October 9, 2001
Min kollega på jobb har inskaffat Boxer och har problem med enstaka kanaler ibland. Bilden försvinner och det visas att han inte har acces till det. Han har frågat om det är kortet det beror på och de på boxer säger att det inte är det. Han bor nära jägersro (en stor tv mast) En på boxer har sagt att han behöver en antenn förstärkare.
Någon som har något förslag?
Tack på förhand.
November 23, 2001
Förstärkare förstärker även dålig mottagning. Det jag skulle satsa på är en antenn som är anpassad för DVB-T (marksänd digitalteve). Det finns en utomhus variant som ser ut som en diskus, den är riktigt bra, ska kolla upp vad den heter. Inte farligt dyr, kan användas inomhus också.
Den här ska också vara bra sägs det:
January 12, 2004
whoracle wrote: [quote=MoparPower]Brorsan hade för stark signal, rätt ovanligt antar jag. Men har han nära till masten så...
hur yttrade sej detta?
Om signalen är för hög så blir det bara ettor 😉
Ungefär som "clipping" på digitalt ljud.
Det enklaste man kan göra är att koppla in en antennförstärkare, men inte koppla in den i strömuttaget.
Då dämpar den signalen en aning.
Digitala signaler är lite roliga. Jag körde med 1 meter kabel från uttaget till datorn innan. Då låg
signalkvalitet på 88-90% i MyTheatre. När jag flyttade datorn längre bort och skarvade ihop flera kablar, totalt
6-7 meter, så ökade signalkvaliteten till 92-94%.
1 Guest(s)