March 14, 2004
Jerry wrote: [quote=skinner] Hårdare läkare vore bättre också. Samt så ska man inte kunna bli "sjukskriven" på en sjukdom som bevisat inte finns!
Vad tänker du på?
Kommer inte ihåg vad den hette men det var då på teve om en kvinna som hade blivigt sjukskriven för alergi som man ej kan ha.
Samt att elalergi är väll tveksamt. Det finns starka bevis för att det inte finns någon sådan.
June 18, 2001
skinner wrote: [quote=Jerry][quote=skinner] Hårdare läkare vore bättre också. Samt så ska man inte kunna bli "sjukskriven" på en sjukdom som bevisat inte finns!
Vad tänker du på?
Kommer inte ihåg vad den hette men det var då på teve om en kvinna som hade blivigt sjukskriven för alergi som man ej kan ha.
Samt att elalergi är väll tveksamt. Det finns starka bevis för att det inte finns någon sådan.
Okej, då förstår jag vad du menar.
Det där med elallergi är lite besvärligt. Något besvär har man ju bevisligen. Kanske bör man ge en psykologisk diagnos/behandling istället.
March 14, 2004
Jerry wrote: [quote=skinner][quote=Jerry][quote=skinner] Hårdare läkare vore bättre också. Samt så ska man inte kunna bli "sjukskriven" på en sjukdom som bevisat inte finns!
Vad tänker du på?
Okej, då förstår jag vad du menar.
Det där med elallergi är lite besvärligt. Något besvär har man ju bevisligen. Kanske bör man ge en psykologisk diagnos/behandling istället.
Ja det är svårt. För dom gjorde tester på det. Dom hade 2 rum. Båda var identiska bara det att i den ena så var det starka megnetfelt från kablar i väggarna. Varje person var 1 dygn i varje rum och ingen fick något utslag i något av rummen.
Så jag tror personligen att det är något psykiskt.
1 Guest(s)