May 19, 2003
galningen wrote: Postal 2 var ingen höjdare. Det var osmakligt, våldsamt, omoraliskt och inte speciellt lämpligt för små barn. Men det har ingenting med saken att göra, att förbjuda bok, film, spel eller annan media är fel. Väldigt fel!. Jag kan inte se hur det inte kan strida mot någon av våra fundamentala demokratiska rättigheter (eller nya zeelands).
Så nu, vissa länder vissa områden börjar smått med att förbjuda våldsspel. Våldsspel förbjuds medans nazistiska propagandaböcker fortfarande säljs. Vart är den röda tråden? -har dem verkligen resonerat kring beslutet och hört hur dumt det låter?
I min mening skall ingen media vara förbjuden, kanske ska man inte visa porrfilm mitt på dagen i tv eller sälja våldsfilmer och spel i leksaksaffärer. Men vill man få tag i ett visst spel, skall man ha rättigheten till det.
Och argumentet; -ungdomar härmar det dem ser & hör, därför framkallar postal 2 våldsbrått. Vad är det för smörja igentligen, vad hände med begreppet "galen" kan inte folk vara galna längre? Folk mördade och misshandlade varandra långt innan tv`n var upfunnen. Kanske tom i större utsträckning än idag...
Nu kanske jag gör för stor grej av det hela, men jag tycker att det är rent sagt fördjävligt att de börjar förbjuda spel som är ok i majoriteten av världen. Tycker det liknar pinochet metoder..
Jag avslutar med ett citat av nån franska tänkare (Voltair kaske):
"Jag avskyr vad du säger men jag skulle ge mitt liv för din rätt att säga det"
That makes sence...
February 11, 2004
CoLiC wrote: [quote=Swinger]Straffet var rent idiotiskt 10 papp för att innehava ett spel är för mkt, dock så tycker jag inte Postal 2 ens borde kommit ut men det är våld som allt annat våld... Det är ju inte precis bättre att skjuta skallen av någon i tex SOF2 ist för Postal2
Saken är att postal dude skjuter, skrattar och pissar på liket efteråt 🙂
Postal 2 var kul i en timme
Men grejen är ju det att man behöver inte pissa på dem om man inte vill, Postal 2 är lite vad man själv gör det till, dock är min åsikt att det är ren smörja
April 10, 2003
Spelar ingen roll om man anser det är smörja eller inte dom som uppskattar spelet skall ha rätten att köpa och spela det.
Var samma liv när filmer som Evil Dead satte igång spater grenen av filmer,
men som jag uppfatar det hela så har inte antalet massmördande personer som springer runt med motorsågar ögat specielt nämnvärt.
August 20, 2001
Anledningen till att Postal 1 fick så mycket liv kring sig, var att det förknipades med han postarbetaren som som gick bärsärk (postal) på sitt jobb och skjöt ihjäl en massa människor.
Den publiciteten blev ju inte negativ precis, utan hjälpte snarare spelet.
Sedan när Postal 2 kom ut så sattes debatten igång på nytt. Visst är det kul att springa runt och banka folk i huvudet med en spade, men hur långt räcker det. Däremot är multiplayer ganska kul.
2 Guest(s)