April 1, 2003
sitter o filosoferar lite...
undrar...hur stor e risken att det börjar brinna i en dator? ganska liten va?
en kompis påstår att risken e ganska stor..om datorn står på dygnet runt...hoppas han har fel...
menar...OM det skulle börja brinna..så borde det la släckas utav fläktarna? eller enbart begränsas till datorlådan? menar..jag har en server som står i ett litet rum...o tanken på att det kan börja brinna i resten utav rummet då e skrämmande...
nån som har upplevt brand i en dator?
själv dog min morrsasa dator pga någe konstig...den började lukta brännt som fan, o blev sketvarm! o alla kablar hade smällt ihop...hm.... :cy:
June 30, 2003
Mathias wrote: Jag brukar tänka på detta varje gång jag somnar när datorn är på. Känns lite obehagligt.
Håller med... Jag kunde knappt sova en natt när jag satte datorn på att tanka ner lite "såndär film". (De flesta av er tror jag vet vad jag menar när jag säger så vid det här laget)
February 12, 2002
Timmy wrote: [quote=Mathias]Jag brukar tänka på detta varje gång jag somnar när datorn är på. Känns lite obehagligt.
Håller med... Jag kunde knappt sova en natt när jag satte datorn på att tanka ner lite "såndär film". (De flesta av er tror jag vet vad jag menar när jag säger så vid det här laget)
Ja vi fattar alla att det är porrfilm du laddar ner...
June 28, 2001
du kan testa att ta en tändare och bränna på lite saker, det enda som kommer att brinna är typ plasten på sladdarna och lite andra klena plastsaker.
men för att lyckas få den värmen så krävs det att nätagget får flipp. och om det kör ut för mkt störm så borde något kortslutas och då stänger skiten av sig.
blir agget för varmt så kan det stänga av sig, vet inte om alla agg har sådan funktion.
råkade stänga av Alla fläktar i min dator engång, ink nätaggsfläkten.
kände på sidan av plåten och den var mer än jummen.
men jag tvivlar starkt på att en dator skulle helt spontant börja brinna upp.
tror denna skräcken bottnar i en ful propaganda film staten körde ut nångång på 90 talet då en TV på nått sätt börjar brinna och tänder eld på några gardiner och som sedan sätter eld på soffan osv.
tillslut så är hela rummet totalt sönderbränt.
och en dator brukar ju ha en tillhörande skärm, och då kommer mamma o får massa konstiga ide'er.
erkänn nu att det är eran moder som har lurat i er denna skräck ?
får inte era morsor Flipp om dom blir lite stressade och nånting inte klaffar som det ska, tex att nycklarna ramlar ner bakom byron och dom börjar skrika som fan ?
jag har sett många fruntimmer bryta ihop bara för att dom måste skynda sig lite till busshålplatsen.
tänk nu på att det är sådana mäniskor som skrämmer upp alla stackars små barn dom kommer att få.
Det är dom som stiftar säkerhetslagar, Det är dom som bestämmer att du inte får surpla när du äter cornflakes på morgonen.
Det är dom som är roten till ondskan.
Det är dom som lägger i backen när dom ska köra frammåt.
Propaganda säjer jag bara, propaganda
February 12, 2002
Mind wrote: du kan testa att ta en tändare och bränna på lite saker, det enda som kommer att brinna är typ plasten på sladdarna och lite andra klena plastsaker.
men för att lyckas få den värmen så krävs det att nätagget får flipp. och om det kör ut för mkt störm så borde något kortslutas och då stänger skiten av sig.
blir agget för varmt så kan det stänga av sig, vet inte om alla agg har sådan funktion.råkade stänga av Alla fläktar i min dator engång, ink nätaggsfläkten.
kände på sidan av plåten och den var mer än jummen.
men jag tvivlar starkt på att en dator skulle helt spontant börja brinna upp.tror denna skräcken bottnar i en ful propaganda film staten körde ut nångång på 90 talet då en TV på nått sätt börjar brinna och tänder eld på några gardiner och som sedan sätter eld på soffan osv.
tillslut så är hela rummet totalt sönderbränt.och en dator brukar ju ha en tillhörande skärm, och då kommer mamma o får massa konstiga ide'er.
erkänn nu att det är eran moder som har lurat i er denna skräck ?
får inte era morsor Flipp om dom blir lite stressade och nånting inte klaffar som det ska, tex att nycklarna ramlar ner bakom byron och dom börjar skrika som fan ?
jag har sett många fruntimmer bryta ihop bara för att dom måste skynda sig lite till busshålplatsen.tänk nu på att det är sådana mäniskor som skrämmer upp alla stackars små barn dom kommer att få.
Det är dom som stiftar säkerhetslagar, Det är dom som bestämmer att du inte får surpla när du äter cornflakes på morgonen.
Det är dom som lägger i backen när dom ska köra frammåt.Propaganda säjer jag bara, propaganda
Väl talat. Jag har också många erfarenheter av sådana fruntimmer..
January 18, 2003
Mind wrote: tänk nu på att det är sådana mäniskor som skrämmer upp alla stackars små barn dom kommer att få.
Det är dom som lägger i backen när dom ska köra frammåt.
Hahahaha 😀
Misstänker att du sörplar som fan nu när du äter frukost eller?
June 28, 2001
äter ingen frukost.
men jag undviker min morsa så mkt som möjligt pga några av åvanstående påstående.
mäniskan får alltså ett nervöst sammanbrott om nycklarna inte ligger i den första fickan hon letar i.
fattar ni vilken enorm psykisk press det är på mig när jag tvingas höra detta varenda jävla dag?
Kill Frenzy ligger och lurar bakom hörnet alltså.
god natt på er, nu ska jag putsa lite på AK4an
1 Guest(s)