July 8, 2003
Jag fick ett brev idag, eller rättare sagt, det kom till mina föräldrar (vilket alla andra räkningar har gjort från det företaget) och morsan har gång på gång skickat brevet åter avsändare och sagt att det är fel adress.
Nu har jag iaf fått ett inkassobrev på 500 kr.
Jag vet att jag har betalat det de begärde, 2003-10-07 betalade jag 285 kr till det företaget för det jag hade köpt. Hur ska jag göra nu? Jag har betalat och kan gå till banken för att få det bekräftat.
January 31, 2004
Annars kan du skicka tillbaka inkassokravet med rek.brev, där du bestrider inkassokravet, skicka även med någonform av kvitto på att det är betalt.
Tror att när det går till inkasso så har inte det företag som ursprungligen fakturerade dig med det längre att göra. De lämnar hela ärendet till inkassofirman.
Men ring och hör först, blir ju enklare och billigare om det löser sig på så sätt. Ta även för och efternamn på den du talat med ifall det skulle bli ytterligare problem vid senare tillfälle.
December 11, 2002
Personligen anser jag att det är bäst att betala en gång till, för att undvika ev. betalningsanmärkning. Sedan kan man börja bråka och bestrida det första kravet och begära den andra betalningen tillbaka. Det är inte värt att få en anmärkningen för bara några hundra kronor, även om man vet att man har rätt.
Skönt att det verkar lösa sig.
1 Guest(s)