April 11, 2003
Bra om man kollar lite på VV.se för där kan man hitta den information du söker.
January 20, 2002
davidhellmyrs wrote: Har för mig att du måste polisanmäla om du tappat bort det.
Och om du tappat bort ett körkort så blockerad du hos många kreditföretag och andra abbonemnag i omkring 5 år har jag för mig.Så förösök hitta det först.
Jag har anmält det försvunnet nu. Grejjen är den att jag söp bort det. 😀
October 22, 2002
davidhellmyrs wrote: Har för mig att du måste polisanmäla om du tappat bort det.
Och om du tappat bort ett körkort så blockerad du hos många kreditföretag och andra abbonemnag i omkring 5 år har jag för mig.Så förösök hitta det först.
Där tror jag att du har fel i denna fråga. Varje körkort har ett unikt referensnummer, bör finnas någon nytta med det.
Varför skulle man bli blockerad hos kreditbolag osv?? Utveckla gärna detta, ev lite fakta skulle inte heller sitta fel.
February 4, 2003
Fisken. Jag är ganska säker på detta, tyvärr. Blev av med mitt körkort en gång och ringde Vägverket. Det var en person där som uppmanade mig att försöka leta lite extra, eftersom en förlust just blockerade en hos vissa kreditföretag. Jag letade mer och hittade det! (på en UNDERLIG plats)
Dessutom fick jag detta bekräftat när jag tog ett Comviq abbonemang för två månader sedan. När man skriver upp sig för ett abbonemang så skickas det hem bekräftelser på att det skett en "kreditupplysning" av bolaget som utfört den. Om du kollar på det pappret så finns det en punkt med "Har söknanden förlorat körkort eller annan ID handling inom en 5års period". (inte exakt, men ungefär det)
Kreditupplysning bolagen har ju den faktan till någon anledning.
Försökte Googla mig till något. Men hittade inget! Om någon vet något bolag som utför Kreditupplysningar så leta där! Måste finnas lite information. Eller så kanske någon annan på NH vet något mer om det.
Edit:
Letade lite till. Vet inte om det räcker;
https://www.uc.se/frameset.php.....id=1002848
(det där verkar vara någon manuell "version" där du manuellt måste anmäla.... men jag är 100% säker på att förlust av körkort är OFFENTLIG handling som hämtas in av UPPLYSNINGSFÖRETAG lika mycket som betalningsanmärkningar)
February 12, 2002
a01marev wrote: Fick brev från vv i veckan, där stod det att det kostade 150:- nu när jag skulle förnya det.
Då slipper man det gamla stora kortet, året jag tog körkort var sista året innan dom blev små, så vi som har det stora är nog inte så många skulle jag tro.
Ja averkade 3 kort på 2 år ja.. 😀
För A1 B och A... 🙂
1 Guest(s)