May 28, 2001
January 30, 2001
May 20, 2001
Visst ibland kan det väl bli väl mycke censur på grejer som inte är så "farliga"
Men hur hade det sett ut om ingen censurerade inläggen??? Porr och Warez överallt. Jag vill iallafall att NH ska vara ett seriöst forum.
Jag tycker moderatorerna gör ett bra jobb...
Keep up the good work!!!
September 12, 2001
On 2002-04-27 23:24, phroze_project wrote:
Visst ibland kan det väl bli väl mycke censur på grejer som inte är så "farliga"
Men hur hade det sett ut om ingen censurerade inläggen??? Porr och Warez överallt. Jag vill iallafall att NH ska vara ett seriöst forum.
Jag tycker moderatorerna gör ett bra jobb...Keep up the good work!!!
Jehepp...alldeles riktigt
Stämmer bra med mina tankegångar detta..om ni är olydiga så kanske ni får se upp för mig...
January 4, 2001
Ni som tycker att det ska vara tillåtet med warez här kan inte bry sig så mycke om ifall NH finns eller inte! Är det värt att snacka warez om NH kan drabbas av det? Vi vill ju ha ett fint, seriöst forum.
Ni som inte vill köpa OS/Spel/Program, kör ett gratis alternativ istället typ Linux, BeOS, BSD...
September 24, 2001
Censur är ett snuskigt ord
Tycker helat klart att ni kan dra upp ett warez forum ,,oppss hrmm just man får ej nämna warez ops i did it again. Då kan ju alla maktkåta moderators dondera där .
Va det inte lite därför dom la ner allmänt forumet ett tag elr ,,,allt för att det ska bli tråkigare.
March 1, 2002
hehe såg att någon Wigger skrev:
"Att ställa en sådan fråga är inte olagligt, men att snacka det och sen skicka saker tillvarandra är olaglit.
Det handlar bara om en fråga.
Och en sak till Zaver, du är ju inte så briljant eftersom du skriver rakt ut om att du har olagligt matrial hemma.
Det kanske säger *knack knack* på din dörr en dag och det kanske inte är den/dom du vill ska komma till dig.
Det kan bli dyrt för dig att skrika så där rakt ut.
Nu har jag inte tid mer, det är Anastacia på MTV nu.
"
Jo nog knackar det en snut på dörren lite då och då men inte för att haffa mig. Han vill ha det senaste spelet jag har. hehe så inte fan tror jag dom bryr sig om vanliga normal brännare som bränner typ 4-5 skivor i veckan. Ne för att man ska få snuten på sif får man nog halka upp på en 300-400 skivor i veckan.
Dessutom får man inneha piratkopior men inte använda dem. (Note- jag skrev inte bränna nu utan :inneha:)
Dessutom så springer man inte och köper Win XP för 2000:- när man kan låna kompisens skiva. Eller ??.. kan inte tänka mig många som äger en 3-4 ms licenser här.
December 26, 2001
Man springer inte och låna kompisens vanliga xp skiva för den måste regestreras.......utan man lånar hanns coperation edition 😀 . Nee jag tycker att man skulle få prata om warez men inte hjälpa. Alltså man borde få prata om fördelar och nackdelar men inte reckomendera warez sidor mm
September 3, 2001
Jag ser piratkopiering som ett protest mot höga spel-priser... och ju mer det piratkopieras desto dyrare blir det.
Någon måste väl ge vika någon gång eller?
Inte fan kan spel komma upp i 2000 kronors höjden... och att 1 av tusen köper det och resten bränner av honom.
Vanliga pc spel = 150kr-250 kr... jag skulle max betala 300 kronor för ett jäkligt bra spel.
kankse upp till 500-600 för ett OS som windows xp.... men inte mer.
March 20, 2002
hmmm ... antar att jag inte ä den enda som har mer än en dator hemma.
Spelen/program man köper tillhör ju dig och inte datorn. Hur gör man då om man vill ha samma spel på alla sina dator. Ta tex. STCC som inte bara går att kopiera för att man ska kunna läxa upp gumman i det. Menar ni då att man ska punga ut en säck med pengar o köpa två ex av spelen ???
Dom som svarar ja på den frågan saknar en skruv eller två i huvudet.
Ta tex. musikskivor så är det tillåtet att kopiera dessa för eget bruk. Gäller inte dessa regler även för spel och program ?
Så om man nu har problem med att tex. kopiera sitt köpta spel för att man vill ha det på 2 datorer. Vart tycker ni då man ska vända sig? Jag tycker att eftersom NH är ett mycket proffsigt och välskött forum och jag litar på folks uttalande i sakfrågor. Jag personligen tycker inte att detta skulle vara opassande att disskutera detta i forumet. Jag har ju trots allt licensen för detta.
Hoppas inte man blir bannad för detta inlägg nu.
PS. Däremot tycker jag inte att man ska kunna uppge FTP:er o liknande sätt att få tag på spel & program.
[ Detta Inlägg ändrades av: []V[]ajk den 2002-04-29 00:02 ]
June 17, 2001
On 2002-04-28 16:50, M1-Headhunter wrote:
hehe såg att någon Wigger skrev:
"Någon WIGGER"?
Who is youre daddy? [Image Can Not Be Found]
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001
On 2002-04-28 23:48, []V[]ajk wrote:
hmmm ... antar att jag inte ä den enda som har mer än en dator hemma.
Spelen/program man köper tillhör ju dig och inte datorn. Hur gör man då om man vill ha samma spel på alla sina dator. Ta tex. STCC som inte bara går att kopiera för att man ska kunna läxa upp gumman i det. Menar ni då att man ska punga ut en säck med pengar o köpa två ex av spelen ???
Dom som svarar ja på den frågan saknar en skruv eller två i huvudet.
Ta tex. musikskivor så är det tillåtet att kopiera dessa för eget bruk. Gäller inte dessa regler även för spel och program ?
Så om man nu har problem med att tex. kopiera sitt köpta spel för att man vill ha det på 2 datorer. Vart tycker ni då man ska vända sig? Jag tycker att eftersom NH är ett mycket proffsigt och välskött forum och jag litar på folks uttalande i sakfrågor. Jag personligen tycker inte att detta skulle vara opassande att disskutera detta i forumet. Jag har ju trots allt licensen för detta.
Hoppas inte man blir bannad för detta inlägg nu.PS. Däremot tycker jag inte att man ska kunna uppge FTP:er o liknande sätt att få tag på spel & program.
| IBM NetVista A40i | AMD T-Bird 1000MHz@1400MHz | nVidia GeForceII GTS +64MB | +1GB sdram | 19" IBM | Logitech Mouseman Optical | Everglide Giganta | [ Detta Inlägg ändrades av: []V[]ajk den 2002-04-29 00:02 ]
Jag vill inte verka gnällig nu, men om du hade varit moderator ett tag så hade du förstått. Vissa här är värre än kvinnor, ge man dom lillfingret så slukar dom hela handen. Med tanke på den skara mäniskor som besöker detta forumet, så får man sätta tydliga grännser. Det betyder allt eller inget i de flesta fall. När man kontaktar någon via ICQ ang något han/hon har skrivit i sitt/sina inlägg så får man nästan alltid till svar. -Han gör ju så! Det är rena sandlåde diskutionen ibland. Detta är ganska tröttsamt och varje gång man skriver
"-Hej [NH] WIGGER här från nordichardware.com
Jag har redigerat/tagit bort bort ditt inlägg i bla bla forumet för att bla bla". Så hoppas man alltid att man ska få tillbaka typ ett "Ok, de e lungt. Sorry visste inte" svar. Men icke sa nicke... Långa och tidskrävande diskutioner krävs för folk att förstå att vi inte tolererar vissa saker på NH. just för att vi inte riktigt har den tid&ork att lägga på just dessa diskutioner så sätter vi rätt hårda regler och vi vill att alla följer dom så gott det går. Om det är något mer ni undrar över så ska ni ta det med Iceman i första hand!
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
4 Guest(s)