February 17, 2004
Mitt dåliga immunförsvar har gjort att jag har drabbats av influensan (händer 1 gång om året) :cy:. Det jag får är kraftig hosta, svullen hals, snuva, trötthet etc och det kan pågå hur länge som helst. Mitt stora problem är hostan som jag aldrig lyckas bli av med. För att ta ett exempel, hade för 1,5år sedan oavbruten hosta i ca 2år (till och från). Jag lyckades bli av med hostan efter en vitaminkur. Efter 1,5års uppehåll är den tillbaka.
Jag kan inte ha det så här. Finns nåt botemedel mot den här skiten??? Så fort jag går till läkaren är det samma korkade svar, Astma, allergi etc. Varför funkar inte penicillin?
November 27, 2003
Penicillin slår inte mot virus, bara vissa typer av bakterier.
Echinaguard är alltid bra att ta när du känner att du håller på att bli sjuk, däremot helt kasst om du redan är det. Om du blir såhär dålig borde du ju ligga i gruppen som borde få vaccin varje år det kommer hit.
//Andreas
December 6, 2006
Json_81 wrote: Vaccinet verkar rätt meningslöst, massa folk som tagit det och ändå blivit sjuka.
Vaccinet hindrar inte dig från att bli sjuk, den hindrar dig från att bli kraftigt sjuk vilket orsakar dödsfallen bland äldre.
Samtidigt som vaccinet faktiskt kan råka göra så du inte blir sjuk överhuvudtaget kan det likaväl göra dig sjuk men endast med lättare symptom som snuva eller liknande.
Shikar wrote: Andreas: Nu när vi ändå diskuterar medicin och så, vilken huvudvärkstablett rekommenderar du? (tar ytterst sällan men bra o veta :bok: )
Skulle gissa på att du inte kommer få något lätt svar..
Som alla mediciner lindrar dom alla olika på olika personer.. vilken som skulle kunna passa dig bäst är omöjligt att säga.
Finns bara ett sätt och det är att testa själv.. jag kör själv på Alvedon brustabletter.. fungerar alltid.
January 12, 2004
är du säker på att det är flunsan du får och blir dålig av?
säg att du fick den förra året, då har du ett försvar mot den nästa gång den kommer, och du blir bara smått sjuk istället för skitsjuk.
jag har en sjukdom som sopar bort mitt imunförsvar samt mediciner som tar bort de sista resterna av det, och min läkare säger att det är ju lite dumt om du blir sjuk, men kan du slippa ta vaccinet är det bra, och skulle du få flunsan är det nästan bättre, sedan brukar hon lägga till med ett leende "Om du överlever det..." :bgrin:
February 17, 2004
Json_81 wrote: Vaccinet verkar rätt meningslöst, massa folk som tagit det och ändå blivit sjuka.
Jag tycker du ska testa att gå till en annan läkare.
Har också hört det här.
Troligtvis finns det flera allvarliga virus, går ju inte vaccinera mot alla.
Håller hostan i sig går jag till en annan läkare, och får vara bestämd med att få receptbelagd hostmedicin.
1 Guest(s)