March 10, 2002
ViU wrote: Undrar om bratsen sitter och är lika hatiska mot "nördar" som ni är mot dem. Ta och fundera lite på vad ni håller på med, de flesta av er lägger antagligen stora pengar på datordelar? På vilket sätt är det annorlunda mot att lägga de pengarna på kläder?
Tror att mycket av ert "hat" mot dem egentligen bara är undertryckt avundsjuka.
Jag är, ifall någon skulle tro det, ingen brat utan tycker bara att ni ska fundera lite innan ni skriver hur mycket ni hatar alla som är annorlunda.
Klart man är lite avundsjuk. Vem hade inte velat kunna handla vad man vill utan att lyfta ett finger?
Men det är väl beteendet som diskuteras? Inte en chans att jag skulle vilja var som dem. Tycker de är vidriga. Nu finns det i.o.f.s. bara massa wannebebrats häromkring. Men de är lika uppblåsta för det.
Såg ni inte programmet som gick på TV3, typ undercover eller något. Där intervjua de en snubbe. Mer uppblåst människa får man leta efter.
November 26, 2002
många på det här forumet har svårt att inte döma hunden efter håret.
för mig spelar det ingen roll om bratsen har dyra kostymer och dricker champagne på nåt inneställe och funderar på hur de fattiga har det eller om de sitter hemma vid sina nya dyra datorer som pappa köpt och läser högerpropaganda på internet.
jag bryr mig inte hur de spenderar sina pengar, jag har fullt upp med att bry mig om min egen ekonomi.
December 5, 2002
malicious wrote: Brats lägger sina pengar på kläder, sprit, resor m.m, och ni lägger pengar på datordelar. What's the difference?
Infuckingdeed. Alltså grejen är att ni lägger ned för mycket tid på att ens tänka på dom, skit samma. Alla är vi olika, och vissa av oss kanske vill framstå som nått vi inte är. Men människor som dem är det väl bara att skita i om man nu inte tycker om dom, eller?
Bara för att man vill klä sig stilrent och följa modet betyder inte att man är brat heller, jag lägger gärna en extra slant på dom där märkesjeansen, men sån är jag. Kalla mig dum om ni vill 🙄
June 3, 2001
malicious wrote: Brats lägger sina pengar på kläder, sprit, resor m.m, och ni lägger pengar på datordelar. What's the difference?
Förmodligen ca 40.000:- i månaden.
En "vanlig" brat gör av med ca 10.000 på en kväll på krogen.
"Vi nördar" lägger 10-15.000:- i halvåret som max på datordelar har jag räknat ur på ett ungefär.
Själv köpte jag min burk för ca 8 kex och det var för över ett år sen. 😛
December 5, 2002
Gueno wrote: [quote=malicious]Brats lägger sina pengar på kläder, sprit, resor m.m, och ni lägger pengar på datordelar. What's the difference?
"Vi nördar" lägger 10-15.000:- i halvåret som max på datordelar har jag räknat ur på ett ungefär.
Jo men ärligt Gueno, är det inte i grund och botten avundsjuka du visar nu? Skit samma =) Dom är väl inte lyckligare för det!
February 4, 2003
malicious: Sluta för ***... Har du inte förstått något?
Antagligen är du personen som sitter mest bakom din dator, eftersom det verkar som om du inte stör dig på "brats". Du vet antagligen inte hur dom är. Eventuellt kanske du är en själv?
Brats har inget med resor att göra. Inte heller med kläder och sprit. Utan attityden.
Exempelviss att de är bättre än alla andra för att de har den tröja de har. Exempelviss att de är bättre än alla andra för att de sitter där med sitt helrör. Attityd är A och O med bratsen. De ska gå före i köer, de ska slippa betala, de ska stå i VIP, ja massa... Och alla andra är ofta sämre...
Dessutom har nog de flesta brats väldigt bra inkomstkällor (läs mamma&pappa) jämfört med den ordinära datornörden.
Tror inte en datornörd går och skryter på samma sätt. Utan man köper det för att tillfredssttälla sig själv, för att kunna spela det senaste själv.
En brat köper inte det han själv tycker är snyggt, eller jo det gör han. Men framförallt följer han modet. Och han köper det gärna dyrt, för att det ska synas. Varför kan jag påstå något sådant? Jo för att det finns tusentals personer som köper kläder som de tyckte var fina, men sen ALDRIG mer använder, eftersom det ligger i "en brats" natur att visa att man inte använder samma kläder fler gånger.
Nu blir allting lite överdrivet här.... Men måste ta i lite för att du förhoppningsvis ska inse att din parallel är helt fel.
Psssst. Själv har jag en XP1700+ @ Epox 8rda+ under 512mb ram och Geforce 5700.
January 12, 2004
Gueno wrote: [quote=malicious]Brats lägger sina pengar på kläder, sprit, resor m.m, och ni lägger pengar på datordelar. What's the difference?
Tar bort allt.
June 3, 2001
DiZi wrote: Jo men ärligt Gueno, är det inte i grund och botten avundsjuka du visar nu? Skit samma =) Dom är väl inte lyckligare för det!
Bara när jag ser dom komma i sina fina och äckligt dyra lyxbilar. 😛
Dessutom får dom ju bara chix för att dom bjuder på all sprit.
Det har jag sett exempel på mååånga gånger.
Det gör inte jag. 😎
Har man inte råd att dricka så ska man ge fan i det också.
December 5, 2002
Gueno wrote: [quote=DiZi]Jo men ärligt Gueno, är det inte i grund och botten avundsjuka du visar nu? Skit samma =) Dom är väl inte lyckligare för det!
Det gör inte jag. 😎
Jo det har du rätt i. Det är det enda jag isf är avundsjuk på. Och det blir man, bara att erkänna :D:D
February 4, 2003
Hmmm. Skrev mitt inlägg innan du erkännt att du mer än gärna köper "dyra kläder".
För mig har en brat inget med kläder att göra. Du är ingen brat för att du köper dyra kläder.
Däremot är de flesta som köper dyra kläder BRATS. Men inte alla.
Attityden är som sagt A och O.
Om man har intresse för det så är det väl okej. Men stör mig på när allt fler och fler köper samma saker bara för att andra har det. Bara för att folk gör det så drivs priserna upp även för mig. Som sagt jag kan knappt få tag i billiga nya kläder nu för tiden. Det går ärligt talat knappt.
Eftersom folk är beredda att lägga hur mycket som helst, så drivs även mina priser upp! Där är mitt problem + attityden hos bratsen.
Dessutom. Ett grafikkort för 2000kr är väl inte så klent? Själv köpte jag mitt för 700kr. 😛
Du verkar ju ha både och. Bra dator + snygga kläder. Du måtte ha ett välbetalt jobb. Grattis =)
Förmodligen har de flesta brats en hyffsat bra dator också.... Som sagt.... Det ena utesluter inte det andra.
Ähh nu avslutar jag denna diskussion.... Ha de gott.. =)
January 12, 2004
davidhellmyrs wrote: malicious: Sluta för ***... Har du inte förstått något?
Antagligen är du personen som sitter mest bakom din dator, eftersom det verkar som om du inte stör dig på "brats". Du vet antagligen inte hur dom är. Eventuellt kanske du är en själv?
Brats har inget med resor att göra. Inte heller med kläder och sprit. Utan attityden.
Exempelviss att de är bättre än alla andra för att de har den tröja de har. Exempelviss att de är bättre än alla andra för att de sitter där med sitt helrör. Attityd är A och O med bratsen. De ska gå före i köer, de ska slippa betala, de ska stå i VIP, ja massa... Och alla andra är ofta sämre...
Dessutom har nog de flesta brats väldigt bra inkomstkällor (läs mamma&pappa) jämfört med den ordinära datornörden.
Tror inte en datornörd går och skryter på samma sätt. Utan man köper det för att tillfredssttälla sig själv, för att kunna spela det senaste själv.
En brat köper inte det han själv tycker är snyggt, eller jo det gör han. Men framförallt följer han modet. Och han köper det gärna dyrt, för att det ska synas. Varför kan jag påstå något sådant? Jo för att det finns tusentals personer som köper kläder som de tyckte var fina, men sen ALDRIG mer använder, eftersom det ligger i "en brats" natur att visa att man inte använder samma kläder fler gånger.
Nu blir allting lite överdrivet här.... Men måste ta i lite för att du förhoppningsvis ska inse att din parallel är helt fel.
Psssst. Själv har jag en XP1700+ @ Epox 8rda+ under 512mb ram och Geforce 5700.
Tar bort allt.
March 10, 2002
malicious wrote:
Jag kanske är en brat, men det är ingeting jag bryr mig om. Jag har tjänat ihop varenda j**la krona, som min bankkonto innehåller, och då ska jag fan använda dem precis hur jag vill. Jag tror fan inte att jag är bättre än någon annan. Vissa kanske tror att de är bättre än andra, men det är inte mitt problem. Jag känner många brats, och de är inte alls som du beskriver dem. Visst fan är det så, att om man är rik, så kommer man direkt in på de bästa klubbarna, får den bästa servicen osv. Datornördar skryter inte? Vad fan är det alla håller på med här då?
Om det är såhär så är du ingen brat. Bara för att man har pengar så gör inte det en till en brat. Som davidhellmyrs skrev, det är attityden. "Vi är störst bäst och vackrast". Har man pengar så ska man unna sig fina grejor.
February 4, 2003
malicious: Vet inte om du försöker vara en brat nu eller vad du försöker göra. Om du och dina kompisar inte är brats varför skriver du då att du kanske är en brat?
Du vet vad den allmäna beskivningen är för en brat, men skriver ändå att du kanske är en sådan? Men senare säger du att du och dina kompisar inte är såna?
Motsägelsefullt om nått.
Jag har inte sagt att du är en brat. Tvärtom om du läser det jag skrivit lite så ser du att jag skriver att dyra kläder != brat. Attityden är det som kännetecknar en brat.
Du är ingen brat. Du har som sagt tjänat ihop dina pengar själv, du gillar kläder och ja du går inte under begreppet brat. Vet inte varör du tar åt dig så mycket? kanske är det för att du själv känner att du tömmer kontot ganska hårt varje gång du handlar strumpor ?
Gueno wrote: [quote=DiZi]Jo men ärligt Gueno, är det inte i grund och botten avundsjuka du visar nu? Skit samma =) Dom är väl inte lyckligare för det!
Det gör inte jag. 😎
Brudar som dras till pengar är jag gärna utan..
Vill man ha något fint att titta på finns det tavlor att hänga på väggen, dom kostar pengar bara en gång.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2004
Om det verkligen finns människor som tycker att brats är dumma eftersom de lägger mycket pengar på kläder, så är de idioter.
Jag tror (hoppas) att det de flesta är irriterade på är den vidriga attityden.
2 Guest(s)