June 28, 2001
jag har noll koll, vet bara att en klasskompis köpte spridare till sin kärra, golf something vr6 bla bla, och dom låg runt det priset.
folk får ju för sig att pröjsa brutalt mkt mer för saker pga design fast do minte nödvändigtvis är bättre än något som ser ut so stryk och kostar bra mkt mindre, och man ser aldrig spridarna heller.
June 28, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Skaffa en fin borr och borra upp orginalspridarna 😉
om jag gissar rätt så är en hemmaborrad spridare som en tandläkar borr som en grävmaskin i en trädgård.
fan jag får ingen snurr på den meningen, men ni fattar vart jag vill komma hoppas jag.
September 13, 2002
de spridarna som vi använder till 5cyl turbo e bruna , gröna eller blåa.
de bruna går till snik-varianterna,
de blkåa går till enkel VVT p2X motorer med HT-turbo
de gröna som svettar i mest soppa (tror de va 40% mer än de bruna) sitter på "R-line", dvs motorn till s60R
har för mig att ett komplett spridarrör kostar volvo 400 - 500 kronor.
men om du ska köpa en spridare så går den lös på 500 - 700 styck har jag hört.. så de e fan inte billiga 🙂
September 13, 2002
Arny wrote: [quote=heimdal]de gröna som svettar i mest soppa (tror de va 40% mer än de bruna) sitter på "R-line", dvs motorn till s60R
I modul 2 har vi ju också gröna spridare. Hur ser man skillnad på dom?
era ser annorlunda ut... ni har väl bland annat nått clips på dem också tror jag.. eler?
för de till turbo e nog större tror jag också... du har inte byggt npåra turbo antar jag?
November 5, 2001
heimdal wrote:
era ser annorlunda ut... ni har väl bland annat nått clips på dem också tror jag.. eler?för de till turbo e nog större tror jag också... du har inte byggt npåra turbo antar jag?
Nepp, jag har inte byggt några turbo. Hur våra bränslespridare ser ut i förhållande till era har jag ingen aning om men de bör vara större.
September 13, 2002
Arny wrote: [quote=heimdal] era ser annorlunda ut... ni har väl bland annat nått clips på dem också tror jag.. eler?
för de till turbo e nog större tror jag också... du har inte byggt npåra turbo antar jag?
Nepp, jag har inte byggt några turbo. Hur våra bränslespridare ser ut i förhållande till era har jag ingen aning om men de bör vara större.
de e lite annorlunda utformade..
har inte kollat på era.. jag får ju int bygga bränslerör längre.. dels pga ett läck i bilfabrik samt att ja tog med en knäckemacka när ja skulle bygga :/
January 23, 2002
heimdal wrote:
de e lite annorlunda utformade..
har inte kollat på era.. jag får ju int bygga bränslerör längre.. dels pga ett läck i bilfabrik samt att ja tog med en knäckemacka när ja skulle bygga :/
Arny och heimdal, ska ni drogtestas på jobbet och förbjudas att ha med kameramobiler på jobbet?
Läste att nåt sånt skulle börja gälla på Volvos fabriker. 🙂
3 Guest(s)