November 29, 2001
Gillar Akira, Valley of the wind, totoro, kikis delivery service, ghost in the shell, "den där som gick på bio nyligen som jag aldrig kan minnas vad den heter", laputa, cowboy bebop osv.
gillar inte urutsukodoji eller hur det nu stavas, neon evangelion, bubblegum crisis osv.
någon som har lite tips på filmer? (observera filmer, inte serier)
November 29, 2001
Guufi wrote: Spriggan, Princess mononoke, Samurai X, Wrath of the ninja och street fighter II, Vampire hunter D och Amon saga.
Phew! finns flera såklart som är helt sevärda kommer bara inte på alla just nu 🙂
OBS inga direkt nya filmer men se dem om du inte har gjort det.
Spriggan, Wrath of the ninja och Amon saga var news to me. Ska kolal upp dem. Kan du beskriva Sprigan och Amon saga lite mer?
September 20, 2002
Spriggan: handlar om en 17-årig kille som har problem med det förflutna och en militär organisation blir inblandad, såväl Noah's ark (visst låter det skruvat men det är en j-vla bra film).
Full Metal Panic finns i 2 versioner, den vanliga (Action/Mecch typen) och komedin "Fumoffu?". Älskar båda serierna, fumoffu börjar riktigt bra när jag såg den ;).
Great Teacher Onizuka (Komedi/Drama):
En förträffligt bra serie som man inte kan sluta skratta åt (iaf inte jag), en klumpig lärare som inte bara gör bort sig utan även hjälper sina studenter med deras privatliv.
Get Backers (Action, kan innehålla små inslag av komedi): En annorlunda serie, har inte sett hela men den är mycket speciell. Svårt att förklara när man inte har sett hela :P.
Naruto (Action/Drama/Komedi): En MYCKET populär och sevärd anime som ännu går i japan på TV, dvs väldigt ny.
Handlar om en liten grabb vid namn Naruto som är totalt utsött pga att han har den "nio-svansade-demonräven" själen i sig som 12 år tidigare höll på att förstöra Naruto's land/by/område/whatever. Mycket humoriska inslag och mycket fina ninja strider (Genjutsu, Ninjutsu och Taijutsu) såväl känslofyllda drama scener. Det går nästan inte förklara själva knslan av att se serien, man måste själv uppleva den =).
January 20, 2003
UndaC wrote: [quote=Guufi]Spriggan, Princess mononoke, Samurai X, Wrath of the ninja och street fighter II, Vampire hunter D och Amon saga.
Phew! finns flera såklart som är helt sevärda kommer bara inte på alla just nu 🙂
OBS inga direkt nya filmer men se dem om du inte har gjort det.
Spriggan, Wrath of the ninja och Amon saga var news to me. Ska kolal upp dem. Kan du beskriva Sprigan och Amon saga lite mer?
Sid gav en bra beskrivning på spriggan och Amon saga är typ En grabb vs ett evil empire och såklart får han hjälp av massa snubbar på vägen 🙂
September 19, 2002
July 17, 2002
Sid wrote: Great Teacher Onizuka (Komedi/Drama):
En förträffligt bra serie som man inte kan sluta skratta åt (iaf inte jag), en klumpig lärare som inte bara gör bort sig utan även hjälper sina studenter med deras privatliv.
GTO var i särklass bland det sämsta jag någonsin sett. Småperverst om en översittande 22-årig karateexpert och gängledare som blir lärare för att komma innanför trosorna på 16-åriga skolflickor och som mellan lektionerna spöar upp folk kors och tvärs.
Vissa poäng hade serien naturligtvis (tänker bl a på när han river väggen i parets sovrum i ett tredje avsnittet eller så), men det är inte värt att uthärda alla gubbsjukheter och dåliga skämt, för att inte tala om de urusla animeringarna vid dessa tillfällen, för dessa få utvalda tillfällen.
Tacka vet jag Naruto och Ninja Scroll... Det är så det ska vara (även om Naruto också lider av stundtals urusel humor).
Det är min åsikt som kritiker i vilket fall... =)
January 23, 2003
http://www.animenfo.com Mycket bra sida att hitta info om anime filmer/serier.
December 29, 2002
Dehman, förstår inte på mig ditt meddelande:
"Jag tycker då inte det är kul, pokemon är roligare"?
Pokemone är anime? dock tillhör den kategorin barnanime och när folk hur just ordet anime så associerar de med typ pokemon och sailor moon och så tycker de man är barnslig. Pokemon, digimon, sailor moon ect är gjord för de lite yngre. Kenshin , full metal panic, ninja scroll, full metal alchemist, hunter x hunter osv är för oss lite äldre
Tips på serier:
Kenshin (klassiker/samurai)
Full metal panic season 1 och 2 (season 1 är action/komedi, season 2 är endast komedi)
Hunter x Hunter (ninja/cool och ball/grym serie ^_^)
Chrno Crusade (action/komedi/ny serie som har så satans grymma animationer, mkt bra serie )
Last Exile (action/drama, serien har animationer utan dess like)
Scrapped Princess (fantasy/drama)
Naruto (ninja/action, cool serie som har sina bra och dåliga stunder, fina fighter då dom väl utspelas)
One Piece (pirat/action/komedi, helt underbar serie, rolig som fan )
Hikaru no go (brädspel/drama/hmm, mycket bra serie, man kan inte tro att en serie om en kille som börjar spela det japanska brädspelet GO kan vara så beroendeframkallande "
Jag har sett alla eps som finns ute av dessa serier så jag vet vad jag snackar om
Bah, orkar inte ge fler tips, finns många andra bra serier, tips är att kolla på top 100 på http://www.animesuki.com
1 Guest(s)