March 15, 2004
Joni^ wrote: Jag hade 2 brutna revben en gång och efter jag hade brutit dom fick jag lunginflamation. Inte någon bra kombination vill jag lova. S*tan va ont det gör varje gång man måste hosta, och det är ju hela tiden ><
fanns det nåt samband mellan din lunginflammation och att du bröt revbenen. eller var det pg.a du hade hosta innan?
December 11, 2002
maedhros wrote: [quote=Joni^]Jag hade 2 brutna revben en gång och efter jag hade brutit dom fick jag lunginflamation. Inte någon bra kombination vill jag lova. S*tan va ont det gör varje gång man måste hosta, och det är ju hela tiden ><
fanns det nåt samband mellan din lunginflammation och att du bröt revbenen. eller var det pg.a du hade hosta innan?
Nej jag bröt dom innan jag fick lunginflamationen. Dock är det fullt möjligt att bryta revben om man hostar kraftigt och ofta. Absolut inte omöjligt.
February 17, 2004
obelix wrote: [quote=maedhros][quote=csm101]har man otur kan det brutna revbenet ha nån vass kant eller dylikt som kan skada inre vävnad.
Prova känn efter, gör det (mest) ont när du trycker mellan revbenen eller på själva revbenen?
har svårt att identifera stället för smärtpunkten, känner av det när jag reser på mig osv. men jag tror att det ligger på sidan av kroppen, sen lite innanför revbenen (på insidan av kroppen)för om jag trycker rakt på revbenen känner jag nästan ingenting, men om jag klämmer lite hårdare mellan revbenen så känns det lite. så det verkar inte så bra.
edit: kan ju säga att det gör ont när man hostar med.
detta är bara vad jag tror...
jag tippar på att du har hostat "sönder" revbenen, och att dom kommer att bli bra av sig själva efter ett tag, det kan ta allt från ett par dagar till någon vecka innan smärtan är borta.
men du bör kolla upp det om det gör för ont eller känns för konstigt.
Det lär ta mer än ett par dar om det är en spricka. Det tog 6 mån innan mina var läkta senast, men då var dom nog nästan brutna.
March 15, 2004
Dani wrote: [quote=obelix][quote=maedhros][quote=csm101]har man otur kan det brutna revbenet ha nån vass kant eller dylikt som kan skada inre vävnad.
Prova känn efter, gör det (mest) ont när du trycker mellan revbenen eller på själva revbenen?
har svårt att identifera stället för smärtpunkten, känner av det när jag reser på mig osv. men jag tror att det ligger på sidan av kroppen, sen lite innanför revbenen (på insidan av kroppen)för om jag trycker rakt på revbenen känner jag nästan ingenting, men om jag klämmer lite hårdare mellan revbenen så känns det lite. så det verkar inte så bra.
edit: kan ju säga att det gör ont när man hostar med.
detta är bara vad jag tror...
jag tippar på att du har hostat "sönder" revbenen, och att dom kommer att bli bra av sig själva efter ett tag, det kan ta allt från ett par dagar till någon vecka innan smärtan är borta.
men du bör kolla upp det om det gör för ont eller känns för konstigt.
Det lär ta mer än ett par dar om det är en spricka. Det tog 6 mån innan mina var läkta senast, men då var dom nog nästan brutna.
jobbigt värre. hmm. det gör inte direkt ont, känns mer som spänningar där nu. och om jag lyfter nåt med högerarmen rakt fram och upp så gör det lite ont.
är lite jobbigt att sova eftersom jag ligger på den sidan ibland.
March 15, 2004
Okej nu har det hänt nåt nytt. spydde förut av nån anledning :O
Vet inte om det har kopplingar till det här men man börjar ju misstänka nåt.
Innan jag spydde så mådde jag lite dåligt och kände att jag kanske hade tagit lite väl mycket socker i teet. sen kände jag att jag att magen kurrade då tänkte "o shit nu lämnar maten magen" och 2 sekunder senare så var toaletten full.
I sista svepet kom det även med nåt rött :O misstänker blod, hoppas det inte är så. för det kan vara tomatjuicen på pizzan som jag åt igår kanske. för det såg inte så blodfärgat ut.
Men nu mår jag bra igen ialalfall! däremot hungrig igen!
1 Guest(s)