Bra låt? (Metal)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bra låt? (Metal)
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
879175
April 26, 2005 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

Går att lyssna på. Kommer nog inte göra det igen dock.
Not my cup of tea.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
879220
April 26, 2005 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Blir lite väl grötigt för mig ibland, för mycket som ligger på bas-sidan. Spel på de "ljusare" trummorna (brainsläpp :E) för att få instrumenten mer individuellt. Men annars var det bra, skulle tänka mig att höra mer på dem. En sångröst kanske om han kan ^^ ;9

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
879223
April 26, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Helt okay, men som de andra redan sagt angående sången och trummorna. Aggresivare. 😀 Lätt ett band jag tänka mig att lyssna på.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
879224
April 26, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Inte direkt i min smak..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
879246
April 26, 2005 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Gillar inte gitarrerna, låter hemskt klantigt spelade, ryckiga och hackiga.

Sen låter sångaren som nån som just avklarat målbrottet, med nöd och näppe.

Ursäkta mig om jag dissar din polares band, de är rätt duktiga, men de har en bit kvar att gå 🙂

Håller med ganska mycket där dock med träning och ett agressivare sound så kan det bli riktigt bra.

wastingmyhate
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 47
879323
April 26, 2005 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

okej, det är jag som lirar trummor på inspelningen, kul att folk gillade det,
kan väl säga så här detta är vår första studioinspelning och vi hade ganska tight med tid, sången spelades in sista 20 min (3 låtar+ stämmor) så de fanns inte så mycket tid för omtagningar m.m,

de där med klantiga gitarrer vettefan, kanske pga taskig mixning, taskigt gitarrljud.

Helt okej. Ge trummisen en aggresivare ton så är jag med (typ större pukor-sound). Och var är ride-cymbalen ? Gillar gitarr-riffen . Helt OK solo också faktiskt.

vad menar du med större pukor-sound? och vadå riden ? jo den står på sidan där... men de e ingen ride i den låten!

Helt ok solo iaf... Sången var dålig, den bör ni se över... Antingen mer black metal eller lite finare, nu låter det ju som en brölande neandertalare

vadå black metal? growl ? finare? ... förstår inte vad menar du med finare...

Ganska mysig faktiskt. Såklart kan det bli bättre så öva på!

Har dom ingen annan låt uppe? Skulle vara roligt att höra en till

Vi har 2 till inspelade, så fort mixningskillen får huvet ur arslet å ger oss dom kan ja lägga upp dom här om ni vill höra.

Blir lite väl grötigt för mig ibland, för mycket som ligger på bas-sidan. Spel på de "ljusare" trummorna (brainsläpp :E) för att få instrumenten mer individuellt

ljusare trummorna? ... de e bara en simpel demo inspelning, ljudet blir aldrig så bra som på en riktig skiva så grötighet m.m får man leva med!

räkan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
879453
April 26, 2005 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Han låter ju som... Hans röst är inte mogen än kanske, dunno...

Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
879520
April 26, 2005 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

wastingmyhate wrote: okej, det är jag som lirar trummor på inspelningen, kul att folk gillade det,
kan väl säga så här detta är vår första studioinspelning och vi hade ganska tight med tid, sången spelades in sista 20 min (3 låtar+ stämmor) så de fanns inte så mycket tid för omtagningar m.m,

de där med klantiga gitarrer vettefan, kanske pga taskig mixning, taskigt gitarrljud.

Helt okej. Ge trummisen en aggresivare ton så är jag med (typ större pukor-sound). Och var är ride-cymbalen ? Gillar gitarr-riffen . Helt OK solo också faktiskt.

vad menar du med större pukor-sound? och vadå riden ? jo den står på sidan där... men de e ingen ride i den låten!

ljusare trummorna? ... de e bara en simpel demo inspelning, ljudet blir aldrig så bra som på en riktig skiva så grötighet m.m får man leva med!

Yeah, men när jag lyssnade på låten så kändes det som om du skulle kunna köra lite på ride:en i vissa partier. Prova :). Keep up the good work!

edit: jag erkänner att jag gillar ride-cymbalen ;P (MAiden <3)

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
879528
April 26, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur är inspelning och mixning gjort? (proffs) eller en kabel in i datorn bara?
Där tycker jag att man kan ta in några poäng. Sen ger tränning färdighet.

Edit: Det skrev lite till under tiden som jag skrev så. Det verkar jo vara mixningen som måste finjusteras lite men det verkar som ni inte riktigt haft tid ännu.

wastingmyhate
Medlem
879549
April 26, 2005 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Hur är inspelning och mixning gjort? (proffs) eller en kabel in i datorn bara?

Edit: Det skrev lite till under tiden som jag skrev så. Det verkar jo vara mixningen som måste finjusteras lite men det verkar som ni inte riktigt haft tid ännu.

denna här låten är mixad och mastrad, iofs så e ljudteknikern som mixade åt oss en tankspridd jävel, så han glömde bort oss och resten av banden som skulle mixas, så det fanns inte så mycket tid att mixa den (pga av att studion skulle byggas om).
mastringen däremot är (tror jag) proffsigt gjord, denna låten ligger på en samlingsskiva som skickades iväg på mastring.

Studion är väl hyffsat proffsig, inte de bästa men trummor e uppmickade med en mick per trumma och 2 överhäng. allt e inspelat separat.

Pojo
Member
Medlem
879560
April 26, 2005 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

wastingmyhate wrote: [quote=Pojo]Hur är inspelning och mixning gjort? (proffs) eller en kabel in i datorn bara?

denna här låten är mixad och mastrad, iofs så e ljudteknikern som mixade åt oss en tankspridd j**el, så han glömde bort oss och resten av banden som skulle mixas, så det fanns inte så mycket tid att mixa den (pga av att studion skulle byggas om).
mastringen däremot är (tror jag) proffsigt gjord, denna låten ligger på en samlingsskiva som skickades iväg på mastring.

Studion är väl hyffsat proffsig, inte de bästa men trummor e uppmickade med en mick per trumma och 2 överhäng. allt e inspelat separat.

Oj det kanske är den digitalafilen som inte är så snäll mot kvaliten. Men vet inte vad jag lyssnade efter först men nu när jag lyssnat flera gånger låter det på ett annat sätt.
Men tycker du själv att det är mixat och mastrat som du/ni själva vill ha det? Isåfall så är det kanske mera vad man har för tycke/smak som påverkar.

Pojo
Member
Medlem
879588
April 26, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ju mer ja lyssnar ju mera gillar jag, men då brukar ju jag lyssna på mysko musik. Behövde kanske vänja mig vid musiken. Finns det mer av Headrush?

wastingmyhate
Medlem
879592
April 26, 2005 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Ju mer ja lyssnar ju mera gillar jag, men då brukar ju jag lyssna på mysko musik. Behövde kanske vänja mig vid musiken. Finns det mer av Headrush?

Finns mer, men mixerkillen skulle ta med sig det hem å mixa, han sa de skulle ta en vecka. nu har de gått 3 typ, vi får inte tag i honom, men igår fick vi hans hemnummer så förhoppningsvis ska vi kunna få tag i låtarna snarast, då ska ja genast lägga upp dom här om folk vill höra.

Pojo
Member
Medlem
879593
April 26, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

wastingmyhate wrote: [quote=Pojo]Ju mer ja lyssnar ju mera gillar jag, men då brukar ju jag lyssna på mysko musik. Behövde kanske vänja mig vid musiken. Finns det mer av Headrush?

Finns mer, men mixerkillen skulle ta med sig det hem å mixa, han sa de skulle ta en vecka. nu har de gått 3 typ, vi får inte tag i honom, men igår fick vi hans hemnummer så förhoppningsvis ska vi kunna få tag i låtarna snarast, då ska ja genast lägga upp dom här om folk vill höra.

Kanske han är lite konstig, eller så vill han ha det bra. Men jag är nog intresserad.

wastingmyhate
Medlem
879594
April 26, 2005 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=wastingmyhate][quote=Pojo]Ju mer ja lyssnar ju mera gillar jag, men då brukar ju jag lyssna på mysko musik. Behövde kanske vänja mig vid musiken. Finns det mer av Headrush?

Kanske han är lite konstig, eller så vill han ha det bra. Men jag är nog intresserad.

antagligen har stolpskottet glömt bort de...

Pojo
Member
Medlem
879595
April 26, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

wastingmyhate wrote:
antagligen har stolpskottet glömt bort de...

hehe han kanske skulle behöva mera minne!!
Men du får posta de nya när du fått eller skicka mig ett pm när de finns tillgängliga. 😮

wastingmyhate
Medlem
879602
April 26, 2005 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote:
Oj det kanske är den digitalafilen som inte är så snäll mot kvaliten. Men vet inte vad jag lyssnade efter först men nu när jag lyssnat flera gånger låter det på ett annat sätt.
Men tycker du själv att det är mixat och mastrat som du/ni själva vill ha det? Isåfall så är det kanske mera vad man har för tycke/smak som påverkar.

är väl sådär nöjd, tycker att ljudet e lite tamt, samt sång å solo ligger lite lågt. är ju svårt å få till goa klickiga metalkaggar utan å trigga oxå. men men första demon. nästa blir förhoppningsvis bättre.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
879649
April 26, 2005 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Gitarrerna var helt ok, klart godkänt fast dom skulle vara lite tightare..typ lite mer samspel mellan trummor och gitarr.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
879671
April 26, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det lät helt okej. Skulle nog kunna lyssna på mer. I början så var det första som slog mig att det lät som Metallica så jag tänkte lite i Trash metal svängen. Men sedan gick det över till ett mer eget sound.

Kunde bli grötit med ljuden ibland. Luite dålig mixning skulle jag väl säga på den då. Lite mer kraft i sången bara.

Annars så var det bra tycker jag.

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

Pojo
Member
Medlem
898526
May 27, 2005 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta att jag bumpar denna tråd men jag vill veta om man kan få mera material av Headrush?
Denna har varit tyst en bra stund nu.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 474
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL