bra tatueringställe i sthlm?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
bra tatueringställe i sthlm?
gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 29, 2007 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

tjena

går o funderar på tatuera mig, har väl 0 koll egentligen om vad som finns och vad man bör tänka på osv osv, sen undrar jag oxå om ni kan rekommendera ställen i sthlm som kan sin sak samt nice priser, tror inte själv den tatuering jag tänkt göra kommer kosta så mycket men iaf.

sen lite info typ om hur länge det tar innan jag kan sola, bada, ja leva som vanligt från det att jag gjort tatueringen? ^^

btw, detta är vad jag tänkt göra

http://img57.imageshack.us/img.....099gh4.jpg

förresten, har ganska torr hud överlag, någon risk med att göra tatueringen?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1133948
April 29, 2007 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ah så du har gaddning i siktet?

Har själv 3 gaddningar och snart kommer 4e.
Vad du ska tänka på när du gaddar dig är placering. Det är inte alla som accepterar tatueringar på jobb. Att hålla sina gaddningar lite mer privat kan vara att föredra, t.ex. är det inte så lyckat att tatuera händer/nacke/huvud(ja om man nu är så dum att man gör det..). Underarmarna kan vara känsligt, men det går alltid att dölja med en långärmad tröja.
Det är ungefär allt du behöver tänka på innan du gaddar dig.

Lite råd ang sol/bad är ju ganska individuellt. Dock är det aldrig speciellt bra att utsätta din tatuering för direkt solljus. Självklart behöver du inte dölja den för sol, MEN den blir sliten av solljuset.
Vad det gäller bad ska du kanske inte hoppa i havet första 2-3 veckorna eftersom det blir en viss sårbildning efter jobbet.

Se också till att hålla tatueringen ren i början och smörj in den. När såret är läkt behöver du dock inte göra något speciellt med den.

Vad det gäller din torra hud borde det inte vara något problem.

Gaddare i sthlm... faktiskt så när jag bodde på irland blev jag polare med 2 sthlmare som är polare med en gaddare. Har sett hans gaddnignar på bägge dessa 08or och han gör riktigt bra jobb. Om du vill kan jag höra med dom och så kan du få adress till studio osv. Han ska tydligen vara rätt känd i europa också, alltså ingen planta detta.

Hoppas det hjälpte dig något i dina gaddartankar 🙂

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1133953
April 29, 2007 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.ant-bodyart.se

Finns inget bättre ställe i sthlm. Varit deras kund i cirka 7år nu.
Väldigt trevliga och hjälpsamma.

Deras studio ligger i Gamla Stan och är liten och mysig.
Dock så är det väl cirka 1-2 månaders väntetid.
Men ta kontakt med dem och hör efter. Ibland är det folk som avbokar.

MangeM
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
1133965
April 29, 2007 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.east-street.com/tat.....efault.asp

Har ingen tatuering själv men vad jag hört ska East Street Tattoo vara riktigt duktiga, DarkStormZ kanske har koll på läget?
Hur som helst så skadar det aldrig att kolla upp flera olika, "better safe then sorry" som man säger.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1133993
April 30, 2007 - 3:34 am
sp_Permalink sp_Print

Tänk på att smörja in den minst 2 gånger om dagen i början.
Jag gjorde min utomlands och enligt honom skulle en gång räcka, men min höll på att börja spricka iaf. Lyckades dock rädda den 🙂

gilgamesh
Member
Medlem
1134033
April 30, 2007 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Vad det gäller bad ska du kanske inte hoppa i havet första 2-3 veckorna eftersom det blir en viss sårbildning efter jobbet.

Hur är det ifall jag ska dusha? nåt sätt att täcka över tatueringen eller går det bra att dusha? ^^

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1134038
April 30, 2007 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

Menade mer att hoppa i plurret. Havet alltså, duscha kan du såklart göra :p

gilgamesh
Member
Medlem
1134064
April 30, 2007 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

det här me smörja o så, får man med det på köpet (vad nu det är) eller måste man köpa till grejer för att underhålla tatueringen?

Json_81
Member
Medlem
1134085
April 30, 2007 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: [quote=Joni]Vad det gäller bad ska du kanske inte hoppa i havet första 2-3 veckorna eftersom det blir en viss sårbildning efter jobbet.

Hur är det ifall jag ska dusha? nåt sätt att täcka över tatueringen eller går det bra att dusha? ^^

Ta inte tvål på den.

gilgamesh
Member
Medlem
1134088
April 30, 2007 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

eller så ger jag fan i o blöta ner ena benet 😛 aja får se, lixom de kommer ju rinna ner shampoo/tvål ifall jag duschar normalt... 😉

Json_81
Member
Medlem
1134099
April 30, 2007 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det är så farligt, som jag förstod det var det mer att man inte ska gnugga in tvål.
Förresten det var en tatuering i färg va?
Tänk över det noga, de blir väldigt fula med tiden.
Sen har jag hört något om att man kan bli allergisk mot färger, vet dock inte om det fortfarande är så.

Tony Montana
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
1134110
April 30, 2007 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Dagens tattoofärger är mycket bättre än för bara några år sedan. De tatueringar du ser på gubbar är ofta gröna och bleka. Men dagens färger blir inte så. Säg att du får fylla i den 1-2 ggr under ditt liv om du vill ha den fräsch.

Ang. allergi så är riskerna små.

Helosonsalva kostar inte många tior. Den ska du använda. Låt aldrig tatueringen blir torr.

Det är inte farligt att duscha. Dock ska du inte stå i stekhett vatten i 20 min. Tatueringen kan du utbukta och det är inte bra för den. Duscha ganska svalt och gnid inte tvål över den. Det gör inget om det rinner schampo över den. Men som sagt, gnid inte med tvål.

Använd solkräm nu i början av sommaren om du är ute och den utsätts för sol. Tatueringen är extra känslig under de första månaderna.

Och ja, jag gjorde en hel del research inför min debuttatoo =)

legacy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
1134121
April 30, 2007 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag funderar också på att skaffa en tatuering. Någon som kan höfta ungefär vad en svartvit bild på överarmen kan kosta och om det finns ngn studio i södertälje som är bra?

Tony Montana
Medlem
1134123
April 30, 2007 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

legacy wrote: Jag funderar också på att skaffa en tatuering. Någon som kan höfta ungefär vad en svartvit bild på överarmen kan kosta och om det finns ngn studio i södertälje som är bra?

Omöjligt att säga. Beror på detaljer, skuggor och storlek. Snacka med din tattuerare om pris istället. Det är alltid olika på olika studior.

Riktpris brukar vara 800-1200/h.

gilgamesh
Member
Medlem
1134141
April 30, 2007 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

damn kostar det så mycket?? ^^ då kanske han som tatuerar en drar ut på tiden med mening? 😛

vet ni ungefär vad den jag tänker göra kan gå på? tänkte själv att de skulle kosta runt 500:- men 1k+ de jävla mycket 😛

denna återigen: http://img57.imageshack.us/img.....099gh4.jpg

Tony Montana
Medlem
1134251
May 1, 2007 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, nej han/hon kommer inte dra ut på tiden. Han vill ju tatuera så många som möjligt!

Tatueraren säger innan vad den kommer kosta. Gå till din lokala tattuerare och prata med honom. Det är som sagt olika från studio till studio.

Mer än 500:- kommer den kosta. Det brukar vara minimumpris för en tattoo. Och din är i färg också.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1134273
May 1, 2007 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänk dock på att hennafärg gör det jäkligt krångligt, för att inte säga omöjligt att t.ex magnetröntga ev skadade skelettdelar i framtiden.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

legacy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
1134300
May 1, 2007 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det verkligen så? Jag trodde bara gamla färger hade metall i sig som kunde bli förstörda av magnetröntgen.

gilgamesh
Member
Medlem
1134308
May 1, 2007 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

tror ni jag kan dra iväg ett mail till olika studios och fråga vad det kommer kosta att göra den? länkar så klart till den, tror ni de kan svara på ett ungefär?

Json_81
Member
Medlem
1134309
May 1, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: tror ni jag kan dra iväg ett mail till olika studios och fråga vad det kommer kosta att göra den? länkar så klart till den, tror ni de kan svara på ett ungefär?

Japp, glöm inte berätta hur stor den ska vara.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 442
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL