July 27, 2002
http://expressen.se/index.jsp?a=699548
Man blir ju så irreterad. Bort med skrället!
Självklart har hon burit sig åt som ett svin, hon ser ju ut som ett och hon var berusad. Att historierna skilljer sig åt bland vittnerna är inget konstigt då de enda som talar till Sjödins fördel är SSU-packet som krökade med henne.
Utifrån vad jag har läst finns har andra oberoende (gäster) vittnat till vaktens fördel, vem ska man tro på? Svaret är självklart.
Hon påstår att vakterna misshandlade henne och kallade henne massa saker. Varför skulle de göra det över huvudtaget? Det är MYCKET troligare att hon burit sig illa åt; hon var berusad, hon fick inte beställa mer. Dessutom tror hon att hon är någon sorts gudinna för hon är SSU Ordf. Nej ush säger jag bara.
February 21, 2003
sossar avgår inte, de blir befodrade
😛
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
January 1, 2002
Hade det vart en svensk dörrvakt så hade det nog inte vart mer än en notis om det. Vem bryr sig.. sossarna slåss på krogen, folkfacisterna spionerar på sossar. Det är för mycket skit för att orka bry sig.
Själv tycker jag att dörrvakterna har blivit klart mycket sämre på senare tid. En del är riktigt knepiga.
February 4, 2003
Inte läst artikeln, bar hört på radion och utifrån det jag hört (vittnesuppgifter) så tycker jag att Sjödin verkar vara den mindre trovärdiga.
Men att man ska lita för mycket på en dörrvakt är inte heller rätt (i andra fel). Har själv blivit VÄLDIGT dåligt behandlad av dörrvakter. Jag lägger inte all skuld på dom, men en stor del. Tycker det är farligt att lägga ut ordningsmakten på entrepenad. Vakten har många gånger fått för "stora tankar" om sig själv.
Nu pratar jag inte om alla. Men kontrollerna vilka som blir vakter borde vara strängare. Man borde kunna dra in tillstånd, och man borde framförallt kontrollera deras beteende mer.
October 10, 2004
Förstår inte hur man äns kan ta i tanke på att lyssna på dem som var med i hennes sällskap! Självklart kommer de alla säga att hon var offret i det hela. Det jag dock inte fattar är varför man inte tog blodprov på Sjödin för att se hennes alkohol halt?
Skulle det funnits kameraövervaknings på krogen skulle domen redan kommit för läänge sedan.
Personligen har jag svårt att förstå att en liten brud skulle kunna vara så besvärlig för en kille som ska föreställa vakt.
Tycker det är han som "kärringgnäller" mest.
*Edit*
Läser man denna artikel så verkar hon oskyldig.
F.ö så tycker jag nog vakten skulle söka sej en annan sysselsättning ifall han nu har sådana problem med en brud som krånglar.
*Edit 2*
En till artikel som iaf gör mej lite osäker på hennes "skuld" i det hela.
"Silbersky: Dörrvakten inte trovärdig
- Detta stämmer inte. Han är välutbildad och känner till hur det fungerar. Han har inte sagt till någon myndighetsperson att han blivit kallad svartskalle, utan säger det först i ett tv-program. Han säger också att han blivit skadad, men även fast han själv är läkare dokumenterar han inte sina skador, säger Leif Silbersky och menar att Babak Jamai inte är trovärdig.
Silbersky uppmanar vidare rätten att lyssna på de oberoende vittnen som hörts.
- Ingen har hört henne kalla honom svartskalle. Ingen har sett henne kränka honom på det sätt han påstått."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 16, 2003
Tycker att bufflar som hon och persson som gör anspråk på att vara samhällets rättesnören
bidrog till borgarnas vinst i valet.
Att toksupa sig full, leva apa, skälla och hålla på
är inget man kan tillåta sig ute i offentlighetens ljus.
Inte i hennes ställning. Då sänker man svansföringen och ser till
att ligga väldigt lågt för att inte tillfoga moderpartiet potentiell skada i
en valrörelse.
Hur makthungrig får man bli... Hon är ju politiskt död!
Hoppas hon får sitta till sig lite vett.
August 7, 2001
ilg@dd wrote: Personligen har jag svårt att förstå att en liten brud skulle kunna vara så besvärlig för en kille som ska föreställa vakt.
Tycker det är han som "kärringgnäller" mest.
Hon är inte så liten... Hon spelar rugby... Vad jag har hört så var hon som en väderkvarn av folk som var ute den kvällen.
November 27, 2003
Krehlmar wrote: Hon är ful, vulgär, fet och skit dålig i debatter.
Ta bort henne för demokratins bästa.
4 helt katastrofala skäl till varför hon ska bort. Kan du verkligen inte skriva något bättre?
Att hon betett sig illa är det nog ingen som tvivlar om, men vakten är nog inte helt oskyldig heller. Hoppas dock hon får någon form av straff för hur hon betett sig runt omkring det hela för det har nästan varit värre än själva uppförandet på krogen.
//Andreas
April 14, 2002
Så jävla trött på tjatet om detta fall, tycker de kan ha lagt ner att skriva om det för länge sedan.
Jag håller med om att hennes umgänge inte känns som den mest pålitliga källan och att de var fulla är väl inget snack om. Dock så vet jag inte om man ska tro vakten helt och hållet heller. Låt oberoende vittnen säga sin sak och gör slut på hela processen innan det blir nya Palmemordet. Vem som egentligen hoppade på vem? 🙄
Jag blev väldigt road av en artikel i city idag om detta. Där skrev de ut ett citat från henne där hon berättat hur "lite" hon druckit och hon menade på att hon inte alls var speciellt full utan mest sallongsberusad. Det hela kändes mer eller mindre som skryt från hennes sida för att visa hur alkoholtollerant hon är.
ilg@dd wrote: *massa text i nått udda försök att spela allan?*
Vet inte riktigt vad du väntat dig för svar på det där men jag kommer väl med ett: Jaha?
csm101 wrote: Bara det faktum att hon har Silbersky som advokat skriker ju skyldig om henne...
Sist men inte minst. Vill SSU ha kvar henne så fine by me för jag tar då ingen skada av det. Är väl inte den bästa PR:en dock.
5 Guest(s)