January 23, 2002
En väldigt bra och stark flashfilm som jag precis har sett.
Tyvärr är situationen inte alltför ovanlig i samhället även om det kanske sällan får såna här extrema slut.
Kan väl lungt säga att man går upp i varv efter att ha sett en sådan filmsnutt..
Men den speglar verkligheten i vissa fall, kanske inte riktigt på slutet, men i stora drag så..
Bär man som man hand på en kvinna, anser jag att man förbrukat sin rätt att betraktas som man, då är det frågan om ett på samhällets bottenskikt krälande as..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Kan väl lungt säga att man går upp i varv efter att ha sett en sådan filmsnutt..
Men den speglar verkligheten i vissa fall, kanske inte riktigt på slutet, men i stora drag så..
Bär man som man hand på en kvinna, anser jag att man förbrukat sin rätt att betraktas som man, då är det frågan om ett på samhällets bottenskikt krälande as..
Kan bara hålla med, ord för ord.
//Andreas
December 15, 2002
mycket bra flashfilm måste jag säga... Håller med ilg@dd också.
April 14, 2002
ilg@dd wrote: Kan väl lungt säga att man går upp i varv efter att ha sett en sådan filmsnutt..
Säger som Delph1, håller med dig till fullo.
February 4, 2003
Håller med helt. Förutom en punkt.
Jag tycker att man är ett drägg om man bär hand på vem som helst, om det absoult inte är nödvändigt, eller om båda parter är överens om att slås.
Om man accepterar våld mellan en kille och en annan kille så accepterar man våld och då blir våld ett vapen även för andra situationer.
Till och med i denna film så ser vi ju det faktum att mamman går mellan för att pappa misshandlar pojken efter "fönster-incidenten". Lika fel att slå pojken som att slå kvinnan.
Håller med dig så förstå mig rätt! Men tycker inte man ska generliasera och säga att det är mer fel att slå än kvinna än en mann. För jag tror det är farligt.
April 14, 2002
davidhellmyrs wrote: [quote=ilg@dd]Kan väl lungt säga att man går upp i varv efter att ha sett en sådan filmsnutt..
Jag tycker att man är ett drägg om man bär hand på vem som helst, om det absoult inte är nödvändigt, eller om båda parter är överens om att slås.
Om man accepterar våld mellan en kille och en annan kille så accepterar man våld och då blir våld ett vapen även för andra situationer.
Till och med i denna film så ser vi ju det faktum att mamman går mellan för att pappa misshandlar pojken efter "fönster-incidenten". Lika fel att slå pojken som att slå kvinnan.
Håller med dig så förstå mig rätt! Men tycker inte man ska generliasera och säga att det är mer fel att slå än kvinna än en mann. För jag tror det är farligt.
Precis! Finns inga ursäkter att ta till våld alls.
davidhellmyrs wrote: [quote=ilg@dd]Kan väl lungt säga att man går upp i varv efter att ha sett en sådan filmsnutt..
Psykolognisse..
Jo, visst är det fel att bära hand på folk överlag..
Men jag anser att det är ett snäpp högre på kräk-skalan att klå upp sin kvinna..
En man bör fösvara sin kvinna..Inte angripa..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
ilg@dd wrote: Psykolognisse..
Jo, visst är det fel att bära hand på folk överlag..
Men jag anser att det är ett snäpp högre på kräk-skalan att klå upp sin kvinna..
En man bör fösvara sin kvinna..Inte angripa..
😛 Psykolognisse ? 😛
Förstår vad du menar. Och många tycker som dig. Men tyvärr är det nog fel att tänka så. Eller visst man kan tycka så, jag tycker förmodligen så själv. Och så länge man själv inte bidrar till något våld på både killar eller tjejer så spelar det ingen större roll. Men om man accepterar våld på killar så "accepterar" man i det långa loppet även våld mot barn, kvninnor. Men det menar jag att steget för en förävare inte är allt för långt.
Missförstå mig inte. Jag tycker det du skrev stämmer. Men det du skrev med "att man inte ska acceptera kvinnovåld" kom säkert 100% från hjärtat och du tänkte inte på det, utan skrev bara. Och det är en allmän åsikt. Jag bara reflekterade över det när jag läste det.
Kort sagt. I en verklig situation är / tycker jag som dig i den här frågan. Men om man får tid att reflektera så går det alltid vara "lite bättre" (som jag).
OBS: Missuppfatta inte "lite bättre" nu. Menar inte att det är bättre, därav citattecken. Menar att det är så jag "la fram det".
May 10, 2002
chalaha wrote: den är riktigt snyggt gjord, tror inte ja sett nån snyggare snyggare,
men den va ju ganska tragisk
det finns ju en BETYDLIGT bättre som sjukt nog också innehåller en stenknäpp farsa, http://uploads.ungrounded.net/.....home_2.swf , har postats tidigare här på NH :bok:
April 14, 2002
abishai wrote: [quote=chalaha]den är riktigt snyggt gjord, tror inte ja sett nån snyggare snyggare,
men den va ju ganska tragisk
det finns ju en BETYDLIGT bättre som sjukt nog också innehåller en stenknäpp farsa, http://uploads.ungrounded.net/195000/195918_dad_s_home_2.swf , har postats tidigare här på NH :bok:
Hah, den var ju sällan snyggare ritad, men dock lite roligare 🙂
2 Guest(s)