May 17, 2004
ilg@dd wrote: Kan väl lungt säga att man går upp i varv efter att ha sett en sådan filmsnutt..
Men den speglar verkligheten i vissa fall, kanske inte riktigt på slutet, men i stora drag så..
Bär man som man hand på en kvinna, anser jag att man förbrukat sin rätt att betraktas som man, då är det frågan om ett på samhällets bottenskikt krälande as..
det känns rätt det du skrev fast jag undrar om du skulle ha tyckt det samam om det var ombytta roller. kvinna bär hand på man....
July 3, 2003
skinner wrote: Bra film. Ganska bra handling också.
Tillägg: Någon som vet hur ofta det är tvärt om allså kvinnan misshandlar barnen/man? Kom och tänka på det då jag såg en dokumentär om det. Enda problemet var att jag inte mins statistiken.
Jag är inte säker alls utan jag hörde bara av mina vänner att det var fler kvinnor som misshandlar sina män än tvärtom. Sammhället speglar dock upp det tvärt om, fråga mig inte varför eller om det stämmer.
Dock tror jag inte att det är likadant mot barn. Det är nog oftare mänen som misshandlar barn än att kvinnorna gör det. Det är alltid något spec. band mellan mamma och barn, har jag inte rätt ? =P
Misshandel måste ändå vara det som är värst av alla sorter vi har att göra med vardagligt idag... finns inget jag tycker så illa om...
1 Guest(s)