March 10, 2003
Vad jag kan minnas så finns det inga bra idag överhuvudtaget.
Man kanske har blivit avtrubbad. Däremot kan jag få gåshud och rysningar
av att spela Silent Hill spelen eller Alien vs. Predator (som Marine).
Men det är för att jag verkar leva mig in mer i spel än filmer.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 11, 2002
The Blair witch project är en av de bästa skräckfilmer jag sett. de som inte tycker som jag får gärna lysa med sin frånvaro i fråga om åsikter om mitt val. jag vet att inte alla tycker den är bra men jag såg den under bästa möjliga omständigheter när jag såg den första gången och blev rädd. med bästa möjliga omständigheter menar jag ensam, i ett nedsläckt rum utan några störmoment som prat o andra ljud. under fel omständigheter är alla skräckfilmer löjliga.
en annan film jag kan tipsa om är Dark Water.. jag tyckte den var medelbra som film men skräckfaktorn var helt ok under långa perioder. det är en japansk film.
June 28, 2001
erhm, jag blir bara lite skraj om jag glor på sånt mitt i natten, men det kan bero lite på att detta husen spökar lite hejsan svejsan ibland, Speciellt när man glott på skräckfilm.
annars kan jag fan inte komma på nån skrämande skräckfilm, men The Others var ju iof lite småcool.
förslag, vill ni få en jäfla kick av att glo på skräckfilm ska ni hyra en stuga Mitt ute i skogen Helt själv och inte berätta det för Någon och ta med er en Tv + videobandspelare och en skräckfilm.
Buhuhuhu
July 8, 2001
Mind wrote: erhm, jag blir bara lite skraj om jag glor på sånt mitt i natten, men det kan bero lite på att detta husen spökar lite hejsan svejsan ibland, Speciellt när man glott på skräckfilm.
annars kan jag fan inte komma på nån skrämande skräckfilm, men The Others var ju iof lite småcool.förslag, vill ni få en jäfla kick av att glo på skräckfilm ska ni hyra en stuga Mitt ute i skogen Helt själv och inte berätta det för Någon och ta med er en Tv + videobandspelare och en skräckfilm.
Buhuhuhu
och ta långa skogspromenader emellanåt 🙂
July 8, 2001
kan ge ett litet länktips också: http://www.filmtipset.nu/ 🙂
September 3, 2001
The Ring sägs vara läskig... själv tyckte jag inte det men många andra tycker att den är psykande läskig.
They oxå men filmen i sig sög hårt.
Event Horizon är läbbig.
2-3 scener i The Signs är så läskiga att det är värt o se filmen.
28 dagar senare är ganska spännande och skrämmande och är mkt bra... dessutom ganska olik all trash som man får av mainstreamfilmerna.
och ja.. blair witch är fan läskig 😛
hm.. kommer inte på nåra fler nu.
March 10, 2003
Har soundtracket till "Event Horizon". Det är en bra film med.
Senast jag var ute och cyklade med den musiken i örat höll jag på att
cykla i diket pga att musiken är väldigt oförutsägbar. Musiken gör filmen många gånger.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 28, 2002
orakde inte läsa vad alla skrivit men The Ring och Ringu ska va bra..
Har dom hemma, men alla säger att dom e så sjukt äckliga, en polares vardag var förstörd i 3-4 veckor efter ringu, han blev helt fukkad! (nu är han sån som har lätt för att bli skraj men iaf...)
Tål inte sånt psykiskt sjukt och ologiskt skit. LOKA reklamen får mig att bli totalt...ja..
August 21, 2001
skräckfilmer.. de underbara skräckfilmerna..
Själv är jag störtförtjust i de gamla från tidigt 80tal..
zombie zombie, älska zombiefilmer..
Som regel har jag.. alla som heter nånting med "living dead" är bra..
city of the living dead, night of the living dead osv osv.. finns ett gäng där..
Sen zombie holocoast, zombie flesheaters, dawn of the dead..
andra braingar,
The shining; otäck som fan rent ut sagt.
Rose red; Stephen Kings nya miniserie.. lång, sevärd.. lite rälig..
House of the 1000 corpses; underbar!! psycadeliska inslag som starkt påminner om 80tals rullarna.. mycket blod, mycket skrik, våld och död.. påminner lite om motorsågsmassakern.. fast mer blod.
Ghost Ship, kunde blivit en riktig otäcking, men klantades till lite så det blev mer en ordinär skräckis.. skön stämning ändå.
Darkness Fall, studsar oxå tillbaka i tiden, elak tanting som lurar i mörket och är mycket bra på att ha ihjäl folk. hmm. tror det var den.. kanske blandar ihop dem lite..
The Blob, gammal goding.. en bitsk blob faller från himmeln och börjar tugga i sig folk och fä. Växer sig ganska stor efter kort tid. Tufft som attans då folk smälter i smeten. Annars kan effekterna se lite väl konstiga ut ibland 😉
hmm.. fan .. nu måste jag jobba litegrann.
Sol på er.
August 10, 2001
Hauk wrote: orakde inte läsa vad alla skrivit men The Ring och Ringu ska va bra..
Har dom hemma, men alla säger att dom e så sjukt äckliga, en polares vardag var förstörd i 3-4 veckor efter ringu, han blev helt fukkad! (nu är han sån som har lätt för att bli skraj men iaf...)
Tål inte sånt psykiskt sjukt och ologiskt skit. LOKA reklamen får mig att bli totalt...ja..
The Ring är Hollywoods kopia av japanska Ringu, jag uppskattade Ringu mer än The Ring, iof så såg jag den före också.
Ja, Loka reklamen är fruktansvärd. Värre reklam får man leta länge efter...
-Den som funnit har letat!
September 3, 2001
Något som inte är särskillt mycket skräck men som man blir fett störd av är Cannibal Holocaust..
det är ungefär samma känsla som rädsla... fast blandat med spykänsla och nervositet.
Ungefär den rädslan man får när man har förstört mammas fina porslin och hon kommer hem om 1 timma.
Den timman är ganska läbbig.
June 3, 2001
Den här vågade jag aldrig se klart. :cy:
1 Guest(s)