February 26, 2003
Tjenare
Jaha, nu verkar det som att man har slarvat bort sitt körkortstillstånd lagom till halkkörning och slutspurt innan uppkörning. Frågan ä ifall någon vet på rak arm ifall man kan få en kopia av sitt körkortstillstånd utskickat från VV eller om man måste ansöka om ett helt nytt?
Skall ringa dem imorgon men vore ändå trevligt omnågon visste.
Tack på förhand
/ Oskar
December 28, 2004
Knappt så du behöver det och blir du stoppad av polisen så kan dom kolla upp i registret på plats om du har tillstånd eller inte men jag tror det kostar en liten summa.
Jag körde halva sverige utan att ens ta med körkortstillståndet pga kom inte åt skiten, tiden var knapp. 🙂
September 13, 2004
Collateral wrote: Knappt så du behöver det och blir du stoppad av polisen så kan dom kolla upp i registret på plats om du har tillstånd eller inte men jag tror det kostar en liten summa.
Jag körde halva sverige utan att ens ta med körkortstillståndet pga kom inte åt skiten, tiden var knapp. 🙂
Men hur ofta blir man stoppad ?
Det händer ju inte speciellt ofta. Speciellt inte om man skyltar med att man är en övningskörare.
Ovanstående gäller antagligen inte om man sysslar med en rejäl fortkörning när man har samma skyltning 😀
February 26, 2003
Tackar för svaren 🙂
Problemet som jag förstår det är ju vid själva halkkörningen och uppkörningen, även om jag ska ta några körskolelektioner. Problemet kan ju bli att de kräver tillståndet där.
Men som sagt jag ringer imorgon och frågar, kan uppdatera med svaret här om det intresseras.
God natt
/ Oskar
February 26, 2003
Ringde just Vägverket, de skickar ut en dublett. Den kommer om ett par dagar.
Även om jag inte kommer ha användning för den är det alltid skönt, tycker iaf jag, att ha en liten säkerhet.
Så om du har tappat bort ditt körkortstillstånd kan du ringa 0771-171819 och be dem skicka ut en dublett.
/ Oskar
1 Guest(s)