December 17, 2005
Callister wrote: Handlar det bara om ett år så är fonder/aktier inget att tänka på.
Lägg skiten i ett bankkonto.
5-7 år ska man vara beredd att vänta ifall man vill ha lite avkastning på stålarna.
Givetvis lär det inte bli några större summor, men då pengarna ändå ska sparas så är det bättre med lite än inget.
October 7, 2002
Det som eventuellt kan vara aktuellt förutom vanligt bankkonto är:
1. Räntefonder
2. Fasträntekonton, som vanliga bankkonton men pengarna är låsta lite längre tid, i gengäld får man något bättre ränta.
Inte i något av dessa fall kommer du få några enorma summor i ränta, men oavsett är det lite bättre än vanliga bankkonton. Lämpligtvis frågar du din bank om exakt vilket av alternativen som är bäst för just dig.
January 7, 2006
Själv tänker jag satsa på den enda sparformen som fungerar för mig: att skita i att jämka när jag får mer pengar, återbäringen räcker kanske till en hel godispåse!
Och för trådskaparen tror jag inte det finns något bättre att göra än att stoppa in pengarna på ett sparkonto.
February 12, 2002
Fonder som någon sa är en bra ide.
Gör du auto överföringar till ett fondkonto varje månad och satsar en ca 5000 i risk 2-3 fonder så borde du iaf minst få ihop en 2-3 tusen. Lite resegodis. 🙂
Högre risk och chansen är också större för högre summor. Rysslandsfonder känns fortfarande fina, men å andra sidan ligger de på risk 5-6 nivån.
Edit: [Image Can Not Be Found]
Röster gäller endast i 7 dagar och en unik per person. Man kan inte rösta på sig själv.
August 7, 2003
Bjornstrom wrote: Callister: jo men nu har jag väl inte sagt något om miljoner preics. Alla pengar jag kan tjäna är bra pengar.
Zire: läste du ens vad jag skrivit i första posten?
hULt0: SveaEkonomi gav då bra mycket bättre ränta än vanligt bankkonto. Så??
Helt riskfritt är det inte. De kan ge fan i att betala ut pengarna, så måste du
lämna in ansökan till kronofogden, vänta på att de ska gå i konkurs och då kommer du aldrig iväg på din resa.
Risken är kanske rätt liten, men större än ex vis Handelsbanken går i putten.
December 17, 2005
Laglorden wrote: [quote=Bjornstrom]Callister: jo men nu har jag väl inte sagt något om miljoner preics. Alla pengar jag kan tjäna är bra pengar.
Zire: läste du ens vad jag skrivit i första posten?
hULt0: SveaEkonomi gav då bra mycket bättre ränta än vanligt bankkonto. Så??
Helt riskfritt är det inte. De kan ge fan i att betala ut pengarna, så måste du
lämna in ansökan till kronofogden, vänta på att de ska gå i konkurs och då kommer du aldrig iväg på din resa.
Risken är kanske rätt liten, men större än ex vis Handelsbanken går i putten.
Läste ditt inlägg lite fel :S men jo en liten risk finns väl alltid, och inte är det något problem t.ex om man skulle få pengarna några månader senare bara åka på hösten då 😀
2 Guest(s)