May 1, 2005
skinner wrote: [quote=CoLiC]Klart att man inte vill att de ska plågas.
Men Militanta Veganer däremot, de ska plågas i burar... (Från en som lever i sveriges Veganhuvudstad och har sett vad de ställer till med)
Ja det är jävligt skrämmande. En klasskompis morsa jobbade på ett kemiföretag här i stan. En dag kom det lite veganer och slog sönder stället för att dom TRODDE att det försegick djurförsök. Men se ni det gjorde det inte och det företaget har heller aldrig sysslat med djurförsök. Ändå slår dom sönder stället.
Fan asså! Dom borde bankas yra med träplankor, sedan så kastar nån dem ut för kanten på en Scandlinesfärja, långt ute på östersjön.
March 4, 2002
Lugna ner er nu...
Media har tydligen lyckats med att framställa veganer och vegetarianer som hycklade och vandaler. Men som alltid i ett mediasamhälle så är de dom extrema som får ta plats.
När ni skriver att veganer borde sättas i burar och plågas, så har ni faktiskt gått ett steg för långt. Särskillt med tanke på att de flesta av er använder just ordet vegan och inte extrema-djurrättsaktivister.
Nej ta och fundera lite över vilka ni själva är istället. Så kan jag garantera er att ni kommer finna det riktiga problemet i er själva och inte i någon galen extremist.
May 1, 2005
Lukascool wrote: Lugna ner er nu...
Media har tydligen lyckats med att framställa veganer och vegetarianer som hycklade och vandaler. Men som alltid i ett mediasamhälle så är de dom extrema som får ta plats.
När ni skriver att veganer borde sättas i burar och plågas, så har ni faktiskt gått ett steg för långt. Särskillt med tanke på att ni använder just ordet vegan och inte extrema-djurrättsaktivister.Nej ta och fundera lite över vilka ni själva är istället. Så kan jag garantera er att ni kommer finna det riktiga problemet i er själva och inte i någon galen extremist.
Ok, förlåt Hädanefter ska jag använda de där långa ordet, eller militanta veganer.
March 14, 2004
Som sagt att vara vegan/vegitarian är att val man gör och det är inget som hälst fel i det. Har till och med en kompis som är vegan. Men en sådan sak som att ett 20-tal militanta veganer slår sönder ett ställe bara för att dom tror att det pågår djurförsök gör att jag tappar all respekt för dom. Precis som att jag tappar all respekt för extrema kommunister och anarkister när dom gör som dom gör i både Skottland och Göteborg.
March 4, 2002
skinner wrote: Som sagt att vara vegan/vegitarian är att val man gör och det är inget som hälst fel i det. Har till och med en kompis som är vegan. Men en sådan sak som att ett 20-tal militanta veganer slår sönder ett ställe bara för att dom tror att det pågår djurförsök gör att jag tappar all respekt för dom. Precis som att jag tappar all respekt för extrema kommunister och anarkister när dom gör som dom gör i både Skottland och Göteborg.
Du har väl all rätt att tappa förtroendet för några galna extremister, men det är också viktigt att det är just dem du tappar förtroendet för inte och den stora delen, som trots allt gjort ett högst individuellt val. Jag tror man ska vara försiktig med att kalla en stor del av svenska folket för sådana saker. (Intet sagt att du gjort det.)
Kött är bra mat..
Om djuren blivit plågade eller ej är inget jag direkt reflekterat över..
Däremot försöker jag hålla mej till Svenskt kött..
Militanta veganer är ungefär som huliganistiska fotbollssupporters som "är med" bara för att få tillfälle att leva bus..
Lås in dom..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 29, 2003
Jobbar hos en svinfarmare så lite bryr man sig väl om de egna djuren...Men i övrigt bryr jag mig inte mycket, köper de kött som verkar godast och behöver absolut inte vara svenskt.....
Däremot så är jag mot veganer....dom är ju sjuka i huvudet.
Rädda scan, skjut en vegan....
January 5, 2002
MoparPower wrote: Köper mest kött från brasilien=frigående=gott=kött(kött kött kött är gött gött gött) Förresten är svenskt kött bra?? Nej säger kocken.
De erfarenheter jag haft av att köpa brasilianskt kött inbegrep en bit brasiliansk entrecôte som flickvännen övertalade mig att köpa efter att vi haft en diskussion om köttprotektionism och xenofobi vid köttdisken.
Hur som helst så var det första och enda gången jag köpt billigt brassekött, då det var den äckligaste bit entrecôte jag någonsin ätit, den var ruskigt seg och hade en struktur som fick mig att dra slutsatsen att köttet är så pass billigt av den tämligen enkla anledningen att det kommer från gamla mjölkkor som slaktas när de blir för gamla i ett försök att tjäna några sista slantar på dem.
October 31, 2003
snyde wrote: [quote=MoparPower]Köper mest kött från brasilien=frigående=gott=kött(kött kött kött är gött gött gött) Förresten är svenskt kött bra?? Nej säger kocken.
De erfarenheter jag haft av att köpa brasilianskt kött inbegrep en bit brasiliansk entrecôte som flickvännen övertalade mig att köpa efter att vi haft en diskussion om köttprotektionism och xenofobi vid köttdisken.
Hur som helst så var det första och enda gången jag köpt billigt brassekött, då det var den äckligaste bit entrecôte jag någonsin ätit, den var ruskigt seg och hade en struktur som fick mig att dra slutsatsen att köttet är så pass billigt av den tämligen enkla anledningen att det kommer från gamla mjölkkor som slaktas när de blir för gamla i ett försök att tjäna några sista slantar på dem.
Aha! den billiga biten har jag aldrig testat. Fryst också?
snyde wrote: [quote=MoparPower]Köper mest kött från brasilien=frigående=gott=kött(kött kött kött är gött gött gött) Förresten är svenskt kött bra?? Nej säger kocken.
Kockar som rackar ner på Svenskt kött är antagligen skolade i typ klassiskt Franskt kök, och som vi alla vet så äter Fransmännen både sniglar och grodlår, och är då för mej med andra ord på intet sätt "normsättande" med sitt tyckande.
Och att gamla sinande mjölkkorn går till slakt är väl ingen nyhet..
Det är ju faktiskt så illa att file'n från dessa kor går som oxfile' i köttdisken..Än värre är väl att det får faktiskt kallas så också..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=snyde][quote=MoparPower]Köper mest kött från brasilien=frigående=gott=kött(kött kött kött är gött gött gött) Förresten är svenskt kött bra?? Nej säger kocken.
Kockar som rackar ner på Svenskt kött är antagligen skolade i typ klassiskt Franskt kök, och som vi alla vet så äter Fransmännen både sniglar och grodlår, och är då för mej med andra ord på intet sätt "normsättande" med sitt tyckande.
Det är ju faktiskt så illa att file'n från dessa kor går som oxfile' i köttdisken..Än värre är väl att det får faktiskt kallas så också..
Tror han är från skillingaryd, och file' är gott.
MoparPower wrote: [quote=ilg@dd][quote=snyde][quote=MoparPower]Köper mest kött från brasilien=frigående=gott=kött(kött kött kött är gött gött gött) Förresten är svenskt kött bra?? Nej säger kocken.
Tror han är från skillingaryd, och file' är gott.
Visst är file' gott, men det är skillnad på file' och file'..
Och många Svenska kockar hyllar det Svenska köttets kvalite'.
May 1, 2005
Spinnjonte wrote: Jobbar hos en svinfarmare så lite bryr man sig väl om de egna djuren...Men i övrigt bryr jag mig inte mycket, köper de kött som verkar godast och behöver absolut inte vara svenskt.....
Däremot så är jag mot veganer....dom är ju sjuka i huvudet.
Rädda scan, skjut en vegan....
hahhahahaha! "Rädda Scan, skjut en vegan" :)R
1 Guest(s)