vara fjolligt kan knäcka en annan.
Och det någon annan anser vara fjolligt kan knäcka dig...
May 23, 2001
obelix wrote: [quote=stormaz]@Krehlmar så j**la sant det du skrev i första inlägget i denna tråden. Bästa jag läst på mycket länge. Har också tröttnat på alla fjortisar och andra fjompar som går runt och tror att de har det svårt. De ska fan ut och resa lite, se människor som svälter och bor i lerhyddor, slumområden osv så kan de bli glada sen.
Allt är som sagt relativt...
Det du anser vara fjolligt kan knäcka en annan.
Och det någon annan anser vara fjolligt kan knäcka dig...
Självklart gäller ju inte detta alla som springer omkring och är deppiga, finns ju sådana som har riktiga problem. Just den gruppen jag tänker på är som någon skrev 13-17 åriga tjejer som springer omkring och tror att de har svårt. Visst, vissa kanske har det rikigt svårt men just nu verkar det vara inne med att gå omkring och vara ledsen, blir så trött på sånt. De som har riktiga depressioner brukar oftast inte springa runt och visa det öppet, som dessa "tufft att vara deppig människorna" gör. Fast det är väl klart, man kanske är inne i en känslig period i tonåren.
Som du säger, allt är ju relativt och vi har ju olika syn på saker och ting. Jag har dock mest den synen att man ska inte bry sig så mycket, då mår man bäst. Kan inte hålla på att bry sig om småsaker, sånt ordnar sig alltid. Tycker alla ska börja lyssna på Svenne Rubins, speciellt låten Det Ordnar Sig, då skulle nog alla må mycket bättre.
March 14, 2004
Callister wrote: [quote=Dehman][quote=Death On Wings]De flesta som håller på sådär är skitungar/fjortissar.
Jag tänker på Death Metal, satanister när jag ser hans namn. :bgrin:
Death Metal e fan bra ju! 👿
1 Guest(s)