September 20, 2001
Tja
Ska till Bryssel bland annat med klassen på skolresa (3an på gymnasiet)
Är det något som man inte får missa där som är najs? Är det något som är lagligt där som inte är lagligt här? 😀
Lite offtopic:
Om man köper t.ex. en kniv utomlands och ska flyga hem, kan man checka in den separat på flygplatsen så att man kan ta med den hem (förutsatt att den är laglig i Sverige)? Antar att det inte är så smart att lägga den i hanbagaget 🙂
September 20, 2001
ELIS wrote: Sålänge det inte är knark du ska ta med dig är det nog ingen fara. De har ju hundar som kan nosa upp sådant men en kniv... men tänk på att stilletter och butterflys r olagliga i sverige och att du lär få lite intressanta frågor om de tar dig i en stickprovskontroll.
Jo, men alltså, om vi säger att jag hittar en cool kniv som är laglig i Sverige, finns det inte speciella ställen där man kan checka in den då så att det är helt lungt? Eller menar du att man får de intressanta frågorna om man tar med sig en butterfly?
Om man checkar in den måste det väll vara lungt, för man kan ju inte komma åt bagaget på planet ändå?
Eller menar du att man alltid ska gömma det i bagaget? Det syns väll på röntgen?
Tack för svaren, har hittat lite museum osv, så jag klarar mig nog ändå... Är det dyrt där btw?
May 17, 2002
Edvuld wrote: [quote=ELIS]Sålänge det inte är knark du ska ta med dig är det nog ingen fara. De har ju hundar som kan nosa upp sådant men en kniv... men tänk på att stilletter och butterflys r olagliga i sverige och att du lär få lite intressanta frågor om de tar dig i en stickprovskontroll.
Jo, men alltså, om vi säger att jag hittar en cool kniv som är laglig i Sverige, finns det inte speciella ställen där man kan checka in den då så att det är helt lungt? Eller menar du att man får de intressanta frågorna om man tar med sig en butterfly?
Om man checkar in den måste det väll vara lungt, för man kan ju inte komma åt bagaget på planet ändå?
Eller menar du att man alltid ska gömma det i bagaget? Det syns väll på röntgen?
Tack för svaren, har hittat lite museum osv, så jag klarar mig nog ändå... Är det dyrt där btw?
du kan ta med dig en pistol i ditt incheckade bagage om du så vill det, bara du har rätt att ha den. En kniv får du ju ha så det är alltså lugnt. Priserna i belgien är som ungfefär som hemma, förutom på alko-h-ål, det är mycket billigare.
ang, dricka: Du får inte missa att testa Duvel när du är ute på korgen, det är Belgiens nationalöl och mycket mycket gott 😉
December 19, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Edvuld]Ok, låter bra.
Tack för tipset ang Duvel...
Glöm ej heller att testea Quak (du måste dock lämna in en sko i baren för att få en, dricker du inte upp allt på en gång så skvätter glaset ned dig med det som är kvar :P), och Leffe.
VA??!??! Skvätter glaset ner en? Vad är detta för mystisk dryck. Blir nyfiken.
May 17, 2002
Kamelryttarn wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Edvuld]Ok, låter bra.
Tack för tipset ang Duvel...
Glöm ej heller att testea Quak (du måste dock lämna in en sko i baren för att få en, dricker du inte upp allt på en gång så skvätter glaset ned dig med det som är kvar :P), och Leffe.
VA??!??! Skvätter glaset ner en? Vad är detta för mystisk dryck. Blir nyfiken.
japp, glaset (eller ölet om man nu vill det) skvätter tillbaka på en själv om man vinklar det till lodrätt ställnign igen innan det är tomt.
May 10, 2002
Smirnoff wrote: Har varit i Belgien (Bryssel), finns väl inte så mycket o göra.
Titta på Eu parlamentet kan vara skoj, sen också käka belgisk pommes.
jo och besöka manike piss, eller hur det stavas.
jag var i bryssel tidigare iår, parlamentshuset också där jag var med och röstade ;), finns mycket att kolla på kanske intressant men inte roligt. Annars är det väl inte så mycket, lite som överallt.
2 Guest(s)