Brud tråd.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Brud tråd.
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
978425
November 15, 2005 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Didi: hmm jag funderade på det där i sommras, för i våras träffade jag en tjej på nätet. Nej inte Lunarstorm.
Vi började snacka på msn, sen bytte vem hem telenr och ringde varandra väldigt ofta. Dock hamnade hon i säng med en annan kille och jag dissade henne, hade tänkt dra ner till Katrineholm och träffa henne, iofs är vi vänner igen. Maybe a new chans.

n0pax: det där var förnuftiga ord påvägen. Dom tackar jag för.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
978427
November 15, 2005 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

nu kan jag inte påstå att jag har kunskap om detta med tanke på min ålder men det jag alltid har hört är att om du försöker hitta nån så misslyckas du, så sluta försöka och ta det som det kommer...

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
978434
November 15, 2005 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaaa?! Whak kan väl inte bara sitta och chilla hela livet tro att en tjej ska hitta honom i hans källare!

Man ska precis som vissa säger ut och stimulera sig på platser där man själv trivs, så kommer man säkerligen hitta en tjej som delar ens intressen.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
978435
November 15, 2005 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: nu kan jag inte påstå att jag har kunskap om detta med tanke på min ålder men det jag alltid har hört är att om du försöker hitta nån så misslyckas du, så sluta försöka och ta det som det kommer...

Ja och varför är det så ?

jag har en teori men den stämmer dock bara på få.

Jag har en kompis som är jävligt desperat och kräver bekräftelse konstant och har noll självförtroende, ganska jobbigt.
Det märks att tjejer i gängets omkrets märker att han är desperat som fan. visst märks det men kvinnornas radar börjar pipa o tjuta som faaaaan när han öppnar tjäften.
Så löjligt uppenbart på den kisen.

Att ta med den kisen på krogen är självmord, han springer fram till ALLA och säger hej jag heter ******.
tillomed när jag plockar upp nån brud så kommer han o knör sig in och presenterar sig och säger att jag är hans bästa vän och smörar in precis som att det vore någons morsa.

På detta viset ska du absolut inte bete dig.

Men var absolut inte rädd för att hälsa på någon du får bra ögonkontakt med.

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
978436
November 15, 2005 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: [quote=*blitz*]Va fan, du är som jag ung o glad. En tjej som du gillar dyker nog upp till slut. Du vet väl att när man letar efter något skit mycket så hittar man det aldrig.
Min förra flickvän träffade jag på en buss, sluta o leta o ta en dag i taget istället.

det är ioförsig lätt för en som har tjej att säga hehe.

HADE! 😀

roxerthedead wrote: [quote=*blitz*]Va fan, du är som jag ung o glad. En tjej som du gillar dyker nog upp till slut. Du vet väl att när man letar efter något skit mycket så hittar man det aldrig.
Min förra flickvän träffade jag på en buss, sluta o leta så aktivt o ta en dag i taget istället.

Blitz, nu verkar jag nyfiken.. och det är jag också 😛
Hur lyckas du skaffa flickvän på en buss?

Det var inte så jävla svårt, vi åkte samma buss på vägen hem från skolan, det var på tiden jag gick på gymnasiet. Bussen tog ungefär en timme innan jag skulle av.
En dag så hamnade vi jämte varandra (kommer inte ihåg om det var jag som satte mig jämte henne eller om det var hon som satte sig jämte mig) och började o prata, och det gjorde vi i några veckor sedan så gick vi på bio två ggr lr något sedan så blev det som det blev.

Men ett tips kan jag ge er som har flickvän, säg INTE att du ska flytta 10 mil och att du inte vill att hon ska följa och att du inte vill förlova dig.
Det var en stor anledning att jag blev dumpad av mitt ex. Fast njuter av att vara singel.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
978457
November 16, 2005 - 2:50 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Bogus^]nu kan jag inte påstå att jag har kunskap om detta med tanke på min ålder men det jag alltid har hört är att om du försöker hitta nån så misslyckas du, så sluta försöka och ta det som det kommer...

Ja och varför är det så ?

jag har en teori men den stämmer dock bara på få.

Jag har en kompis som är jävligt desperat och kräver bekräftelse konstant och har noll självförtroende, ganska jobbigt.
Det märks att tjejer i gängets omkrets märker att han är desperat som fan. visst märks det men kvinnornas radar börjar pipa o tjuta som faaaaan när han öppnar tjäften.
Så löjligt uppenbart på den kisen.

Att ta med den kisen på krogen är självmord, han springer fram till ALLA och säger hej jag heter ******.
tillomed när jag plockar upp nån brud så kommer han o knör sig in och presenterar sig och säger att jag är hans bästa vän och smörar in precis som att det vore någons morsa.

På detta viset ska du absolut inte bete dig.

Men var absolut inte rädd för att hälsa på någon du får bra ögonkontakt med.

Haha, vilken skön snubbe 🙂

Vad seriöst alla tar detta, chilla. Gå runt o var glad istället, ju mer du tänker på det dessto mer kommer det att störa dig. Softa.

Men du kan absolut inte sitta hemma o tro att en het modell bara addar dig på msn. Du får gå ut, chilla på något café se lite bio filmer. Komma ut MER bland folk. Så löser det sig 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
978466
November 16, 2005 - 3:32 am
sp_Permalink sp_Print

Var inte "på" quinnfolket verkar tycka jakten är vädligt rolig så låt henne tråna efter dig 😀

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
978478
November 16, 2005 - 6:09 am
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=Arny]Sett "Torsk på Tallinn"?

"Du tar inte med subban på bussen"... undrar hur många gånger jag sett den filmen egentligen.

Men det är ju Eda där inne!!! Ääähh hålll käften, dom ser ju likadana ut allihopa... Rolle rolle rooooooooooooooooollleeeeeeeeeeeeeeeeee =DO

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
978498
November 16, 2005 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Gör som min lillebror, han träffade nån brud på lunar och hon gör typ allt för honom hon tillochmed ristade in hans namn på armen, hon bor ca 75 mil härifrån 😛 Hon har till och med gjort slut en gång (aldrig träffats) men sen ville hon bli ihop igen:S

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
978501
November 16, 2005 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

20 år och börjar få nojja för att vara singel??
Vänta med det tills du är 30 iaf..
I mitt eget fall har man snubblat över nån när man nästan minst av allt velat stadga sej.
Det löser sej med tiden, försök bara ta det lugnt och bete dej inte panikaktigt när du raggar..
Att vara på solokvist har också sina fördelar..
Man kan ju så att säga lukta på alla blommorna då istället för att bara lukta på en enda..
Rätt som det är dyker en trevlig blomma upp, och då är det en fördel att vara singel..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
978509
November 16, 2005 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Gör som min lillebror, han träffade nån brud på lunar och hon gör typ allt för honom hon tillochmed ristade in hans namn på armen, hon bor ca 75 mil härifrån 😛 Hon har till och med gjort slut en gång (aldrig träffats) men sen ville hon bli ihop igen:S

Det är ju jättenormalt.

Vart är världen påväg.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
978513
November 16, 2005 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Börja gymma 😛

10 av 10 tjejer som är instruktörer på mitt gym är ca 20 och singel 😉

Roar !

har dock flicka redan så :(/

whak
Member
Medlem
978524
November 16, 2005 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd vet vad han snackar om med tanke på hans ålder. Ni andra har också gett mig diverse kloka ord. 🙂
Sitter och chillar lite, ska snart dra ner till gymmet, får väl se vad som händer.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
978706
November 16, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Börja gymma 😛

10 av 10 tjejer som är instruktörer på mitt gym är ca 20 och singel 😉

Roar !

har dock flicka redan så :(/

Anledningen till att dom är singlar är för att dom knullar med alla.

På mitt gym så brukar inte instruktörerna minlga med Lyfta tungt som fan folket utan dom håller sig på sin lilla jympamatta.

Så vad gör du på ditt "gym" om du inte lyfter skrot ? hoppar hopprep :wide:

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
978732
November 16, 2005 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Direkt så kom en reklam upp i huvudet.

"Fattar inte internet, gillar inte krogen finns det inget annat sätt? 09-3blaha"

Såg mig själv så ett tag innan jag träffade min flickvän.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
978958
November 17, 2005 - 1:56 am
sp_Permalink sp_Print

Har du inga vänner som kan introducera dig för några söta flickor? 🙂 Jag träffade min nuvarande käring på det viset. Jag träffade henne några gånger när jag var med honom, sen träffades vi senare på krogen och då började hon flörta så då var det ju bara att hova in henne 🙂

Ett annat sätt att träffa tjejer är ju att gå på privatfester eller ställen där man kan sitta och prata (dvs inte disco) om man inte gillar att dansa, det är ju lite enklare att få kontakt genom att säga hej än att svänga på rumpan! 🙂

whak
Member
Medlem
979006
November 17, 2005 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz: hehe mina kompisar har inga fruntimmer i sina bekantskapskretsar. :S
Men jag har en tjejkompis som jag har försökt lura av lite tjejer. Men jag är lite skeptiskt, för hon "gav" mig en av sina vänner. Så jag åkte genom halva dalarna för att träffa henne. För dom pengarna hade jag kunnat gjort något bättre.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
979053
November 17, 2005 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

roxerthedead wrote:
Blitz, nu verkar jag nyfiken.. och det är jag också 😛
Hur lyckas du skaffa flickvän på en buss?

Buss kan vara lite knepigt.
Praktiserade i Malmö för ca 2½ år sedan. Åkte stadsbuss från Malmö central ut till Limhamn. En söt tjej brukade åka samtidigt med mig när jag skulle hem om dagarna. En dag hade vi lite mer ögonkontakt än vanligt, hon hoppade av 2 hållplatser före mig, ångrade sig och sprang efter bussen till 2 hållplatser senare där jag hoppade av. Hon fick mitt nummer och vi snackade ett tag. Hördes en del efter det men det blev aldrig något seriöst.

Men visst går det att träffa tjejer på bussen. Så länge man inte heter Gueno då. Då är allt hopplöst.

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
979246
November 17, 2005 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Det löser sig nog, deppa inte. Den dagen då får nå napp på kroken/krokarna å allt flyter som det ska, så löser det sig själv.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
979306
November 17, 2005 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok. Var aldrig desperat, när du träffar en brud.
Smöra absolut inte för henne, ignorera lätt på henne,
dra upp någon historia, fråga nån fråga om henne, men inget mer.

Du verkar ha dåligt självförtroende, att du aldrig går ut på krogen eller använder dig av lunar...
Börja gymma seriöst, byt klädstil, engagera dig i någon sport/klub.
Som ett exempel: dans, några tråkiga kurser på komvux, osv.

Tänk på att du ska marnknadsföra dig själv, om du är för desperat och påträngande får du givetvis dissen...
Det är viktigt med utstrålning, att du är intressant perso. Byt kanske klädstil till lite uddare, mkt enklare att uppfattas bland folk...

Good luck

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 162
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL