Bort med Anna Sjödin|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bort med Anna Sjödin
holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
sp_UserOfflineSmall Offline
1081572
September 28, 2006 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte så insatt i just detta fallet, men kan säga att mitt förtroende för vakter är noll!
Har en god vän som blivit portad, anmäld och dömd pga han försökte få en vakt att sluta slå sin kusin. Å detta endast genom att försöka prata lugnt med honom. Vakten tog ner honom, på med handfängsel och ringde snuten.
I rätten satt vakten och hans vaktvänner och hävdade att min kompis misshandlat vakten.

Jag vet att vakter håller varann om ryggen, så därför att gästernas ord mot vakternas ett klart fall redan från början. Att detta mot Anna Sjödin sågs som en "klurigt" fall, berodde endast på att hon var politiker och inte en vanlig svensson.
Läs själva vad Fadde skrev om detta i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/.....84,00.html

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1081573
September 28, 2006 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

dra inte alla över en kam bara.
jag fick idag erbjudande om att gå en ordningsvaktsutbildning.
håller på att bli MP nu och ska kanske bli Polis senare, därimellan så kommer jag eventuellt att arbeta som "vakt"

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1081576
September 28, 2006 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hon ska kanske bli dömd först innan man ska straffa henne?

När det gäller dörrvakter så är dom ett släkte för sig.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1081578
September 28, 2006 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart var hon full och korkad. Frågan är väl mest varför det skall vara OK för en nykter vakt att kalla någon hora, subba, slyna eller slampa? Är det inte meningen att de här personerna skall vara folk med balanserat temperament, som har enkelt att ta folk?
Killen gör stort väsen av att han är läkarstudent och en jättebra medborgare, men samtidigt kan han inte hålla sig ifrån att kalla henne namn eller vifta med batongen?
Precis som davidhellmyrs , så har jag träffat på en attans massa vakter som inte verkar vara där för annat än att hävda sin överlägsenhet, och som ser bråk och slagsmål som en löneförmån. Och ja, jag vet hur vakterna har det. Även jag har jobbat som vakt vid ett antal tillfällen, men av någon anledning blev det inte bråk särskilt ofta. Jag vet inte om det kan bero på att jag inte kände mig kränkt varje gång någon sade något förolämpande. När man är i den situationen så måste man för guds skull kunna låta sånt rinna av en.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1081583
September 28, 2006 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Så j**la trött på tjatet om detta fall, tycker de kan ha lagt ner att skriva om det för länge sedan.

Jag håller med om att hennes umgänge inte känns som den mest pålitliga källan och att de var fulla är väl inget snack om. Dock så vet jag inte om man ska tro vakten helt och hållet heller. Låt oberoende vittnen säga sin sak och gör slut på hela processen innan det blir nya Palmemordet. Vem som egentligen hoppade på vem? 🙄

Jag blev väldigt road av en artikel i city idag om detta. Där skrev de ut ett citat från henne där hon berättat hur "lite" hon druckit och hon menade på att hon inte alls var speciellt full utan mest sallongsberusad. Det hela kändes mer eller mindre som skryt från hennes sida för att visa hur alkoholtollerant hon är.

[quote=ilg@dd]*massa text i nått udda försök att spela allan?*

Vet inte riktigt vad du väntat dig för svar på det där men jag kommer väl med ett: Jaha?

Spela Allan?
Ja, då gör du ju det också då, med tanke på att du upprepar ungefär samma sak som jag ville få sagt.
T.ex citatet jag klippte in:
"Silbersky: Dörrvakten inte trovärdig
- Detta stämmer inte. Han är välutbildad och känner till hur det fungerar. Han har inte sagt till någon myndighetsperson att han blivit kallad svartskalle, utan säger det först i ett tv-program. Han säger också att han blivit skadad, men även fast han själv är läkare dokumenterar han inte sina skador, säger Leif Silbersky och menar att Babak Jamai inte är trovärdig.
Silbersky uppmanar vidare rätten att lyssna på de oberoende vittnen som hörts.
- Ingen har hört henne kalla honom svartskalle. Ingen har sett henne kränka honom på det sätt han påstått.
"
Det kan vara en fördel att läsa igenom de inlägg man besvarar.. Iofs ställde jag ingen fråga, det var snarare att betrakta som min reflektion av det hela.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1081611
September 29, 2006 - 6:11 am
sp_Permalink sp_Print

tiggre wrote: sossar avgår inte, de blir befodrade

😛

Word som fan på den.

GUENO, CITATTRÅD!!!

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1081624
September 29, 2006 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det var Sjödin som betedde sig väldigt illa.
"Väldigt berusad" - det förklarar saken, då säger man dumma saker...

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1081687
September 29, 2006 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Spela Allan?
Ja, då gör du ju det också då, med tanke på att du upprepar ungefär samma sak som jag ville få sagt.

Ber om ursäkt då men jag tolkade det hela som att du valt hennes sida vilket jag menar att jag verkligen inte gjort, snarare tvärt om.
Sen det om att dörrvakten skulle byta jobb och allt du sa om kärringfasoner tyckte jag var larvigt och därför svarade jag som jag gjorde.
Tyckte inte jag hittade några likheter alls i våra inlägg trotts att jag läst dem flera gånger nu för att försöka förstå vad du menar.

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
1081694
September 29, 2006 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

.... min mamma känner henne 😀 😛

De har arbetat ihop i flera år förut 😛

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1081698
September 29, 2006 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gorian wrote: .... min mamma känner henne 😀 😛

De har arbetat ihop i flera år förut 😛

Hon värkar vara ett riktigt svin.
Alltså inte din morsa 🙂

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
1081713
September 29, 2006 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote:
Hon värkar vara ett riktigt svin.
Alltså inte din morsa 🙂

Hahaha, säääääääkert... 😛

Hur som helst, jag har aldrig riktigt fattat vad hon gjort?
Bara att hon börjat bråka med nån vakt på en pub, och kallat honom för "svartskalle" eller liknande?
Det är ju faktiskt inte SÅ farligt, det händer i plugget varje dag 😛

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1081767
September 29, 2006 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Gorian wrote: [quote=Cezar] Hon värkar vara ett riktigt svin.
Alltså inte din morsa 🙂

Bara att hon börjat bråka med nån vakt på en pub, och kallat honom för "svartskalle" eller liknande?

Jo men när vuxna människor beter sig på det viset och till råga på allt är politiker så är det en annan femma.

denstore
Member
Medlem
1081802
September 29, 2006 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Gorian][quote=Cezar] Hon värkar vara ett riktigt svin.
Alltså inte din morsa 🙂

Jo men när vuxna människor beter sig på det viset och till råga på allt är politiker så är det en annan femma.

Njae, frågan är väl idag huruvida det var hon eller han som sade något oförskämt först. Men med tanke på att han hela tiden kan dra fram rasisttrumfkortet, så tappar hennes hand direkt möjlighet att vinna. Det kan kvitta om han har spelat ut hora, subba, slampa och luder innan, för ingenting trumfar över svartskalle. Frågan är väl om det var så här vi ville öka förståelsen mellan kulturerna i Sverige.....

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1081810
September 29, 2006 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Njae, frågan är väl idag huruvida det var hon eller han som sade något oförskämt först. Men med tanke på att han hela tiden kan dra fram rasisttrumfkortet, så tappar hennes hand direkt möjlighet att vinna. Det kan kvitta om han har spelat ut *prostituerad*, subba, slampa och *prostituerad* innan, för ingenting trumfar över svartskalle. Frågan är väl om det var så här vi ville öka förståelsen mellan kulturerna i Sverige.....

det är trist när det blir så.

för man kan inte försvara sig på nått sätt om någon drar fram rasistkortet.

man behöver en bra inspelning av händelsen om man ska klara sig.

denstore
Member
Medlem
1081811
September 29, 2006 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=denstore] Njae, frågan är väl idag huruvida det var hon eller han som sade något oförskämt först. Men med tanke på att han hela tiden kan dra fram rasisttrumfkortet, så tappar hennes hand direkt möjlighet att vinna. Det kan kvitta om han har spelat ut *prostituerad*, subba, slampa och *prostituerad* innan, för ingenting trumfar över svartskalle. Frågan är väl om det var så här vi ville öka förståelsen mellan kulturerna i Sverige.....

det är trist när det blir så.

för man kan inte försvara sig på nått sätt om någon drar fram rasistkortet.

man behöver en bra inspelning av händelsen om man ska klara sig.

Precis, och allvarligt talat, så är det här skadligt för hela folket. När rättsystemet vacklar, och det finns genvägar till vinst i mål på det här sättet, så är det oftast inte politiker och välbärgade som får det svårare. Oftast är det just de grupperna som skulle skyddas. Varför tror ni SD har gått fram så pass i det senaste valet?

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1081842
September 29, 2006 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

håller helt med denstore.

tror inte hon e helt oskyldig, men pga av "rasist kortet" kan hon nog åka dit på skiten.

sosse eller inte sosse, spelar ingen roll, detta fallet e löjligt.

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
1081911
September 30, 2006 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Krehlmar]Hon är ful, vulgär, fet och skit dålig i debatter.
Ta bort henne för demokratins bästa.

4 helt katastrofala skäl till varför hon ska bort. Kan du verkligen inte skriva något bättre?

Att hon betett sig illa är det nog ingen som tvivlar om, men vakten är nog inte helt oskyldig heller. Hoppas dock hon får någon form av straff för hur hon betett sig runt omkring det hela för det har nästan varit värre än själva uppförandet på krogen.

//Andreas

Min personliga åsikt är mindre värd än vad andras är elr?... Om en profesor skulle säga att hennes sätt var vulgärt skulle du förmodligen inte insinuera att hans åsikt var katastrofal.

Jag kan med opartiskt öga säga att hon gör enormt mycket mer negativt än posetivt för SSU, tro det eller ej: Jag vill att SSU skall drivas framåt... precis som alla demokratiska organisationer. Hur skall vi annars utvecklas som samhälle?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1081935
September 30, 2006 - 3:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror det är mycket möjligt att ov(ordningsvakten) var lite otrevlig och hård. Det blir man lätt när folk inte gör som man säger, dessutom uppfattas man lätt som otrevlig när man har naturlig auktoritet.

Så visst, han kanske var lite hård, men jag tror definitivt inte han kallade henne subba/hora. För det första är han läkare, dvs ganska hög utbildad, och sen tror jag inte han vill bli av med sitt OV bara för att en liten fjortis har provocerat honom(han vet bättre än att låta sig provoceras).

Hon försöker ju uppenbarligen rida på sitt yrke, som även hennes närmaste den kvällen om man ska tro aftonblaskan.

Sen säger hon "Jag kan ha kallat honom något men inte svartskalle.." pust... så neger, blatte, turk etc. är "något". Hon har grävt sin egna grav, jag kan säkert tänka mig att hon varit jävligt dryg och förbannad när hon blev nekad dricka så jag köper nog både vaktens och personalens historia över hennes.

denstore
Member
Medlem
1081946
September 30, 2006 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Jag tror det är mycket möjligt att ov(ordningsvakten) var lite otrevlig och hård. Det blir man lätt när folk inte gör som man säger, dessutom uppfattas man lätt som otrevlig när man har naturlig auktoritet.

Så visst, han kanske var lite hård, men jag tror definitivt inte han kallade henne subba/*prostituerad*. För det första är han läkare, dvs ganska hög utbildad, och sen tror jag inte han vill bli av med sitt OV bara för att en liten fjortis har provocerat honom(han vet bättre än att låta sig provoceras).

Hon försöker ju uppenbarligen rida på sitt yrke, som även hennes närmaste den kvällen om man ska tro aftonblaskan.

Sen säger hon "Jag kan ha kallat honom något men inte svartskalle.." pust... så neger, *censur*, turk etc. är "något". Hon har grävt sin egna grav, jag kan säkert tänka mig att hon varit jävligt dryg och förbannad när hon blev nekad dricka så jag köper nog både vaktens och personalens historia över hennes.

Poängen kanske skall vara att hon agerar privat, och han är utövande tjänsteman. Just därför kan hon nu fällas för våld mot tjänsteman. Men problemet är kanske egentligen att väldigt mycket vakter verkar inte ha insett att de då också skall agera som tjänstemän. De skall följa svenska lagar och bestämmelser, sitt reglemente, och eventuella lokala bestämmelser, och hålla sig till det. Jag vet inte var det står att vakter skall få vara oförskämda och förolämpande? Ändå har jag träffat på såna i parti och minut.
Hur hade du gillat att en polis hade kommit fram och sagt till dig att han på helt egna grunder hade bestämt sig för att dra in ditt körkort, och att du inte ens var värd din vikt i hundmat? Är det något som man skall acceptera från en tjänsteman? Nej, precis, det är inte acceptabelt. Med officiell makt kommer också ansvar. Som det har visat sig gång på gång, så är det tyvärr alldeles för många vakter som totalt skiter i den biten.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1081998
September 30, 2006 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote: [quote=Delph1][quote=Krehlmar]Hon är ful, vulgär, fet och skit dålig i debatter.
Ta bort henne för demokratins bästa.

4 helt katastrofala skäl till varför hon ska bort. Kan du verkligen inte skriva något bättre?

Att hon betett sig illa är det nog ingen som tvivlar om, men vakten är nog inte helt oskyldig heller. Hoppas dock hon får någon form av straff för hur hon betett sig runt omkring det hela för det har nästan varit värre än själva uppförandet på krogen.

//Andreas

Min personliga åsikt är mindre värd än vad andras är elr?... Om en profesor skulle säga att hennes sätt var vulgärt skulle du förmodligen inte insinuera att hans åsikt var katastrofal.

Jag kan med opartiskt öga säga att hon gör enormt mycket mer negativt än posetivt för SSU, tro det eller ej: Jag vill att SSU skall drivas framåt... precis som alla demokratiska organisationer. Hur skall vi annars utvecklas som samhälle?

Svårt att tro att en professor skulle såga SSU-ledaren för att hon var ful, men visst kan det hända det med...

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 140
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL