Brev från soc?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Brev från soc?
freaket
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 1, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena alla där ute. Jag har en polare som blev tagen av en polis på valborg. Inget jätteallvarligt hände men de hällde ut hans dricka och tog hans personnummer.

Får alla som "åker fast" brev från soc eller? Kan tillägga att han är 17 snart 18...

freaket
Medlem
882201
May 1, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur lång tid brukar det dröja innan det kommer?

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
882204
May 1, 2005 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej,, alla som åker fast får inte brev från soc...
Inte nån jag vet iaf..

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
882205
May 1, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kommer troligen inte hända något alls, blev han inte inplockad i fyllecell så blir det nog inga direkta följder.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
882206
May 1, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

freaket wrote: Tjena alla där ute. Jag har en polare som blev tagen av en polis på valborg. Inget jätteallvarligt hände men de hällde ut hans dricka och tog hans personnummer.

Får alla som "åker fast" brev från soc eller? Kan tillägga att han är 17 snart 18...

Poliser är väldigt upptagna, räkna inte med att få något alls.
De tog nog mest person nr. för att lära din kompis en läxa.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
882209
May 1, 2005 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=freaket]Tjena alla där ute. Jag har en polare som blev tagen av en polis på valborg. Inget jätteallvarligt hände men de hällde ut hans dricka och tog hans personnummer.

Poliser är väldigt upptagna, räkna inte med att få något alls.
De tog nog mest person nr. för att lära din kompis en läxa.

Säg inte det du. Visst är dom upptagna men inte så upptagna att dom ska ängna sig åt hårdare brott än piratkopiering.. 🙄

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
882210
May 1, 2005 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

freaket wrote: Tjena alla där ute. Jag har en polare som blev tagen av en polis på valborg. Inget jätteallvarligt hände men de hällde ut hans dricka och tog hans personnummer.

Haha! Det här måste jag få höra mer om sen IRL! laugh
Sen var det säkert en "kompis"! 🙂

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
882217
May 1, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som kan hända är väl att han får böter? Fast dom har ju hällt ut beviset!

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
882232
May 1, 2005 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Både jag och en till jag känner har fått ett sånt brev, jag fick LOB = lagen omhändetagande av berusande.
Båda vi sket i att dra dit, och inget hände.

freaket
Medlem
882247
May 1, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur gammal var du då? Hade du hamnat i fyllecell eller?

whak
Member
Medlem
882250
May 1, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

freaket wrote: Hur gammal var du då? Hade du hamnat i fyllecell eller?

Jag var iofs 18-19år, nej jag blev bara hemskjutsad.
Min polare hon fick det innan hon var myndig och hon sket i det utan att något hände.

Suizide
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 746
882293
May 1, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Min polares flickvän blev också hemskjussad av soc. Hon bråkade med nån (catfight :P) och fick en smäll på käften så hon börja blöda. Nu är hon orolig att soc ska ringa hem eller nåt.

whak
Member
Medlem
882330
May 1, 2005 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Suizide wrote: Min polares flickvän blev också hemskjussad av soc. Hon bråkade med nån (catfight :P) och fick en smäll på käften så hon börja blöda. Nu är hon orolig att soc ska ringa hem eller nåt.

Jag blev hemskjutsad av farbror blå.
Men din tjejkompis kommer nog inte få hem något brev, beror ju på om den andra tjejen gjorde någon polisanmälan.

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
882338
May 1, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Träffade farbror blå en gång för några år sedan när det var fest vid en allmän badplats, vi var väl 30 pers kanske. De kom med hundar o skit, alla sprang ut i skogen förrutom jag och tre till. Vi satte oss bara vid brasan och väntade.
Vi var de enda som inte behövde uppge våra personuppgifter, de som fick göra det fick ändå inget brev eller något. Så jag tror att du kan vara lugn.

Edit: Var väl 14 eller 15 då, liksom alla andra som var där.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

Suizide
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 746
882343
May 1, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Suizide]Min polares flickvän blev också hemskjussad av soc. Hon bråkade med nån (catfight :P) och fick en smäll på käften så hon börja blöda. Nu är hon orolig att soc ska ringa hem eller nåt.

Jag blev hemskjutsad av farbror blå.
Men din tjejkompis kommer nog inte få hem något brev, beror ju på om den andra tjejen gjorde någon polisanmälan.

Tveksamt eftersom att det var hon som fick stryk.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
882382
May 2, 2005 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Det kommer troligen inte hända något alls, blev han inte inplockad i fyllecell så blir det nog inga direkta följder.

Jag blev inplockad i fyllecell för ett gäng år sen, då jag inte var myndig, och det blev inga "påföljder" av det. Inte ens ett samtal hem.

Fan, ett brev från soc är väl ingen fara, jag fick åka dit med föräldrarna på "möte". Fast det berodde nog på att jag bara var 13 år den gången det hände...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
882468
May 2, 2005 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Krqagyzzz]Det kommer troligen inte hända något alls, blev han inte inplockad i fyllecell så blir det nog inga direkta följder.

Jag blev inplockad i fyllecell för ett gäng år sen, då jag inte var myndig, och det blev inga "påföljder" av det. Inte ens ett samtal hem.

Fan, ett brev från soc är väl ingen fara, jag fick åka dit med föräldrarna på "möte". Fast det berodde nog på att jag bara var 13 år den gången det hände...

lOT... 13?! Visst du ser ut som en fullfjädrad a-lagare å man har som fått den inställningen av dig i flera inlägg. Hur gammal är du nu?
De jag skulle komma till. Hade du inget mer lämpligt att göra när du var 13? Vad sa mamma när hon fick veta?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
882484
May 2, 2005 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Coore][quote=Krqagyzzz]Det kommer troligen inte hända något alls, blev han inte inplockad i fyllecell så blir det nog inga direkta följder.

lOT... 13?! Visst du ser ut som en fullfjädrad a-lagare å man har som fått den inställningen av dig i flera inlägg. Hur gammal är du nu?
De jag skulle komma till. Hade du inget mer lämpligt att göra när du var 13? Vad sa mamma när hon fick veta?

HAHAHA :)R

Coore är en 85a 🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
882624
May 2, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Coore][quote=Krqagyzzz]Det kommer troligen inte hända något alls, blev han inte inplockad i fyllecell så blir det nog inga direkta följder.

Supa till när man var 13 var väl inte det smartaste jag har gjort i mitt liv.
Jadu, mamma var ju inte speciellt glad då, hon var värre än sur, hon var besviken... 😛
Och jag är långt från en a-lagare, dricker inte speciellt mycket igentligen. Bara vissa som har fått för sig det. 🙄

Och som Death on Wings sa så är jag 85a

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
882633
May 2, 2005 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote:
Supa till när man var 13 var väl inte det smartaste jag har gjort i mitt liv.
Jadu, mamma var ju inte speciellt glad då, hon var värre än sur, hon var besviken... 😛
Och jag är långt från en a-lagare, dricker inte speciellt mycket igentligen. Bara vissa som har fått för sig det. 🙄

Och som Death on Wings sa så är jag 85a

🙄

Blev också tagen av polisen när jag var 13. Men sån tur var så var det inne hos grannen så mamma kom in när hon såg polisbilen, så vi slapp åka med dem. ;P Vi fick hem vars ett brev från socialen, vi fick åka på möte sen var det inte mer med det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 386
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL