bortskämda ungar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
bortskämda ungar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
sp_UserOfflineSmall Offline
619135
May 13, 2004 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan säga att där jag
<-- bor
finns de en hel del bortskämmda ungjävlar.

Pappas plastkort... 👿

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
619174
May 13, 2004 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är du som envisas med "skit saker". Det du tar upp är inte i närheten av de verkliga problemen.

Roligt att bara kommenterade en rad av allting jag skrev. Och tycker faktiskt det är du som mer har fanonen "oj vad synd det är om MIG". För du kommer och säger skit som "du har fel" till Coore. Sen kommer du och säger inget vettigt om mitt inlägg utan spyr bara galla över om att jag är så självömkande?

Har jag sagt att alla är emot mig? Nej jag sa att jag höll med Coore.

Vad är det i mitt som inte MÖJLIGTVIS kan stämma överens med verkligheten? Vad är det som gör att du är så grymt spydig? Jag nämnde aldrig ens att det är jag som inte fått "MVG" på grund av "okemi". Utan det är faktiskt en kompis i klassen.

Intressant att se den dag du blir tillräckligt vuxen att istället för att vräka ur dig så mycket galla (som faktiskt verkar fint men inte fungerar i verkligheten) kommer med verkliga uppfattningar.

Problemet med skolan är inte (enligt mig) att inte eleverna uppför sig- utan att betygen inte alltid representerar vad du som elev är värd.

Hur roligt är det att plugga om man vet att en kille som har "hjälp" av morsan på hela uppsasen får samma betyg som en själv?

Du tjatar om verkligheten och så vidare. Är det så det fungerar in real life? Att man går och ber morsan göra hela arbetet?

Det är "fusk" överallt, och det är ett stort problem. Betyget visar ofta inte ett skit hurvida eleverna kan eller inte kan ämnen. Det är väl där problemet ligger?

Att du sedan tror att inte roligare lektioner skulle ge bättre närvaro är ju "patetiskt". Finns faktiskt ganska många sätt för lärare att få intressanta lektioner. Exempelviss mer praktiskt (med kunskap som man faktiskt kommer ihåg) än bara teroi.

Jag hatar när du säger "Tyvärr har du helt fel i dina åsikter här.". Hur kan man ha fel? Hur ska man kunna diskutera med en sådann person?

Att man inte skall bråka med sin lärare är också bara skitsnack. Ska de få göra vilken skit som helst?

Lärare är inte mer än lärare, de får den respekt de förtjänar. Vissa lärare har GRYMT med respekt, medans vissa andra inte. Vad är skillnaden- jo undervisningen. Det är så samhället fungerar- man kan inte tvinga fram respekt. Ingen riktig respekt i alla fall.

Tycker faktiskt det är roligt att du fantiserar om att lärarna är så godtroga så de respekterar de skilda betygen. Det är alltid så i människan (omedvetet kanske?) att man ger bättre credits till personer man tycker om än inte tycker om. Slutsats? Jo en lärare kanske ger VG till en elev som förtjänar MVG (bara för de inte har riktigt passande personkemi). Men han ger samtidigt eleven också dåligt betyg i "uppförande". Alltså två betyg som drabbas.

Förrästen Denstore? Har du aldrig skolat? Vilka slutbetyg hade du i grundskolan? Och vad jobbar du med idag?

Givetförstår jag att det nästan alltid "enligt en själv" bara finns ett rätt eller fel. Men om man diskuterar ett ämne så behöver man inte komma med dåligt valda kommentarer som "du har fel". Då är det ingen mening att diskutera ämnen mera. Det är sättet som du disktuerar som jag stör mig på. Du kommer ofta med fina uttryck och mer eller mindre påhopp om saker som inte ämnen handlar om.

Vill också säga att mitt humör idag inte är det bästa. Ligger i sängen sen jag kom hem från skolan i princip. Mått skit ända sedan lunch idag, men stannade i skolan till kvart över tre ändå. Vet inte vad det är, men mår inte alls så bra. Liksom en "salt känsla" i munnen. Väldigt "äckligt".

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
619214
May 13, 2004 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: Det är du som envisas med "skit saker". Det du tar upp är inte i närheten av de verkliga problemen.

Roligt att bara kommenterade en rad av allting jag skrev. Och tycker faktiskt det är du som mer har fanonen "oj vad synd det är om MIG". För du kommer och säger skit som "du har fel" till Coore. Sen kommer du och säger inget vettigt om mitt inlägg utan spyr bara galla över om att jag är så självömkande?

Har jag sagt att alla är emot mig? Nej jag sa att jag höll med Coore.

Vad är det i mitt som inte MÖJLIGTVIS kan stämma överens med verkligheten? Vad är det som gör att du är så grymt spydig? Jag nämnde aldrig ens att det är jag som inte fått "MVG" på grund av "okemi". Utan det är faktiskt en kompis i klassen.

Intressant att se den dag du blir tillräckligt vuxen att istället för att vräka ur dig så mycket galla (som faktiskt verkar fint men inte fungerar i verkligheten) kommer med verkliga uppfattningar.

Problemet med skolan är inte (enligt mig) att inte eleverna uppför sig- utan att betygen inte alltid representerar vad du som elev är värd.

Hur roligt är det att plugga om man vet att en kille som har "hjälp" av morsan på hela uppsasen får samma betyg som en själv?

Du tjatar om verkligheten och så vidare. Är det så det fungerar in real life? Att man går och ber morsan göra hela arbetet?

Det är "fusk" överallt, och det är ett stort problem. Betyget visar ofta inte ett skit hurvida eleverna kan eller inte kan ämnen. Det är väl där problemet ligger?

Att du sedan tror att inte roligare lektioner skulle ge bättre närvaro är ju "patetiskt". Finns faktiskt ganska många sätt för lärare att få intressanta lektioner. Exempelviss mer praktiskt (med kunskap som man faktiskt kommer ihåg) än bara teroi.

Jag hatar när du säger "Tyvärr har du helt fel i dina åsikter här.". Hur kan man ha fel? Hur ska man kunna diskutera med en sådann person?

Att man inte skall bråka med sin lärare är också bara skitsnack. Ska de få göra vilken skit som helst?

Lärare är inte mer än lärare, de får den respekt de förtjänar. Vissa lärare har GRYMT med respekt, medans vissa andra inte. Vad är skillnaden- jo undervisningen. Det är så samhället fungerar- man kan inte tvinga fram respekt. Ingen riktig respekt i alla fall.

Tycker faktiskt det är roligt att du fantiserar om att lärarna är så godtroga så de respekterar de skilda betygen. Det är alltid så i människan (omedvetet kanske?) att man ger bättre credits till personer man tycker om än inte tycker om. Slutsats? Jo en lärare kanske ger VG till en elev som förtjänar MVG (bara för de inte har riktigt passande personkemi). Men han ger samtidigt eleven också dåligt betyg i "uppförande". Alltså två betyg som drabbas.

Förrästen Denstore? Har du aldrig skolat? Vilka slutbetyg hade du i grundskolan? Och vad jobbar du med idag?

Givetförstår jag att det nästan alltid "enligt en själv" bara finns ett rätt eller fel. Men om man diskuterar ett ämne så behöver man inte komma med dåligt valda kommentarer som "du har fel". Då är det ingen mening att diskutera ämnen mera. Det är sättet som du disktuerar som jag stör mig på. Du kommer ofta med fina uttryck och mer eller mindre påhopp om saker som inte ämnen handlar om.

För det första har du fel i att jag skulle sagt något alls om huruvida det skulle vara bra eller inte med roliga lektioner. Och för det andra så var jag ironisk över att du alltid drar upp saker i trådar över hur dåligt du eller andra har det. Du skrev t.ex. att det var ett tempot var helt enormt. Tror du att det är något nytt? Skulle det vara stressigare i gymnasieskolan idag? Inte på grund av att kraven har höjts i alla fall. Vänta tills du kommer upp till universitetsstudier. Då skall du se vad stressigt är. Du kommer att tycka gymnasiet var rena dagiset. Jag har ett antal kompisar som jobbar som lärare på universitetet, och det enda de är överens om, är att bildningsnivån hos de nya studenterna har sjunkigt rejält. Och att eleverna, precis som du påpekar, fuskar så in i helvete. Men det är inget som jag har förnekat. Snarare tvärt om. Hade dina klasskompisar haft den minsta respekt och moral hade de inte fuskat. Idag verkar det som att alla gör det.
Vi har varit inne på moraldiskussionerna tidigare du och jag, så det är lika bra att vi håller oss därifrån.
Att du tycker att du skall få välja vilka lärare du skall hysa respekt för är ju bara fånerier. Du går i skolan, och passar det inte, så är det bara att sluta. Lägg av med det där självömkandet. Du försöker ju konstant att skjuta skulden på systemet, och har gjort det i varenda tråd jag har sett dig aktiv i.
Att jag skulle vräka ur mig spydigheter, tja, det kanske jag gör, men jag gör det för att jag tycker så här. Och nog fasen funkar det även i verkligheten. Folk blir förbannade där också. Och mitt intresse är att göra folk förbannade. Det behövs, då det inte händer ett jäkla dugg som det är nu.
Mina slutbetyg? Tja, i grundskolan hade jag väl 3,5. I gymnasiet kanske 3.1. Varför ville du veta det?
Om jag har skolat? Vet inte vad det är.
Vad jag gör nu? Jobbar deltid på ett bokförlag, och läser på universitetet. Något annat du behöver ha reda på?

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
619219
May 13, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte riktigt orkat läst de senaste inläggen men.. 😛

De va någon som sa nå om att bråka med sina lärare och ofta var de läraren som inte kom överrens med eleven..
Och så är det för mig, jag kommer inte överens med min svenskalärare, eller rättare sagt hon kommer inte överens med mig/gillar inte mig..

Som idag fick min den läraren nå halvt utbrotet på mig, de var när vi gick in i klassrummet så stod några fönster öppna så det var rätt kalt i rummet och läraren sa:
Läraren:
- Usch va kallt, stäng fönstren innan jag fryser ihjäl.
Jag:
- Nä de var ju skönt, öppna flera. (De va skönt men samtidigt lite menat som att hon skulle frysa.)
Läraren:
- Men du är så jävla lat och seg Andreas, bara suckar och gäspar hela dagarna.

Bara sa så helt plötsligt.. skit skumt..
Och jag är då inte så lat, visst trött å så men jag gör vad jag ska på lektionerna iaf..

Sen saker som jag gör anser hon vara sämre än andra elevers saker som faktiskt är sämre än mina.

Lika idag klaga hon på att närvaron var lite dålig och börja med att säga att Bertil (som exempel) hade bäst närvaro och var jätt duktig, men sen när hon börja läsa upp antal timmar man vart borta så hade jag bättre närvaro än Bertil men ändå var han så mycket bättre än mig..
Hon liksom favoriserar elever..
Blir så less..

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
619223
May 13, 2004 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu fick jag bättre inblick i vad du tyckte, och inte bara ett kort och koncist inlägg där du säger att någon har "fel".

Återigen. Du har redan gjort gymnasiet, det har du klarat av. Men det betyder inte att tempot är bra ändå. Lärarna lägger alldeles för mycket kursprov i slutet av termninen, som egentligen hade kunnats göra mycket tidigare.

När du gick i gymnasiet gränade du aldrig över att tempot var högt? Inte? Varför får inte vi klaga i så fall?

Klart jag vet att tempot ska vara högt. Men tycker inte planeringen, för det är inte det att tempot bara är högt utan att planeringen verkligen är frukstansvärt dålig hos vissa lärare. Imorgon exempelviss har jag "projektdag" då jag ska arbeta med CNC, Verkstadsteknik, CAD, Design och liknande. Problemet är att jag och ett flertal till redan är klara. Men då vet inte lärarna vad vi ska göra. Då slutar det med att vi bara sitter där och "slösar tid".

Sen slutar man 16.45 på en Fredag och kommer hem och är otroligt trött. Roligt på en Fredag.

Universitetet tror jag personligen faller mig mer på smaken (bara jag klarar av gymnasiet och får de kunskaper som behövs). För jag tycker om egen planering och kan lägga upp arbetet själv. Men tycker inte om lärare som knappt vet vad som ska göras. Ska dock inte säga att jag är allt för duktig i matte-biten, där kommer jag få det väldigt tufft eftersom man måste ta ganska stort ansvar.

Varför får jag inte dra upp dåliga saker? Måste jag tycka det är intressant att diskutera den ofta ganska låga humorn här? Tycker det är mer intressant att diskutera detta här, och "skojja" i verkligheten med sina kompisar.

Och det är klart utbildningnivån har sjunkit. Vet i tusan hur jag ska klara av någonting egentligen, och det gör mig orolig. Men det är inte enbart mitt fel, för det är också så att skolan blivit mycket sämre (mig veterligen).

Och ja, det är väldigt många som fuskar. Moral? Varför ska de ha moral när lärarna inte ens upptäcker självklara "mönster"? De kommer ju undan hur enkelt som helst. Ingen risk. Moral stoppar de i fickan när de får bra betyg. Tyvärr är det ju så. Många fuskare överallt, som inte förtjänar den position de har.

Som idag i matten (hade nationella i måndags) så sa läraren att någon hade fuskat med papper (var bombsäker att han skulle sätta dit en kille som hade tagit in ett olovligt formelblad med extra forlmer). Sen så tog han fram handen och pekade på mig. Blev "chockad". Och det visade sig att jag hade skrivit uträkningarna och svaren direkt på "frågepappret" och inte på separata A4 papper. Detta klassades som fusk, och mina svar blev "diskade". Nu ska läraren se vad han ska göra, och jag sitter där med en j-vligt viktig kurs som jag kanske måste göra om i sommar, när jag faktiskt inte fuskade. Fanns andra som verkligen fuskade och de kom undan med det. Jag åkte dit för att jag skrivit på fel papper.

Ska jag sluta skolan för att jag inte hyser respekt för en- två lärare? Lyckat för mig framtiden. Verkligen. Så en lärare som öppet i klassen frågar en "muslim" i min klass om han känner en terrorist. En sådan korkad lärare ska jag visa respekt för? Jag ska visa respekt för lärare som motarbetar folk med egna åsikter hela tiden (när svenska skolan i grund och botten bygger på fria åsiker, öppenhet och diskussion).

Slutligen förstår jag inte det roliga med att ironisera mig genom att ta upp att jag tycker det är "synd" att jag och även andra har problem? Men men, man kan väl på något sätt ironisera bort problemen.

Snorch
Trodde inte man hade såna problem där uppe i Häslingland. Folk är faktiskt vädligt annorlunda där uppe i Hälsingland och så vidare, själv tycker jag det är till det bättre. Är själv från Ovanåker. Edsbyn i själen 😛 Var du på studenternas när vi tog SM guldet? Ha de!!

.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
619235
May 13, 2004 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: - Nä de var ju skönt, öppna flera. (De va skönt men samtidigt lite menat som att hon skulle frysa.)
Läraren:
- Men du är så j**la lat och seg Andreas, bara suckar och gäspar hela dagarna.

Du kanske gäspar för att det är så dålig luft i klassrummen 😉

Men det är ju jättevanligt att vissa elever favvoriseras, speciellt tjejjer. Min svensklärare verkar nästan ha något emot killar för en dag när min polare missade svensklektionen för att han kom hem till arlanda klockan 7 på morgonen så var han tvungen att ha skriftlig underskrift av föräldrarna. Men en tjejj som frågar får lämna lektionen för att åka till något bibliotek utan att ens behöva visa upp boken hon lånat..

Snorch
Member
Medlem
619246
May 13, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote:
Snorch
Trodde inte man hade såna problem där uppe i Häslingland. Folk är faktiskt vädligt annorlunda där uppe i Hälsingland och så vidare, själv tycker jag det är till det bättre. Är själv från Ovanåker. Edsbyn i själen 😛 Var du på studenternas när vi tog SM guldet? Ha de!!

Jo da de finns några undantag.. men visst de e nog bättre här än på andra ställe tycker jag de verkar som.. Fast det här var ju in söderhamn (fortfarande i Hälsingland men annorulnda motför Edsbyn)..

Nä usch för bandy, är inte ett dugg intresserad av det men visst kul att vi/dom vann SM-guld.. 😛

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
619247
May 13, 2004 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det e väl fan bara att insé att Sverige har ett av världens absolut sämsta grundskolesystem. De 7 första åren går åt för att sossarna ska få oss dit dom vill. Resterande 2 går till inlärning...

Snorch
Member
Medlem
619249
May 13, 2004 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=Snorch]- Nä de var ju skönt, öppna flera. (De va skönt men samtidigt lite menat som att hon skulle frysa.)
Läraren:
- Men du är så j**la lat och seg Andreas, bara suckar och gäspar hela dagarna.

Du kanske gäspar för att det är så dålig luft i klassrummen 😉

Hah.. de ska jag säga imorrn om vi har svenska.. 🙂

Ja det är ju tyvärr väldigt vanligt att lärare favoriserar tjejer..

[Gamepredator] Sulan
Precis börja lär eleverna något redan i tidiga klasser så hade man haft 9:ans lärdom redan i 5:an..

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
619282
May 13, 2004 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Men det e väl fan bara att insé att Sverige har ett av världens absolut sämsta grundskolesystem. De 7 första åren går åt för att sossarna ska få oss dit dom vill. Resterande 2 går till inlärning...

Håller med 😛
Men tyvärr får ju inte "politik" diskuteras.. Faktiskt riktigt svårt att diskutera överhuvudtaget om ett ämne, eftersom nästan allting har med politik att göra.

Fast 7-2 kanske jag inte håller med om. Men grundskolan kunde avsevärt förhöjas.

Nu är det såhär.
Lågstadiet = skit man lär sig i princip ingenting
Mellan = man börjar lära sig lite grunder i allting.. funkar rätt bra.. dock borde man förbereda ungarna bättre för högstadiet.
högstadiet = här börjar allting gå åt helvete :p folk börjar skolka, röka, supa och vara "stöddiga".
gymnasiet = skulle funkat ganska bra om lärarna där visste hur "grundskolan" faktiskt ser ut idag... de tror ofta man har med sig mer kunskap därifrån än man faktiskt har.
högskola= eftersom man inte förstod allt i gymnasiet (pga. att de slopat visa saker i högstadiet och att det är rörigt där) så kommer man få svårt att förstå allting här också.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
619287
May 13, 2004 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

i lågstadiet lärde iaf jag mig läsa, räkna, och en del engelska

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
619310
May 13, 2004 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: Nu är det såhär.
Lågstadiet = skit man lär sig i princip ingenting

Jag lärde mig iaf grunderna i det mesta där, matte svenska etc.

smurfen87 wrote: Mellan = man börjar lära sig lite grunder i allting.. funkar rätt bra.. dock borde man förbereda ungarna bättre för högstadiet.

Här är väl det lekstuga om ngt ;P men jag fick iaf in SO ämnen och NO och vidare inlärning av andra ämnen

smurfen87 wrote: högstadiet = här börjar allting gå åt h*****e :p folk börjar skolka, röka, supa och vara "stöddiga".

det är väl inte pga skolan som folk börjar röka snusa osv. Nu gick jag i en klass där många hade problem med skolan så vi lärde oss inte alls lika mkt som andra, så det om att man inte lär sig ngt är någ mer beroende på skolan än av systemet

smurfen87 wrote: gymnasiet = skulle funkat ganska bra om lärarna där visste hur "grundskolan" faktiskt ser ut idag... de tror ofta man har med sig mer kunskap därifrån än man faktiskt har.

här börjar väl den mer specifika utbildningen för de allra flesta 😉 allmänt jobbigt/tråkigt också ;P

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
619324
May 13, 2004 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote: det är väl inte pga skolan som folk börjar röka snusa osv. Nu gick jag i en klass där många hade problem med skolan så vi lärde oss inte alls lika mkt som andra, så det om att man inte lär sig ngt är någ mer beroende på skolan än av systemet

Rätta mig om jag har fel. Men skolan tillhör väl systemet 😛
Att nivån på utbildningen ligger där den ligger kanske delvis beror på att vi hade vaktmästaren (obehörig) som lärare i mellanstadiet 😛

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
619356
May 13, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Men det e väl fan bara att insé att Sverige har ett av världens absolut sämsta grundskolesystem. De 7 första åren går åt för att sossarna ska få oss dit dom vill. Resterande 2 går till inlärning...

Jaså...

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
619359
May 13, 2004 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen87 wrote: [quote=coalan]det är väl inte pga skolan som folk börjar röka snusa osv. Nu gick jag i en klass där många hade problem med skolan så vi lärde oss inte alls lika mkt som andra, så det om att man inte lär sig ngt är någ mer beroende på skolan än av systemet

Rätta mig om jag har fel. Men skolan tillhör väl systemet 😛
Att nivån på utbildningen ligger där den ligger kanske delvis beror på att vi hade vaktmästaren (obehörig) som lärare i mellanstadiet 😛

hehe, blev lite blurrigt men men, självklart tillhör skolan systemet, men jag menade att det troligtvis varierar från skola till skola 😉

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
619509
May 13, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Snark va mkt svammel....

Problemet ligger i att ngn fåntratt har fantiserat ihop att alla skall uppnå betyget Godkänd i alla grundämnen (kallas de så fortfarande).
Massor av folk i min klass gick ut med 1or och 2or i "grundämnen" och har inte dött för det.
Massor av pengar och tid går åt till att lära Kalle 15år massa matematik och engelska som han inte har det minsta intresse av. Låt honom slippa!
Alla vill inte läsa vidare och det behövs "arbetare" för att samhället skall fungera, inte fan ser jag ner på butiksbiträdet om hon inte fick godkänt i svenska, jag tycker inte att vaktmästaren inte uppfyller sin uppgift för att han missade matte A en solig sommardag när tjejerna gick runt i korta kjolar, osv, osv...ni fattar vad jag menar.

Om man känner att man inte får betyg som motsvarar ens begåvning går man och skriver högskoleprovet och blir på så sätt antagen till de skolor man vill, förutsatt att man har G i de ämnen som krävs.
Svårare än så är det inte.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
619592
May 14, 2004 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Snark va mkt svammel....

Problemet ligger i att ngn fåntratt har fantiserat ihop att alla skall uppnå betyget Godkänd i alla grundämnen (kallas de så fortfarande).
Massor av folk i min klass gick ut med 1or och 2or i "grundämnen" och har inte dött för det.
Massor av pengar och tid går åt till att lära Kalle 15år massa matematik och engelska som han inte har det minsta intresse av. Låt honom slippa!
Alla vill inte läsa vidare och det behövs "arbetare" för att samhället skall fungera, inte fan ser jag ner på butiksbiträdet om hon inte fick godkänt i svenska, jag tycker inte att vaktmästaren inte uppfyller sin uppgift för att han missade matte A en solig sommardag när tjejerna gick runt i korta kjolar, osv, osv...ni fattar vad jag menar.

Om man känner att man inte får betyg som motsvarar ens begåvning går man och skriver högskoleprovet och blir på så sätt antagen till de skolor man vill, förutsatt att man har G i de ämnen som krävs.
Svårare än så är det inte.

Fasen, Pim_, det här var det vettigaste jag har sett dig skriva. Jag blir impregnerad!:)

64bitsSebbe
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 209
619635
May 14, 2004 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: tänk så här istället:

bara bra ifall några struntar i sin utbildning. Då blir det mindra kunkurens på arbetsmarknaden. Det negativa är att de kommer att konsta ganska mycket för staten....

hah bra citat 😛 men stavas inte igentligen med "e"? wink

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
619661
May 14, 2004 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

64bitsSebbe wrote: [quote=Krqagyzzz]tänk så här istället:

bara bra ifall några struntar i sin utbildning. Då blir det mindra kunkurens på arbetsmarknaden. Det negativa är att de kommer att kosta ganska mycket för staten....

vad menar du med det sista? var skrev jag "igentligen"?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
619664
May 14, 2004 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=64bitsSebbe][quote=Krqagyzzz]tänk så här istället:

bara bra ifall några struntar i sin utbildning. Då blir det mindra kunkurens på arbetsmarknaden. Det negativa är att de kommer att kosta ganska mycket för staten....

vad menar du med det sista? var skrev jag "igentligen"?

I din signatur... 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 381
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL