July 2, 2001
@NBK,
så din punkt är att bojkotta Bredbandsbolaget och främja Telia?
Samtidigt som dina argument är helt värdelösa eftersom dom är FEL!
Bredbandsbolaget har INTE hängt ut personer, APB har INTE avlyssnat trafik.
Bredbandsbolaget har fått uppgifter ifrån APB att en person på BBB har på något sätt erbjudit kommersiell programvara publikt. BBB VARNAR då denna person att denna person brutit mot avtalet. APB vet inte vem personen är, personen har kvar sitt abonnemang.
Vart hittar du storebrorssamhället i det? Vilken makt åtnjuter BBB menar du?
Vad är det för övrig DYNGA du kommer med om att förstärka vinsten, olaga avsked och kartellbildningar??? DET DÄR FINNS JU BARA I DIN FANTASI!!! Kan du inte förklara vart du fått detta ifrån?
Hur får du BBB till ett storföretag?
Det är ju helt sjukt hur du lyckats vrida om verkligheten.
January 8, 2001
NBK wrote:
.....moderater och sverigedemokrater, som är några av Sveriges mer fascistoida partier, eller finns det ingen korrelation till de politiska åsikterna?
men snälla människa, jag kan hålla med dig i vissa delar av ditt resonemang men kalla moderater för fascister... jag menar det är väl som att kalla det fylliga vinglaset gudrun för Bolshevik.
jag anser iof fortfarande att BBB m.fl. gör fel som går med på att varna/avstänga sina abonenter pga att en intresseorganisation utövar påtryckningar.
@69link, anser inte du att om de går in t.ex via "privata hubbar" i DC vilka i sina "regler" förbjuder liknande organisationer att ens närvara där går in och kollar igenom allt som de olika personerna som är inloggade där och via mer eller hackande lyckas klura ut var personen i fråga använder för ISP för att sedan anmäla det till dem?
Jag anser detta vara i princip jämförbart med hacking och garanterat en form av storebrorssamhälle där någon elak jävel konstant sitter och övervakar vad man gör....
July 2, 2001
@PaPPa,
jag vet att Telia gör EXAKT likadant som BBB samtidigt som jag undrar hur en ISP skulle löst det på annorlunda sätt.
Sen tycker jag att DC är ett publikt forum för fildelning. Som att köra anonymous FTP eller en webserver. Kör man med pirakopior på ett sådant forum så får man vara beredd att ta konsekvenserna. Annorlunda är IRC eller ftp baserat på behörighet. Där har man tydligt "låst" omkring sig.
3 Guest(s)