January 15, 2004
May 17, 2002
Mind wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=X---Ray]lånar den här tråden lite..
I kalle så skriver dom ju dej inte dig.. och mej inte mig..
Är det inte dålig svenska ? Eller ska det vara så?
när det är serier så skriver man nog mer "talspråk", det är iaf det jag tror är svaret på frågan.
det är ju bara dumt, då lär dom sig fel.
jag stavar inte bra själv men jag stör mig på folk som skriver mej, väldigt lunar/msn fjortis på det.
jo, det är sant.
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Mind][quote=Krqagyzzz][quote=X---Ray]lånar den här tråden lite..
när det är serier så skriver man nog mer "talspråk", det är iaf det jag tror är svaret på frågan.
jag stavar inte bra själv men jag stör mig på folk som skriver mej, väldigt lunar/msn fjortis på det.
jo, det är sant.
Är ganska säker på att det numera är tillåtet att använda mej, dej i skriftspråk. Att det ser illa ut håller jag definitivt med om.
September 20, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=.doedels]Ursäkta men vad kostar det med kalle i lådan varje vecka ?
Kvartal 13 nr (260 kr)
Halvår 26 nr (500 kr)
Helår 52 nr (945 kr)
När jag var liten kostade ett nummer 25 öre = helår för högst 13:- (har inget minne av vad en helårsprenumeration kostade...).
May 17, 2002
yogge wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=.doedels]Ursäkta men vad kostar det med kalle i lådan varje vecka ?
Kvartal 13 nr (260 kr)
Halvår 26 nr (500 kr)
Helår 52 nr (945 kr)
När jag var liten kostade ett nummer 25 öre = helår för högst 13:- (har inget minne av vad en helårsprenumeration kostade...).
Det måste ha varit tider det. Tänk er, en massa cool riddare & drakar, ingen tv och en helårsprenumeration på Kalle Anka för 13kr. 😛
April 9, 2002
Mind wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=X---Ray]lånar den här tråden lite..
Ja att dom lär sig fel är inte så bra..
Och varför ska dom ha det sk "talspråket" i Kalle anka då ?
December 3, 2003
den feltryckta sidan finns på http://www.kundservice.egmont.se ... råkade se den när jag skulle fixa ny prenumeration.
November 5, 2002
MegaGeekBoy wrote: Mej och dej är godkända i det svenska språket, så länge man inte skriver en text och blandar mellan mig/dig och mej/dej...
Om 100 år så skriver förmodligen alla 'mej' och 'dej'. Alla språk förändras med tiden de används. Jamena hur många använder sig av orden 'gosse' och 'tös' idag? Säja pojke för 50 år sen var lika "häftigt" som att säja kille idag :bgrin:
Det lär nog hända en hel den under 100 år 🙂 Hoppas kall fusion finns innan jag dör. 😀
July 14, 2004
Prenumerar på Kalle Anka. Kalle Ankas pocket. Helge. 91:an, 87:an Åsa nisse,Herman Hedning,slutade med fantomen för den var fett dålig ^_^, läste den när man var mindre dock, då va den ju rolig 🙂
jag låter som en fet unge som saknar liv va?
det är snarare så att jag saknar sport 😉
3 Guest(s)