http://pcforalla.idg.se/Articl.....FA.dbp.asp
Har dom inte bredband där?? BBP?? Bredbandspolisen som skall jaga krimminella gamers där månntro?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 11, 2004
January 17, 2002
Swinger wrote: Straffet var rent idiotiskt 10 papp för att innehava ett spel är för mkt, dock så tycker jag inte Postal 2 ens borde kommit ut men det är våld som allt annat våld... Det är ju inte precis bättre att skjuta skallen av någon i tex SOF2 ist för Postal2
Saken är att postal dude skjuter, skrattar och pissar på liket efteråt 🙂
Postal 2 var kul i en timme
CoLiC wrote: [quote=Swinger]Straffet var rent idiotiskt 10 papp för att innehava ett spel är för mkt, dock så tycker jag inte Postal 2 ens borde kommit ut men det är våld som allt annat våld... Det är ju inte precis bättre att skjuta skallen av någon i tex SOF2 ist för Postal2
Saken är att postal dude skjuter, skrattar och pissar på liket efteråt 🙂
Postal 2 var kul i en timme
Inget spel min pojk får spela då..
Har bara läst att det ska vara "Ultravåld", inte sett bilder eller så från det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 3, 2003
Jaha? Men dom som redan har köpt spelet vad ska dom göra då? Bli haffade av polis och betala böter? Låter ju helsjukt.
Som tidigare sagt att spelet är kul i en timme. Sedan börjar det bli lamt. Fast under den timmen skrattade man som fan åt hur dåligt spelet är.
Det spelet är ett exempel på vad som händer när speltillverkare inte har någon fantasi kvar. Låt oss hoppas att det inte kommer fler av denna sortens spel. Spel var bättre förr (tittar på sin Amiga).
.ToL wrote: [quote=ilg@dd]Saken är att postal dude skjuter, skrattar och pissar på liket efteråt 🙂
Ja det låter ju kul :roll:. Men jag tycker det är sjukt att dom ska förbjuda ett spel så där.. Unda vbad skaparna av spelet sa då!
Öhh, när du citerar, citera rätt gube då..
September 2, 2003
Postal 2 var ingen höjdare. Det var osmakligt, våldsamt, omoraliskt och inte speciellt lämpligt för små barn. Men det har ingenting med saken att göra, att förbjuda bok, film, spel eller annan media är fel. Väldigt fel!. Jag kan inte se hur det inte kan strida mot någon av våra fundamentala demokratiska rättigheter (eller nya zeelands).
Så nu, vissa länder vissa områden börjar smått med att förbjuda våldsspel. Våldsspel förbjuds medans nazistiska propagandaböcker fortfarande säljs. Vart är den röda tråden? -har dem verkligen resonerat kring beslutet och hört hur dumt det låter?
I min mening skall ingen media vara förbjuden, kanske ska man inte visa porrfilm mitt på dagen i tv eller sälja våldsfilmer och spel i leksaksaffärer. Men vill man få tag i ett visst spel, skall man ha rättigheten till det.
Och argumentet; -ungdomar härmar det dem ser & hör, därför framkallar postal 2 våldsbrått. Vad är det för smörja igentligen, vad hände med begreppet "galen" kan inte folk vara galna längre? Folk mördade och misshandlade varandra långt innan tv`n var upfunnen. Kanske tom i större utsträckning än idag...
Nu kanske jag gör för stor grej av det hela, men jag tycker att det är rent sagt fördjävligt att de börjar förbjuda spel som är ok i majoriteten av världen. Tycker det liknar pinochet metoder..
Jag avslutar med ett citat av nån franska tänkare (Voltair kaske):
"Jag avskyr vad du säger men jag skulle ge mitt liv för din rätt att säga det"
1 Guest(s)