Bort med Anna Sjödin|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bort med Anna Sjödin
Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
sp_UserOfflineSmall Offline
1082170
September 30, 2006 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Krehlmar][quote=Delph1][quote=Krehlmar]Hon är ful, vulgär, fet och skit dålig i debatter.
Ta bort henne för demokratins bästa.

4 helt katastrofala skäl till varför hon ska bort. Kan du verkligen inte skriva något bättre?

Att hon betett sig illa är det nog ingen som tvivlar om, men vakten är nog inte helt oskyldig heller. Hoppas dock hon får någon form av straff för hur hon betett sig runt omkring det hela för det har nästan varit värre än själva uppförandet på krogen.

//Andreas

Min personliga åsikt är mindre värd än vad andras är elr?... Om en profesor skulle säga att hennes sätt var vulgärt skulle du förmodligen inte insinuera att hans åsikt var katastrofal.

Jag kan med opartiskt öga säga att hon gör enormt mycket mer negativt än posetivt för SSU, tro det eller ej: Jag vill att SSU skall drivas framåt... precis som alla demokratiska organisationer. Hur skall vi annars utvecklas som samhälle?

Svårt att tro att en professor skulle såga SSU-ledaren för att hon var ful, men visst kan det hända det med...

//Andreas

Hon är ful, jag säger det inte, jag staterar faktan. Hon är fet, fakta.
Att hon är vulgär i sina debatter är min åsikt men en mycket valid sådan skulle jag säga.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1082173
September 30, 2006 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote:
Hon är ful, jag säger det inte, jag staterar faktan. Hon är fet, fakta.
Att hon är vulgär i sina debatter är min åsikt men en mycket valid sådan skulle jag säga.

Demokratin är fantastisk. Den ger vilken idiot som helst rättighet att dömma vem som helst efter dess utseende...... 🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1082197
October 1, 2006 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote: Hon är ful, jag säger det inte, jag staterar faktan. Hon är fet, fakta.

Ja du får tycka vad du vill, men tycker du på fullaste allvar att ful och fet är anledningar till att man inte ska få utöva sitt jobb?

//Andreas

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1082211
October 1, 2006 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Krehlmar] Hon är ful, jag säger det inte, jag staterar faktan. Hon är fet, fakta.

Demokratin är fantastisk. Den ger vilken idiot som helst rättighet att dömma vem som helst efter dess utseende...... 🙄

Det är därför demokrati inte funkar...

denstore
Member
Medlem
1082216
October 1, 2006 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=denstore][quote=Krehlmar] Hon är ful, jag säger det inte, jag staterar faktan. Hon är fet, fakta.

Demokrati fungerar, men har sina baksidor. Idioter och fanatiker får uttrycka sina fördomar, men är nästan alltid i minoritet, då de ekonomiska och sociala vinsterna av ett demokratiskt system gör folk mer benägna att rösta för en fortsatt demokrati. Problemet kommer egentligen på allvar först när någon börjar blanda in något av de tre r:en i politiken. Ras, religion och revolution har stått för samtliga kollapsade demokratier.

holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
1082218
October 1, 2006 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: dra inte alla över en kam bara.
jag fick idag erbjudande om att gå en ordningsvaktsutbildning.
håller på att bli MP nu och ska kanske bli Polis senare, därimellan så kommer jag eventuellt att arbeta som "vakt"

Bah, jag har jobbat som vakt på ett ställe här i stan så jag vet hur det funkar. Detta var iofs ett tag sen, men har börjat få erbjudande om det igen. Dock av samma vakter/vaktbolag. som "fixade" min kompis. Så jag tror jag hoppar det, hehe

csm101
Member
Medlem
1082232
October 1, 2006 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=csm101][quote=denstore][quote=Krehlmar] Hon är ful, jag säger det inte, jag staterar faktan. Hon är fet, fakta.

Demokrati fungerar, men har sina baksidor. Idioter och fanatiker får uttrycka sina fördomar, men är nästan alltid i minoritet, då de ekonomiska och sociala vinsterna av ett demokratiskt system gör folk mer benägna att rösta för en fortsatt demokrati. Problemet kommer egentligen på allvar först när någon börjar blanda in något av de tre r:en i politiken. Ras, religion och revolution har stått för samtliga kollapsade demokratier.

Demokratin fungerar inte. Den är bara en nödlösning så man slipper ha andra, sämre, styresformer. Och all politisk tankeverksahmet har stått stilla för länge, just pga av att alla tror att demokratin är något som är jättebra och fungerande. Inget som längre driver på utvecklingen vilket gör att demokratin ändå är bland de bättre för tillfället...

denstore
Member
Medlem
1082234
October 1, 2006 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote:
Demokratin fungerar inte. Den är bara en nödlösning så man slipper ha andra, sämre, styresformer. Och all politisk tankeverksahmet har stått stilla för länge, just pga av att alla tror att demokratin är något som är jättebra och fungerande. Inget som längre driver på utvecklingen vilket gör att demokratin ändå är bland de bättre för tillfället...

Det där avfärdandet känns rätt tunt. Vi har nog större utveckling i världen idag än vad vi någonsin har haft, såväl inom teknik, kultur, kunskap som levnadsstandard. Undantagen är de ickedemokratiska länderna, som ständigt ligger efter. Demokrati kväver korrumption, och korrumption är utvecklingens största broms.

csm101
Member
Medlem
1082241
October 1, 2006 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=csm101] Demokratin fungerar inte. Den är bara en nödlösning så man slipper ha andra, sämre, styresformer. Och all politisk tankeverksahmet har stått stilla för länge, just pga av att alla tror att demokratin är något som är jättebra och fungerande. Inget som längre driver på utvecklingen vilket gör att demokratin ändå är bland de bättre för tillfället...

Det där avfärdandet känns rätt tunt. Vi har nog större utveckling i världen idag än vad vi någonsin har haft, såväl inom teknik, kultur, kunskap som levnadsstandard. Undantagen är de ickedemokratiska länderna, som ständigt ligger efter. Demokrati kväver korrumption, och korrumption är utvecklingens största broms.

Var lite vag där, syftade inte på utvecklingen inom teknik, kultur, levnadsstandard etc, utan utveckling inom politiken, dvs skapandet av andra alternativ till demokratin och som skulle fungera bättre.

Och korrumption kommer finnas i alla styren där människan finns och demokratin är defenitivt inte dess kryptonit.

Edit:stavning

denstore
Member
Medlem
1082251
October 1, 2006 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote:
Var lite vag där, syftade inte på utvecklingen inom teknik, kultur, levnadsstandard etc, utan utveckling inom politiken, dvs skapandet av andra alternativ till demokratin och som skulle fungera bättre.

Och korrumption kommer finnas i alla styren där människan finns och demokratin är defenitivt inte dess kryptonit.

Edit:stavning

Jag tycker nog att politiken är under ständig utveckling. Vad som var självklarheter för 10 år sedan är det inte idag, och vise versa. Däremot har intresset för politik minskat hos folk idag, vilket i slutändan kan bli ett hot just mot demokratin.
Och jo, demokrati är korrumptionens värsta fiende. Jag är nog inte ensam om att tro det.

csm101
Member
Medlem
1082263
October 1, 2006 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Jag tycker nog att politiken är under ständig utveckling. Vad som var självklarheter för 10 år sedan är det inte idag, och vise versa. Däremot har intresset för politik minskat hos folk idag, vilket i slutändan kan bli ett hot just mot demokratin.
Och jo, demokrati är korrumptionens värsta fiende. Jag är nog inte ensam om att tro det.

Hade den stora massan, dvs folket, varit intelligent så hade demokratin fungerat rätt bra. Men tyvärr är det så att det idag är individer som är smarta, men massan är stendum, och då funkar det inte riktigt som det är tänkt.

Okej. Demokrati är korruptionens värsta fiende. Korruption finns i många demokratiska länders politik. Slutsats = demokratin fungerar inte (då korrpution inte har någon möjlighet att finnas till i en 100% demokratiskt stat).

Eller vilken slutsats drar du?

denstore
Member
Medlem
1082280
October 1, 2006 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=denstore] Jag tycker nog att politiken är under ständig utveckling. Vad som var självklarheter för 10 år sedan är det inte idag, och vise versa. Däremot har intresset för politik minskat hos folk idag, vilket i slutändan kan bli ett hot just mot demokratin.

Hade den stora massan, dvs folket, varit intelligent så hade demokratin fungerat rätt bra. Men tyvärr är det så att det idag är individer som är smarta, men massan är stendum, och då funkar det inte riktigt som det är tänkt.

Okej. Demokrati är korruptionens värsta fiende. Korruption finns i många demokratiska länders politik. Slutsats = demokratin fungerar inte (då korrpution inte har någon möjlighet att finnas till i en 100% demokratiskt stat).

Eller vilken slutsats drar du?

Min slutsats är att du är naiv om du tror att någon samhällsform någonsin kommer att kunna eliminera all form av korruption.
Däremot så är demokratiserade länder alltid mindre korrupta än de som inte har nått det stadiet, och det finns det rätt gott om belägg för. Destå högre grad av demokrati, destå lägre grad av korruption.

Att sedan den stora massan skulle vara stendum är ju nästan på gränsen till ett fascistiskt synsätt. Härlig livsfilosofi, mannen. 😮

csm101
Member
Medlem
1082287
October 1, 2006 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Min slutsats är att du är naiv om du tror att någon samhällsform någonsin kommer att kunna eliminera all form av korruption.

Jag har aldrig sagt att korruption kan försvinna genom annan politik, jag sa till och med att korruption kommer att finnas så länge människan är inblandad.

Däremot så är demokratiserade länder alltid mindre korrupta än de som inte har nått det stadiet, och det finns det rätt gott om belägg för. Destå högre grad av demokrati, destå lägre grad av korruption.

Det var du som tog upp ämnet korruption, jag har aldrig sagt att korruption kommer försvinna med annat statsskick, eller att diktatoriska länder har mindre korruption.

Att sedan den stora massan skulle vara stendum är ju nästan på gränsen till ett fascistiskt synsätt. Härlig livsfilosofi, mannen. 😮

Kalla det vad du vill, men så tycker jag. Folk är dumma, personer kan vara smarta.

Men tycker du att folkmassan är smart?

denstore
Member
Medlem
1082293
October 1, 2006 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote:
Kalla det vad du vill, men så tycker jag. Folk är dumma, personer kan vara smarta.
Men tycker du att folkmassan är smart?

Nej, jag tycker inte att folkmassan är smart, men inte heller stendum. Däremot tvekar jag ofta till individens intelligens. Varje gång jag träffar på någon som själv tror att han är smart, så konstaterar jag ganska omgående att hennes framgångar beror mer på egna vassa armbågar och andras strävan än den egna intelligensen. Hade man ställt den människan ensam, så hade hon gått under på nolltid.

csm101
Member
Medlem
1082302
October 1, 2006 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Nej, jag tycker inte att folkmassan är smart, men inte heller stendum. Däremot tvekar jag ofta till individens intelligens. Varje gång jag träffar på någon som själv tror att han är smart, så konstaterar jag ganska omgående att hennes framgångar beror mer på egna vassa armbågar och andras strävan än den egna intelligensen. Hade man ställt den människan ensam, så hade hon gått under på nolltid.

Vilken subtil pik...

Stendum var en aningen överdriven, okej. I mina ögon är folkmassan helt enkelt dum. Individerna som utgör massan kan vara smarta i sig, men när de tillsammans med andra tvingas komma fram till lösningar på olika problem så måste det, i ren demokratiskt anda, ske en kompromiss, vilket inte alltid är bättre än den enskildes lösning på problemet.

varför hade människan som du beskriver gått under på nolltid för?

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1082421
October 1, 2006 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

"Bästa argumentet mot demokrati är att spendera 5min med en väljare." -Churchill

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1082893
October 3, 2006 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har alldrig gillat Anna Sjödin som politiker. Som provatperson så skulle/kommer jag nog heller alldrig ha gilla(t) henne.
Om hon avgår så skulle jag bli glad men dommen låten jag domstolen dömma.
Hon förtjänar inte fängelse bara för att hon är dryg.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1085815
October 14, 2006 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Den där sly*** kan dom väl stoppa in i finkan.
Hoppas hon blir dömd och ATT vakten spöade henne.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1085834
October 14, 2006 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

förstår inte varför alla klagar på henne, hon gör sitt bästa. Tycker hon är het värre. Skulle vilja smörja in henne med grädde och sylt och slicka henne ren. Ursäkta svävade iväg med tankarna...

/Dani

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1085849
October 14, 2006 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Den där sly*** kan dom väl stoppa in i finkan.
Hoppas hon blir dömd och ATT vakten spöade henne.

hon blev ju dömd.
120 dagsböter och 5000kr i skadestånd till vakten.
och ja, vakten spöade henne.

dock så lär Sjödin och sylberski överklaga

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 123
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL