July 13, 2004
I all hets så gav jag nog lite för lite information.
Syftar på musik man kan festa lite till. Man ska inte känna sig stressad och man ska kunna ta ett par groggar innan den tunga musiken kommer.
Musik med akustisk gitarr är bra. Jävligt svår att förklara. Men ni har som har skivan Godsmack - The Other Side EP vet vad jag menar och ni som inte har den, skaffa den. Väldigt bra/skön musik!
October 25, 2003
.ToL wrote: I all hets så gav jag nog lite för lite information.
Syftar på musik man kan festa lite till. Man ska inte känna sig stressad och man ska kunna ta ett par groggar innan den tunga musiken kommer.Musik med akustisk gitarr är bra. Jävligt svår att förklara. Men ni har som har skivan Godsmack - The Other Side EP vet vad jag menar och ni som inte har den, skaffa den. Väldigt bra/skön musik!
Men säg förfestmusik då! 😛
Absolute Rock Classics-skivorna (2an i synnerlighet) tycker jag är klockrent för att dra igång fester, alla känner igen låtarna och de flesta är rätt chilla.
July 18, 2003
Iron Maiden, Guns N Roses är ju grymma
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 3, 2001
Du kanske bara ville ha rock. De flesta jag skriver upp här är rock men vissa är bara allmänt sköna o ha med på förfest 😉
Nine inch Nails - Only
Nirvana - Lounge Act
Franz ferdinand - Do you want to
Madrugada - Norwegian Hammerworks
Madrugada - Seven seconds
Madrugada - Belladonna
Madrugada - Hands up - I love you
Deftones - Change (in the house of flies)
The Shins - So says I
The Shins - Saint Simon
A-Ha - Celice
A-Ha Analogue
Ed Harcourt - Watching the Sun Come Down
Le Tigre - Deceptacon
Le Tigre - My my Metrocard
Le Tigre - Let's Run
(Le tigre kanske är för lite rörigare förfester 😉 )
Daft Punk - Voyager
Daft Punk - Revolution 909
Gotan Project - Last tango in Paris
Gotan Project - Una Musica Brutal
Tribalistas - Ja sei Namorar (mer en skön sommarlåt egentligen)
Jimi Hendrix - All along the Watchtower
Ram Jam - Black Betty
The Doors - Break on Trough
The Doors - Light my Fire
Led Zeppelin - Whole Lotta love
Blue Oyster Cult - Doänt Fear the Reaper
The Rolling Stones - Paint it Black
Tilt - The World Doesn't know (trance iofs)
Skivan Fade To Bluegrass (Metallica Tribute), metallicas kändaste låtar, omgjorda till amerikansk hillbilly country... riktigt mysigt och lustigt speciellt låten Fuel.
Skivan Creedence Clearwater Revival - Platinum
Många sköna låtar man känner igen och gungar till.
Prefuse 73, skivan "Extinguished Outtakes". Många bra låtar, hiphop möter electronic kan man säga. Utan massa rappande eller sång ö.h. Låtar som "3 sounds from 94", "I got no time for Rearviews" och "Between Man And Woman" utmärker sig.
Hoppas du hittar något du gillar 😉 lycka till.
2 Guest(s)