Bryr du dig om vad de sjunger? *avskrivningsbehov* *ilska*|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bryr du dig om vad de sjunger? *avskrivningsbehov* *ilska*
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 23, 2004 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja då har man fått skratta av sig för dagen iaf, for och köpte Monsters of metal VOL.1 och spelade igenom den idag, så kommer morsan in ska hämta tvätt eller nått, så ser hon äcklad ut och frågar vafan det är jag lyssnar på och om jag har blivit helt galen (Och jag brukar få väggarna att skaka till Iniquity, Bolt Thrower och Dimmu Borgir utan att hon ger mig annat än "uppgivenhetsblicken")... Tror det var CoF - Her ghost in the fog som spelades då hon kom in, iaf så fortsätter hon och säger att det är "Satansmusik" (Ja, precis vad hon sa, får mig att må illa), sen väntar hon ett tag och sen säger hon "Army of darkness affischer och satansmusik, vad ska det bli av dig?". Då brast jag fan ut i gapskratt...

För det första bryr jag mig inte ett piss om vad folk sjunger i låtar, ibland kompletterar rösten musiken och ibland tvärtom, jag lyssnar på rösten som ett instrument, tar mig inte ens tid att lyssna på vad som sjungs... För det andra så är jag fullständigt likgiltig inför vad de sjunger överhuvudtaget, vill de sjunga om att de just våldtog 20 döda kvinnor i mitten på ett pentagram (mmm, jag bara lever upp till den allmänna synen på musikgenren, för alla vet väl att alla som lyssnar på metal skuttar runt i skogarna och offrar oskulder och getter i satanistiska riter va?) eller att gud är stor så får de väl fan göra det då, sjung bra och så att det går ihop med instrumenten så är jag nöjd! Det är MELODIN som räknas, inte vad de sjunger!

Jag klär mig normalt, jag är inte religös på något vis... Med undantag för en del rätt bestämda åsikter om saker och ting så är jag riktigt normal! Men så fort nån får reda vad som spelas i hörlurarna så börjar de se snett på en...

Detta har jag förklarat för otaliga personer, men ingen förstår förutom de som delar min musiksmak... Inga som jag känner som delar min musiksmak klär sig annorlunda heller...

Jag vet att jag tjatat om detta förut, men då man inte längre går säker i sitt eget hem har det gått över gränsen!

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 413
728370
September 23, 2004 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

har faktiskt också haft problem med päronen som tycker att jag är på väg att bli satanist, eftersom jag brukar glo på den där DVD:n rätt så ofta nu, särskilt Dimmu Borgir o andra band. Så kommer de in i rummet och frågar lite diskret hur saker är i skolan...men så till slut kommer frågan om jag är med i någon kult som bara sitter och lyssnar på Black Metal, samt ritar pentagram överallt...parents just don't understand!

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
728373
September 23, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

mrfilen wrote: har faktiskt också haft problem med päronen som tycker att jag är på väg att bli satanist, eftersom jag brukar glo på den där DVD:n rätt så ofta nu, särskilt Dimmu Borgir o andra band. Så kommer de in i rummet och frågar lite diskret hur saker är i skolan...men så till slut kommer frågan om jag är med i någon kult som bara sitter och lyssnar på Black Metal, samt ritar pentagram överallt...parents just don't understand!

Och jag som tyckte att jag hade det illa... Hade nått sånt där sagts i mitt hus hade jag flyttat med omedelbar verkan, hade nästan skitit i att ta med datorn så bråttom bort jag skulle ha haft..

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
728380
September 23, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahha.. Dina trådar är alltid lika roliga att läsa, och tänkvärda! Tack! 😛

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
728381
September 23, 2004 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

hahaha, låter som en bra idé du!
Men det roliga är att Progenies Of The Great Apocalypse fastnade i huvet på mig, så när jag stod o gjorde lite mackor i köket o började småsjunga repliken, "The Battle Raged On And On, Fueled By Venom And Hatred For Man", så undrade morsan om det var nån slags slagord för min kult!!! AAAA, ORKA!

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
728383
September 23, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

gör precis som du colic.. lyssnar på texten som en del i melodin.. inte många texter jag lyssnar på just för att höra vad det är dom sjunger om.. fast dock lyssnar jag inte på black metal musik osv utan mest techno, rock och vanlig metal om man kan kalla det så 😛

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
728384
September 23, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Mjaa jag lyssnar också till mesta dels på death och black metal..jag är ateist och tycker många black metal band har en jävligt töntig image o.s.v kolla bara på kläderna och deras fula ansiktssminkningar
Jag lyssnar på det för musikens skull och inget annat. 🙂

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
728387
September 23, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Min morsa fråga mej om jag satt och lyssna på natzi musik då jag lyssnade på charta 77 eller vad det var ..(Anti natzi band och kan sjuka saker om natzister men då anti så det låter så för det otränade örat)..
Nästan samma hände då jag och en kompis satt och lyssna på dia psalma så kommer hans morsa och frågar om vi lyssnar på kristen musik. Hon vet att både jag och min kompis inte är det minsta religiösa och hatar religioner men då tror att vi seröst skulle sitta och lyssna på typ kristen "Halleluja the lord blablabla"..

Fattar inte att folk inte kan lära sig lyssna på texter 😛
Jag lyssnar alltid på texter och lyssnar mest på musik med bra budskap men även lite totalt meningslös musik som bara låter bra...

Sen dom som frågar om man lyssnar på satanist(omvänd kristendom eligt dom) musik när det är in flames eller dark tranquillity 😀

Texterna är lika viktiga som melodin säger jag ..... 8)

EDIT: Lyssnar man på techno och tams och sånnt så kan man inte lyssna på texten utan att spy 😀

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
728388
September 23, 2004 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

instämmer helt med BelGarath, kolla bara på CoF o Dimmu, ett gäng spinkiga snubbar som använder corpsepaint och använder fraser som "toxic traces", "the undisputed progenies" osv...visst passar det bra till deras musik, men är de verkligen så onda som de vill se ut?

Poenani
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 94
728391
September 23, 2004 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

beror helt på genre

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
728394
September 23, 2004 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det sjuka var att när jag satt och lyssnade på Slipknot-The Blister Exists, så kommer farsan in o börjar smålyssna till texten. Då säger han, "Oh, de här grabbarna var ju faktiskt rätt bra, de sjunger om arbetarklassen osv, sånt gillar vi". Sen fick man visa upp lite videos på Slipknot...farsan blev vettskrämd!

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
728403
September 23, 2004 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillar man musik så lyssnar man på musiken.
Jag skiter också i om det är en synth som spelar melodin eller en elgitarr, eller om det är hårda snabba trummor eller jazzigt, bara det låter bra.
Och sången är bara ett ytterligare instrument.

Farbror
Member
Medlem
728404
September 23, 2004 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

mrfilen wrote: Men det sjuka var att när jag satt och lyssnade på Slipknot-The Blister Exists, så kommer farsan in o börjar smålyssna till texten. Då säger han, "Oh, de här grabbarna var ju faktiskt rätt bra, de sjunger om arbetarklassen osv, sånt gillar vi". Sen fick man visa upp lite videos på Slipknot...farsan blev vettskrämd!

Hahah brukar bli så ..... Folk ser en gothare på stan och tror att det är typ "Satanister"...(Host host min farmor host)

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
728409
September 23, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

har faktiskt ändrat min mening om gothare. Nu är jag faktiskt polare med 2 st. och de är helschyssta, visst har de annorlunda klädsel och så, men de har "normala" familjer, går på en vanlig skola, utöver INTE svart magi som ett antal människor tror

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
728413
September 23, 2004 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Fråga din mamma ifall hon inte kan köpa en svart läderrock åt dig 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
728417
September 23, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag folk får reda på att jag lyssnar på trance så tycker dom att det är syramusik - man blir knäpp i huvet.
Å att jag skulle röka på uta bara helvete.

Så är icke fallet.

Farbror
Member
Medlem
728418
September 23, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

mrfilen wrote: har faktiskt ändrat min mening om gothare. Nu är jag faktiskt polare med 2 st. och de är helschyssta, visst har de annorlunda klädsel och så, men de har "normala" familjer, går på en vanlig skola, utöver INTE svart magi som ett antal människor tror

Samma har tom gått så långt att jag tycker en del gothare är riktigt snygga(Tjejer och kvinnor dvs) .... embarassed
Har också lärt mej att man kan vara kompis med en satanist(inte nån som folk tror dödar djur och offrar mäniskor precis)... laugh

Farbror
Member
Medlem
728424
September 23, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Fråga din mamma ifall hon inte kan köpa en svart läderrock åt dig 🙂

Haha min morsa och farsa har båda sånna där läder rockar dom har i matrix typ(Var visst inne på 80talet eller nått säger dom 😀 ). wink

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
728428
September 23, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mamma tror jag är homofil när jag lyssnar på Mozart.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
728446
September 23, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 331
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL