May 28, 2003
Hm, just texter i hårdrock, beskriver väl oftast artistens liv. Om man tar tex Kiss, det hade det inte lätt i livet innan de började sälja stort. Så då kunde de skriva bra sånger om hur livet va, och det var många som kopplade på just det. Det finns juh band i hårdrock som sjunger väldigt politiska texter också, tror "Totalt jävla mörker" gör det, eller nasum. Man kan inte lyssna på sån musik om man inte fattar texten. Och fattar man texten måste man nog instämma att texten som det sjunger om hur världen är stämmer. För den melodin som är i låtarn är inte precis vacker. Eller eminem, han sjunger också om hur hårt livet är, och det är många i medelklassen som nappar på det. Dock så har han inte världens bästa sätt att uttrycka sig, så han ger en fel bild tycker jag. Att inte förstå vad det sjunger är som att kolla på ishockey utan att veta reglerna. En dag måste ni säkert försvara varför ni lyssnar på extrem musik och då duger nog inte melodi tugget. =>
November 9, 2002
Hårdrock (Menar Metallica, Iron Maiden, Guns N Roses) är det enda enligt mig som skriver ordentliga texter... Dagens trams skrivs ju bara som utfyllnad...
Lyssna bara igenom Appetite For Destruction albumet me GNR. De e bra texter när de handlar om något, berättelse eller vad som helst...
När grejerna hänger ihop...
December 18, 2001
Hadde en lärare när jag gick mellanstadiet som påstod att Metallica hadde LIK på scenen när dom spelade live! (hon var väldigt religös och hennes man var präst som btw har döpt mig) Det hadde man rätt kul åt ett tag =)
Å sen blev det ju ett jäkla liv om vad ungdommarna lyssnade på för "satanistisk" musik å då skickade dom hem llistor över satanistiska band till alla föräldrar där bla Metallica fans med och självklart trodde morsan på dä där och jag fick knappt lyssna på dom =)
September 21, 2003
Cnuut wrote: *suck* Ja ibland tappar man förtroendet på mänskligheten när dom kommer med sånna där grejer som att man är djävulsdyrkare m.m.
Min mor var lyckligtvis inte sån när jag bodde hemma 🙂ska f.ö. på Cannibal Corpse på söndag här i Gävle[Image Can Not Be Found]
Ha ska till CC på söndag om en vecka 😉
February 3, 2003
Man ska se texten och sången som något som håller igång musiken. Som ett instrument jaa men även någon som har betydelse. Så ser jag det. Oftast om texten inte är bra så är inte låten det heller fast det skiljer sig extremt då man inte alltid kan höra vad dom sjunger föräns efter 5353 spelningar :bgrin:
Eftersom både min syrra och jag är lite udda av oss så respekterar våra föräldrar att såhär vill vi vara och stöttar oss. Tillochmed farmor 😉
Farsan var lite udda med när han var yngre och vet hur viktigt det är att får vara som man vill. Och dom vet att vi inte är satanister även om vi lyssnar på Dimmu Borgir, Children of Bodom, Craddle Of Filth.
Dock är jag mer åt det melodiska hållet, synth, goth,och melodisk metal medan syrran mer är på metal men har börjat gilla goth.
har tur som fan iaf att man har fått sånna föräldrar som jag...
3 Guest(s)