Bort med censuren i detta forum!!!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bort med censuren i detta forum!!!
Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 973
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 15, 2001 - 1:24 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag tycker att NH crew har skjutit sig själva i foten då de på första sidan ställer en fråga om hur mkt piratkopior det finns på din dator. Inte oväntat så svarar (då jag kollade) ca 75% att det mesta är just kopior.
Nu kan vi enas om att en stor majoritet har kopior, okey? Då borde det väl inte vara censur på detta i forumet för behovet finns ju att snacka om detta tabu ämne, ja få hjälp att bränna en orginal WinXP cd eller de senaste spelen.
Så, NH crew tänk efter lite, vi medlemmar vill kunna prata om detta! Det är vi medlemmar som gör NH till vad det är så lyssna på oss.
Nu säger jag vi för att som jag sa tidigare är 75% här "kriminella"

[b]| Gateway G6-98 | PII 450Mhz | 288MB RAM | 13.6GB Quantum | Nvidia TNT |
| 1920*1200 85Hz @ my 21" | WinXP|

[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-12-15 02:27 ]

[ Detta Inlägg ändrades av: Jocke aka [NH] Dragon den 2002-04-27 17:55 ]

Halvoo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
121129
December 15, 2001 - 1:44 am
sp_Permalink sp_Print

Ligger något i det du säger, men jag kan också förstå att NH inte vill att detta ska ta för stor plats i forumet och förstöra deras "image".
75% låter ganska lite ändå.... smile

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
121130
December 15, 2001 - 1:47 am
sp_Permalink sp_Print

jag har 100% wärch

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
121145
December 15, 2001 - 4:35 am
sp_Permalink sp_Print

Att ställa en sådan fråga är inte olagligt, men att snacka det och sen skicka saker tillvarandra är olaglit.

Det handlar bara om en fråga.
Och en sak till Zaver, du är ju inte så briljant eftersom du skriver rakt ut om att du har olagligt matrial hemma.
Det kanske säger *knack knack* på din dörr en dag och det kanske inte är den/dom du vill ska komma till dig.
Det kan bli dyrt för dig att skrika så där rakt ut.

Nu har jag inte tid mer, det är Anastacia på MTV nu.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

c8h10n4o2
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 223
121159
December 15, 2001 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att jag inte håller med dig Zaver!
Tycker att NH gör rätt i att banna allt snack om warez faktiskt. Det ÄR trots allt olagligt och det är ju lite trist om NH utvecklas till nån undergroundsite som inte har annat än porrbanners...

Att ha en fråga på första sidan är en annan grej, det är sånt som DN skulle kunna ha. Det är väl ingen som skulle p.g.a. en sån fråga skaffa warez för att han såg resultatet? Det uppmuntrar ju lixom inte till nåt olagligt.

Nej, tycker att snack om hur bränner kopior av olicensierade program, det får man ta någon annan stanns. Det finns trots allt hur många forum som helst man kan ta detta i där det kanske är mer trafik än på NH, så gör det där istället...

"Sömnen är bara förlust av tid, kraft och tillfällen." - Thomas Alva Edison, 1847-1931

[ Detta Inlägg ändrades av: c8h10n4o2 den 2001-12-15 10:17 ]

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
121161
December 15, 2001 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Håller med WIGGER inget sånt här.... i dag kan man fan spåra allt.... Lika bra att va tyst....

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
121185
December 15, 2001 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Egentligen är det förskräckligt att större delen av alla knapt har någon äkta mjukvara. Men speltillverkarna verkar ju vara tröga eller något, dom gör snyggare och bättre spel hela tiden som behöver snabbare och snabbare hårdvara.

Och hur i hvete är det tänkt att vi ska ha råd att köpa både spelen och en massa svindyr ny hårdvara.
Vad beträffar MS och Winblows så får dom faktiskt skylla sig själva, ingen idiot vill betala för mjukvara som inte fungerar. Nu när dom äntligen lyckats göra ett operativsystem (XP/2K) så hatar alla dom redan så mycket att dom inte vill stöda dom, dessutom anser antagligen större delen av alla att det är för dyrt och att MS redan har pengar.

Men tillbaka till spelen, så tycker jag att man skall köpa spel som man tycker om. Det gör alltid jag, och det här skitsnacker om att "jag skulle bara testa" kan ni ta och stoppa upp någonstans. Visst, man vill ju testa ett spel innan man köper det.. men har någon här hört om DEMON! I vissa fall förstår jag man drar ner hela liret för att testa eftersom det är lika lätt att göra det som att dra ner demon, dessutom är vissa utväcklare väldigt sega på att släppa demon.

ville bara säga det.

//ViU
*stavfel, eller ngt.. jag orkar inte läsa igenom det...

[ Detta Inlägg ändrades av: ViU den 2001-12-15 11:39 ]

Kane
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 648
121191
December 15, 2001 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Ehh.. nu blir man lite rädd smile

Alla som har sagt i pollen att "Nästan allt är pirat-kopier" om dom får reda på IP nummer så spårar dom juh smile

Men snälla NH, ge inte ut nå IP adresser om ni loggar dom, och snälla, hoppas inte poll-service företaget inte gör det heller smile

Halvoo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
121227
December 15, 2001 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet så mycket som att polisen varken har tid eller pengar att kolla upp alla här. Polisen vill komma åt de personer som säljer piratkopierade spel, polisen skulle få allt för mycket att göra om de också skulle ta alla som bränner för privatbruk.
Poliserna måste ha ett j*vla jobb de har ju säkert brännda skivor själva där hemma, snacka om dubbelmoral. smile

Och flertalet av dem dricker säkert HB varje vecka 😀

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
121231
December 15, 2001 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

enda anledning till att jag köper ett spel e för att jag vill åt cd-key´n

Spel jag köpt :
Quake 3
Tribes 2
Return To Castle Wolfenstein

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
121237
December 15, 2001 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-15 11:53, Kane wrote:
Ehh.. nu blir man lite rädd smile

Alla som har sagt i pollen att "Nästan allt är pirat-kopier" om dom får reda på IP nummer så spårar dom juh smile

Men snälla NH, ge inte ut nå IP adresser om ni loggar dom, och snälla, hoppas inte poll-service företaget inte gör det heller smile

att ge ut ip adresser får dom itne göra hur som helst... det är mot person upplysnings lagen tror jag. Sen så tror jag inte att dom kommer och kanckar på din dörr om du inte är sveriges största mjukvaru brännare´och om du vore det så hade dom nog redan satt dig ur bruk.

Zaver jag tycker inte heller att dom borde ta bort censuren för det är faktiskt olagligt och vi som är här vill inte ha sån skit här. Och sen så kan du fråga om hur man bränner WinXP lr dom nyaste spela i dessa forum om du säger att det är för personligt bruk, för om dom då tar bort inlägget så tycker jag att det är dåligt av NH crew eftersom att det är hur lagligt som helst att bränna åt sig själv. Men att bara rent ut fråga hur man bränner WinXP så tar dom nog bort ditt inlägg ganska snabbt!

Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
121310
December 15, 2001 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Först röstar ni på att ni har en hel del warez, och nu tar ni den ställningen att man ska köpa alla spel, vad håller ni på med? Era argument talar mot sig själva!
Upprätta ett nytt forum som heter warez för att prata om pirat kopiering kan inte vara olagligt. Om man sedan snackar för mkt i det forumet så polisen blir intresserade av en är ju upp till en själv... Jag skulle då aldirg hålla på att sälja vidare. Då jag bränner är det för att man tex ska köra multiplayer med sin kompis och båda måste ha en cd skiva, då vill jag inte gå och köpa 2 exemplar. Sådana saker vill jag ha hjälp med... förresten så behöver inte forumet heta warez utan "Hembrännaren" vore mer passande. Då syftar ju forumets rubrik på bränning för hemmabruk.

ViU
Member
Medlem
121690
December 16, 2001 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

du får bränna hur mycket du vill, men för att få använda det måste du acceptera deras licensavtal och där står det att man inte får göra kopior och om man gör det måste man förstöra orginalet.

Finnstam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
121706
December 16, 2001 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-15 15:35, Zaver wrote:
Först röstar ni på att ni har en hel del warez, och nu tar ni den ställningen att man ska köpa alla spel, vad håller ni på med? Era argument talar mot sig själva!
Upprätta ett nytt forum som heter warez för att prata om pirat kopiering kan inte vara olagligt. Om man sedan snackar för mkt i det forumet så polisen blir intresserade av en är ju upp till en själv... Jag skulle då aldirg hålla på att sälja vidare. Då jag bränner är det för att man tex ska köra multiplayer med sin kompis och båda måste ha en cd skiva, då vill jag inte gå och köpa 2 exemplar. Sådana saker vill jag ha hjälp med... förresten så behöver inte forumet heta warez utan "Hembrännaren" vore mer passande. Då syftar ju forumets rubrik på bränning för hemmabruk.

ja du värkar lite virrig du ... vet du vad du babblar om igenterligen ?
Bara för att några säger att dom köper spel så behöver inte d gälla alla smile
tycker att du skall vara tyst nu och gå o lägga dig smile

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
121920
December 16, 2001 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

censuren ska inte bort, NH ska inte bli något "warez" forum, men sen kan man tycka att vissa moderatorer kan "spänna av" lite, har ett exempel där en kille snackade om fullversionen av rtcw innan det hade släppts i sverige..han hade bara en enkel fråga om spelet och inget annat..men direkt kom det någon och gnällde..det tycker jag är lite väl att ta i. sålänge man inte lägger upp uppgifter om ftp servrar mm så tycker jag att det är lugnt

ViU
Member
Medlem
122010
December 17, 2001 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Nej, hårda tag mot dom fanskapen (nu syftar jag på dom som alldrig köper spel)
Jag tycker att ni ska ta bort allting som antyder att det är piratkopierat eller folk som har problem med piratkopierat. Att fråga efter CD crack eller ngt sådant ska leda till en varning och nästa gång bann.

Tänk på det själv, hur skoj skulle det vara om du sitter i 3 år med ett program och sen när du äntligen är klar med det så säljer det sprids det som en löpeld och efter 1 månad är det skitstort och alla spelar det men du har bara sålt 1/4 så många spel som det finns spelare på nätet. Hur fittigt roligt skulle det kännas?

kode
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 333
122017
December 17, 2001 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

eftersom jag mest spelar på min GBA så räknas det väl som att jag inte har så mycket warez... det är bara drygt att skaffa piratkopior av GBA-spel... jag köper de flesta spel jag spelar. min farsa köper resten 😛

Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
122083
December 17, 2001 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-17 09:19, ViU wrote:
Nej, hårda tag mot dom fanskapen (nu syftar jag på dom som alldrig köper spel)
Jag tycker att ni ska ta bort allting som antyder att det är piratkopierat eller folk som har problem med piratkopierat. Att fråga efter CD crack eller ngt sådant ska leda till en varning och nästa gång bann.

Tänk på det själv, hur skoj skulle det vara om du sitter i 3 år med ett program och sen när du äntligen är klar med det så säljer det sprids det som en löpeld och efter 1 månad är det skitstort och alla spelar det men du har bara sålt 1/4 så många spel som det finns spelare på nätet. Hur fittigt roligt skulle det kännas?

Tror du själv att alla som har piratkopior skulle köpa spelet om de inte hade tillgång till en billigare kopia???
Kom inte och säg att de skulle sälja 75% fler spel om piratkopiiorna försvann!!

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
122094
December 17, 2001 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

håller med, man köper inte alla spel som man har piratversion av så det e ingen förlust endå, jag sprider inte några kopior så jag gör inget olagligt.

Men något Warez forum ska inte öppnas

ViU
Member
Medlem
122611
December 18, 2001 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

Jag påstår inte att dom skulle sälja 75% mer spel om piratkopiering inte fanns. Det jag säger är att spel med bra piratkopieringskydd spelas mindre.

Jag är fullt medveten om att man inte skulle köpa alla spel som man drar ner. Men dom jag tycker illa om är dom som INTE KÖPER spel som dom spelar mycket.
Om man drar ner ett spel för att reklamen såg häftig ut eller det fick bra i en recension, och spelar det i en dag och sedan inte spelar det så anser jag att det är helt ok. Även om det skulle varit lagligare att dra ner demon.
Men om man spelar det i flera veckor så tycker jag att man borde ha köpt det för att visa att man stöder dom som gör det och vill att dom ska göra flera sådana spel.

Jag kan inte påstå att jag alldrig spelat ett piratkopierat spel eller skulle haft flera stycken sådana. Men t.ex. Unreal Tournament, har jag orginal av. Eftersom jag gick och köpte det efter att jag lirat "warez" versionen ett tag.

//ViU

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 296
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL