Bredbandsbolaget kränker den personliga integriteten|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bredbandsbolaget kränker den personliga integriteten
69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
sp_UserOfflineSmall Offline
230865
December 7, 2002 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

@NBK,

så din punkt är att bojkotta Bredbandsbolaget och främja Telia?

Samtidigt som dina argument är helt värdelösa eftersom dom är FEL!

Bredbandsbolaget har INTE hängt ut personer, APB har INTE avlyssnat trafik.

Bredbandsbolaget har fått uppgifter ifrån APB att en person på BBB har på något sätt erbjudit kommersiell programvara publikt. BBB VARNAR då denna person att denna person brutit mot avtalet. APB vet inte vem personen är, personen har kvar sitt abonnemang.

Vart hittar du storebrorssamhället i det? Vilken makt åtnjuter BBB menar du?

Vad är det för övrig DYNGA du kommer med om att förstärka vinsten, olaga avsked och kartellbildningar??? DET DÄR FINNS JU BARA I DIN FANTASI!!! Kan du inte förklara vart du fått detta ifrån?

Hur får du BBB till ett storföretag?

Det är ju helt sjukt hur du lyckats vrida om verkligheten.

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
231656
December 8, 2002 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

NBK wrote:

.....moderater och sverigedemokrater, som är några av Sveriges mer fascistoida partier, eller finns det ingen korrelation till de politiska åsikterna?

men snälla människa, jag kan hålla med dig i vissa delar av ditt resonemang men kalla moderater för fascister... jag menar det är väl som att kalla det fylliga vinglaset gudrun för Bolshevik.

jag anser iof fortfarande att BBB m.fl. gör fel som går med på att varna/avstänga sina abonenter pga att en intresseorganisation utövar påtryckningar.

@69link, anser inte du att om de går in t.ex via "privata hubbar" i DC vilka i sina "regler" förbjuder liknande organisationer att ens närvara där går in och kollar igenom allt som de olika personerna som är inloggade där och via mer eller hackande lyckas klura ut var personen i fråga använder för ISP för att sedan anmäla det till dem?
Jag anser detta vara i princip jämförbart med hacking och garanterat en form av storebrorssamhälle där någon elak jävel konstant sitter och övervakar vad man gör....

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
231888
December 8, 2002 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

@PaPPa,

jag vet att Telia gör EXAKT likadant som BBB samtidigt som jag undrar hur en ISP skulle löst det på annorlunda sätt.

Sen tycker jag att DC är ett publikt forum för fildelning. Som att köra anonymous FTP eller en webserver. Kör man med pirakopior på ett sådant forum så får man vara beredd att ta konsekvenserna. Annorlunda är IRC eller ftp baserat på behörighet. Där har man tydligt "låst" omkring sig.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
231922
December 8, 2002 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

inget bolag ska bojkottas, man ska bara hålla sig efter lägsta pris.

ni som kan hacka kan ju göra något åt denna antipiratbyrå som aldrig tyckd fatta att folk skaffar piratkopier pga att d e så jävla dyrt med originals!!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 183
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL