March 15, 2004
Tjao.
Vaknade upp för några dar sen och hade ganska ont i ett (eller fler) av mina högra revben. Ett par dar gick och samma lindriga smärta fortsatte. Nu idag när jag bärde lite ved så knakade det till lite i ett av dom. (Som om nåt gick av) och det började göra lite mer ont än så. Har även lite svårt för att andas djupt utan att det gör ont. Böja sig och sätta sig ner och så gör med ont.
Tror ni det kan vara ett brutet revben? eller en spricka kanske. Det konstiga är ju att jag inte har gjort nåt. Eller jag var sjuk en vecka sen dagen jag kände mig som friskasts så vaknade jag upp med det.
Kan ju meddela att det gör inte så förbannat ont så att jag kan vänta några dar med att kolla upp det för man ska ju in till staden o festa nu snart.
Ville bara höra vad ni tror :blink:
January 12, 2004
maedhros wrote: [quote=obelix]har du hostat mycket den senaste tiden?
jo i en vecka. det var efter det som det började.
sen hostade jag lite smått några dar efter.
sån där jobbig chik(cheek, sik, sheek) hosta ni vet
kan jag ha hostat sönder revbenet?
man kan sträcka sig i revbenen när man hostar mycket.
i vissa fall kan man även få en spricka i ett revben.
men håller det i sig så hör av dig till vc.
February 12, 2004
March 15, 2004
csm101 wrote: har man otur kan det brutna revbenet ha nån vass kant eller dylikt som kan skada inre vävnad.
Prova känn efter, gör det (mest) ont när du trycker mellan revbenen eller på själva revbenen?
har svårt att identifera stället för smärtpunkten, känner av det när jag reser på mig osv. men jag tror att det ligger på sidan av kroppen, sen lite innanför revbenen (på insidan av kroppen)för om jag trycker rakt på revbenen känner jag nästan ingenting, men om jag klämmer lite hårdare mellan revbenen så känns det lite. så det verkar inte så bra.
edit: kan ju säga att det gör ont när man hostar med.
January 12, 2004
maedhros wrote: [quote=csm101]har man otur kan det brutna revbenet ha nån vass kant eller dylikt som kan skada inre vävnad.
Prova känn efter, gör det (mest) ont när du trycker mellan revbenen eller på själva revbenen?
har svårt att identifera stället för smärtpunkten, känner av det när jag reser på mig osv. men jag tror att det ligger på sidan av kroppen, sen lite innanför revbenen (på insidan av kroppen)för om jag trycker rakt på revbenen känner jag nästan ingenting, men om jag klämmer lite hårdare mellan revbenen så känns det lite. så det verkar inte så bra.
edit: kan ju säga att det gör ont när man hostar med.
detta är bara vad jag tror...
jag tippar på att du har hostat "sönder" revbenen, och att dom kommer att bli bra av sig själva efter ett tag, det kan ta allt från ett par dagar till någon vecka innan smärtan är borta.
men du bör kolla upp det om det gör för ont eller känns för konstigt.
March 15, 2004
csm101 wrote: Säger såhär, smärta ska man inte ha. Och du har haft det i några dagar enligt ditt första inlägg.
Känner du att det gör mindre ont eller lika ont som i början?
Eftersom att ett av revbenen knakade till idag när jag bärde lite ved så gör det mer ont idag.
men dagarna innan kändes det ungefär som det var när det började.
Ont på morgonen när man vaknade och skulle resa sig upp, sen när man reste sig upp ur stolar o så.
Men idag gör det mer ont när man reser sig upp och så pg,a det knakade till.
Sprickor i revben gör inte VC något åt..Det är bara att gilla läget och vänta.. Kan iof ta nån månad..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 16, 2003
Var ute festade med min fru och min bästa polare. Min polare blev full *big-time* och kramade min fru så att hennes klackar gick av. Sedan skulle han visa mig, hur bra han tycker om mig. Och hur gör vuxna män, typ en smäll i sidan. Nu var jag också rätt dragen (hade väl kappsupit med Skiroy) så jag uppäckte inte skadan förrän dag 2. Fan vad ont!
Och det tog ett år innan jag var helt återställd, så förbered dig på ett "vitt" år 🙂
January 12, 2004
Trilogic wrote: Var ute festade med min fru och min bästa polare. Min polare blev full *big-time* och kramade min fru så att hennes klackar gick av. Sedan skulle han visa mig, hur bra han tycker om mig. Och hur gör vuxna män, typ en smäll i sidan. Nu var jag också rätt dragen (hade väl kappsupit med Skiroy) så jag uppäckte inte skadan förrän dag 2. Fan vad ont!
Och det tog ett år innan jag var helt återställd, så förbered dig på ett "vitt" år 🙂
Kärring...
en bekant ramlade och bröt två revben.
3 veckor senare hjälpte han till att lyfta betongfundament på 100 kg som skulle ner i backen.
han lyfte dessa själv, och det var ca 30 st som skulle ner.
men han mådde inge vidare de närmaste dagarna
och en sak till, han var visst en norrlänning :bgrin:
July 16, 2003
obelix wrote: [quote=Trilogic]Var ute festade med min fru och min bästa polare. Min polare blev full *big-time* och kramade min fru så att hennes klackar gick av. Sedan skulle han visa mig, hur bra han tycker om mig. Och hur gör vuxna män, typ en smäll i sidan. Nu var jag också rätt dragen (hade väl kappsupit med Skiroy) så jag uppäckte inte skadan förrän dag 2. Fan vad ont!
Kärring...
en bekant ramlade och bröt två revben.
3 veckor senare hjälpte han till att lyfta betongfundament på 100 kg som skulle ner i backen.
han lyfte dessa själv, och det var ca 30 st som skulle ner.
men han mådde inge vidare de närmaste dagarna
och en sak till, han var visst en norrlänning :bgrin:
Den killen jobbar för mig nu. Som bodyguard...
Han skyddar mig mot min bästa polare 😛
(Sorry. Boys, take us back to topic.)
June 5, 2004
Hade samma sak för några år sen efter att en kompis o jag hade testat en lek där jag rullade in mig i en madrass o han hoppade på madrassen. VI gick dock aldrig o kollade upp det då min mor sa att även om det är bruten så är det ingen fara med just revbenen, och det löste sig ju.
2 Guest(s)