September 23, 2002
Någon som är medlem där och kan säga lite om det ?
Har precis registrerat mig, kan vara kul o testa. Dessutom 10 dagar gratis för nya kunder, så passa på 🙂
Sen får man väl se...
September 23, 2002
Saxat "Vanligaste frågorna" från brafilm.com
" Fråga: Vad gör jag om filmen ni skickat till mig inte har kommit fram?
Svar: Det är mycket sällsynt att filmer försvinner i postgången. Men om vi har skickat en film till dig och den inte har kommit fram inom 5 arbetsdagar så ber vi dig att kontakta oss på [email]help@brafilm.com[/email]. Uppge ditt användarnamn samt vilken film du inte fått. "
Tror knappast att dem kräver ersättning om inte filmen har kommit fram.
Dem har bra samarbete med Posten, hela idèn bygger på bra postgång.
Sen finns det ju rövhål överallt, t.ex folk som försöker blåsa ett företag eller brevbäraren.
December 18, 2002
Har haft det här tidigare. Bra i början. behöver inte tänka på nått när det gäller att skicka tillbaka filmerna. Jag valde tjänsten där man fick hem 3 filmer per gång. Det räckte bra för mig. Tyvärr finns det inte så många filmer att se, jag kollade på alla dom jag ville se på typ 1-2 månader. Kostar 250kr om man tappar bort en film. Vilket tjejen löste åt mig så nu har jag betalat 250 kr och hon hittade filmen för typ en vecka sedan. (hundtricket).
September 23, 2002
XZD wrote: Hur ska du bevisa att du inte har fått filmen och att du inte fått den och behållt den ..jag tycker konceptet är skitbra men jag tror att för mkt folk på posten tar nog hellre filmerna
För ett tag sedan kom en lag som sa att företaget ska bevisa att jag har förstört, eller i detta fall, slarvat bort filmen.
Tror den lagen gäller även här.
Men som sagt, jag tror det problemet är minimalt.
September 23, 2002
Eitris wrote: Kostar 250kr om man tappar bort en film. Vilket tjejen löste åt mig så nu har jag betalat 250 kr och hon hittade filmen för typ en vecka sedan. (hundtricket).
Ja det är klart att man får ersätta filmen om man själv tappar bort den, inget konstigt med det.
September 23, 2002
Marron wrote: sen kostar det 249 i månaden lr nåt va?
Det kostar väl bara om dem skickar filmer, alltså om man har filmer i sin "filmlista" ?
EDIT: Det finns flera alternativ.
Brafilm Budget
Hyr 4 filmer per månad - upp till 2 filmer hemma samtidigt för en månadsavgift på 159 kr.
Brafilm Standard
Obegränsad hyra - upp till 3 filmer hemma samtidigt för en månadsavgift på 249 kr.
Brafilm Plus
Obegränsad hyra - upp till 5 filmer hemma samtidigt för en månadsavgift på 349 kr.
Brafilm Super
Obegränsad hyra - upp till 8 filmer hemma samtidigt för en månadsavgift på 479 kr.
February 4, 2003
Brafilm.com är kända för att reta gallfeber på folk.
Finns mänga som fått inkasso krav av dem för filmer som försvunnit. Obehagligt. De är även rätt sega på att registrera när filmerna kommit in, och skicka ut nya.
Ett annat alternativ är Boxman.se. De har också fått ett rykte om att göra livet obehagligt för vissa. Har hänt att folk reggat sig för 10 dagars test och sen fått sina filmer i listan efter 7 dagar. Sen är det helg och plötsligt har 10 dagar gått, utan att du som kund haft chans och skicka tillbaka filmera. Ännu mindre troligt att du hunnit kolla på dem. Sen sitter du automatiskt fast med ett abbonemang (övergår automaitskt till det från gratis perioden efter 10 dagar)
Det bästa alternativet, som jag tycker är bra. Funkar bra för mig hittils är http://www.hyrdinfilm.nu
mvh/david
April 14, 2001
Spindel wrote: Får hålla med Callister, sånna grejer går nästan alltid ut på att lura folk på mer pengar.
Skitsnack! Har haft brafilm nu ett tag och tycker det funkar utmärkt. För att det ska fungera så måste ju det gå snabbt att få hem nya filmer och det gör det. Max tre dar tar det från när man lägger den i brevlådan tills man har den i sin egen brevlåda. Jag har 249kr's alternativet. Fördelen är ju också att dom har så mycket film, typ gamla som man vill se igen eller har missat.
2 Guest(s)