June 4, 2004
obelix wrote: jag skulle ha gjort den i morgon (tisdag) men de hade dubbelbokat mig till kirurgen på en annan ort, så jag ska till kirurgen och snacka med dom istället.
Jävla sätt då, hoppas att du får en ny tid snabbt då. För jag menar, du vill inte gå och vänta på detta mycket längre eller?
October 18, 2002
Hehe, ja se till att någon annan kör, eller att du sover ruset av dig ordentligt efteråt.
Fast du är väl lite coolare än mig och inte behöver så mycket lungnande 😉
Intala dig själv att du får luft iaf, även fast det kan kännas som att du inte får det.
Visst är det härligt när man blir bokad på olika ställen samma dag?
Själv skulle jag ta mig från Uppsala till Eskilstuna på 10 minuter (11 mil) och samtidigt göra Biopsi under tiden.
Sen fick jag betala för att jag inte va på ena stället...
Iofs miss av mig att inte se tidigare än 24h innan att dom dubbelbokat mig.
April 16, 2008
Jeg er enig med det som [-Pale-] skrev:
"Och be om mer lungnande än vad dom rekomenderar, för dom är oftast jävligt snåla med det. "
Selv har jeg ikke vært gjennom bronkoskopi, men gastroskopi. Det er noe av det samme. Det var en del ting jeg ønsket at noen hadde fortalt meg i forveien. Det viktigste jeg nå har lært å foreta meg, er følgende: I dag tar jeg ingen nye undersøkelser/inngrep uten at muligheten for avbryting er eksplisitt avtalt på forhånd. Og det skal helst stå noe om det skriftlig, i henvisningen eller i et brev fra meg. Dette gjelder for forskjellige spesialistfelt - ikke bare gastro.
En annen ting: Det kan være en god ide å be om en veneflon (nål) i hånden slik at den er klar, og ha en pose klar med beroligende (lugnende) middel. For, når de er i gang, så liker de ikke å stoppe midt i prosedyren.
Lykke til, det går nok bra. Fortell gjerne hvordan det har gått. Noen bør få en positiv (eller akseptabel) opplevelse - jeg satser på at det blir deg, og mange andre.
Drogerna fungerade inte, det var sockerpiller jag fick, och det hjälpte inte ett skvatt...
Det känns som en elefant har våldtagit mig genom näsan ner i lungorna.
De tog 5 vävnadsprover, och för varje gång de gjorde det då duschade de med någon vätska innan så jag höll på att spy, och för varje gång jag höll på att spy så höll jag på att spy pga känslan av fiberoptiken i mig...
Men det var intressant och känna hur bedövningen verkade, för hela käften och halsen bara försvann
December 6, 2006
obelix wrote: Men det var intressant och känna hur bedövningen verkade, för hela käften och halsen bara försvann
Fick den där sprayen när jag gjorde gastroskopi, hatar den där bedövningen.. samma medel som hos tandläkaren.. jag spyr / mår illa som f*n när jag får den skiten i halsen.
August 11, 2005
obelix wrote: Nu är skiten gjort...
Drogerna fungerade inte, det var sockerpiller jag fick, och det hjälpte inte ett skvatt...
Det känns som en elefant har våldtagit mig genom näsan ner i lungorna.
De tog 5 vävnadsprover, och för varje gång de gjorde det då duschade de med någon vätska innan så jag höll på att spy, och för varje gång jag höll på att spy så höll jag på att spy pga känslan av fiberoptiken i mig...
Men det var intressant och känna hur bedövningen verkade, för hela käften och halsen bara försvann
Jag blir lite orolig här.
Du säger att de hittade något på röntgen och att de nu kollar upp det, har läkaren pratat med dig om vad det eventuellt skulle kunna vara/vad han/hon misstänker att det kan vara?
Läst en hel del om otrevligheter i lungan och detta stämmer överens med undersökningsproceduren man har när det gäller en viss specifik sjukdom...
Vad har läkaern sagt att de letar efter?
January 12, 2004
csm101 wrote: Jag blir lite orolig här.
Du säger att de hittade något på röntgen och att de nu kollar upp det, har läkaren pratat med dig om vad det eventuellt skulle kunna vara/vad han/hon misstänker att det kan vara?
Läst en hel del om otrevligheter i lungan och detta stämmer överens med undersökningsproceduren man har när det gäller en viss specifik sjukdom...
Vad har läkaern sagt att de letar efter?
de är till 99,9% säker på att det bara är ärrvävnad i lungorna, så det är det de tittar efter, och de såg inget alls nu, så nu är de 99,99% säker på att det är detta.
och skulle de inte se nåt på vävnadsproverna så har de 3 alternativ, fortsätta röntga och se hur det hela utvecklar sig, göra en sorts lungröntgen med en radioaktiv isotop eller operera bort alla prickar/skuggor de hittar.
1 Guest(s)