September 16, 2002
Jag tycker vi ska försöka få SVT att börja sända Bumbibjörnarna igen!
Tidigare i vår försökte jag lite smått.
Jag kollade upp om det var fler i området som var intresserade, vilket det var, och kontaktade SVT via mail.
I mailet försökte jag övertyga dem om att det finns ett starkt intresse, etc.
Eftersom de sänt det tidigare, måste de väl fortfarande ha rättigheterna osv, eller?
Hur som helst, så skrev jag ett vad jag anser vara ett relativt välformulerat och innehållsrikt brev.
SVT wrote: Hej
Bumbibjörnarna är inte inplanerad i repris, men jag har vidarebefordrat ditt mail till: [email]repris@svt.se[/email] där önskemålen noteras.
Hälsningar
Janne Holmberg
Publikservice
Det var det enda svar jag fick...
Detta var alltså i slutet av April i år.
Jag kontaktade även TV4, men de fick jag inte ens ett svar av. Dom slutade svara mig eller något efter några mail där jag klagade på textningen dom hade och något där jag delade med mig av mina tankar om deras nya (då) logo. Efter dem så har jag inte fått mer svar.
Nu tycker jag att vi alla här ska göra ett nytt försök!
Är ni med?
Hur ska vi gå till väga?
Kom igen! Det måste gå!
PS. Jag leder ett Guild i Gunbound som heter Grymling. :eye: DS.
October 26, 2002
Vi ska ju lätt dra igång bumbibjörnarna igen!!
Tänk på de positiva politiska aspekterna som så flitigt infiltrerats i programmet... ett gäng gulliga björnar som dricker saft och blir super starka och kan hoppa jätte högt, och de dumma onda varelserna (som kan vara orcer, jag vet ej) Som bara följer order fast de inte vet varför.
Översättning: Ett gäng hippies som lever efter sina egna regler ute i nått kollektiv ganska långt ifrån samhället, saften symboliserar droger. och "orcerna är de vanliga människorna som styrs av staten te.x. skattemän och liknande...
November 5, 2001
zardur wrote: Åfan...är du säker? :eye:
Japp. Kontrollerade igen för säkerhetens skull och det sändes igår 16:45.
Barnkanalens TV-tider
January 14, 2002
mailade dem i julas typ å frågade om de inte kunde börja visa duck tales igen... typ 3 månader senare började det sändas 😉 (inte för att jag tror att mitt mail var avgörande men.. bra timing :D)
och bumbibjörnarna vore ju skitnajs 😉 dock har jag en del på engelska.. (typ alla tror jag :hb:)
EDIT:
johan_lojan wrote: Det känns som att tråden har hamnat en bit utanför topic, men jag är på, bumbibjörnarna är respekt 🙂
Jag vet inte hur vi ska göra dock 🙁 Får klura ut nåt effektivt!
alla som är med på det kan skicka mail till svt? så de blir bombade med "vi vill se bumbibjörnarna 😀
September 16, 2002
johan_lojan wrote: Jag vet inte hur vi ska göra dock 🙁 Får klura ut nåt effektivt!
Exakt, det är där i problemet ligger.
Att mail bomba dom är ett sätt, men jag tvivlar på att det är det mest effektiva.
(Det här bara ett förslag:)
Vi skulle kunna göra en lista, där intresserade skriver upp sig, med namn, giltig e-mail och kanske telefonnr eller liknande för att visa att man är seriös och inte bara skriver upp sig på alla listor.
Förslag.
Bring em on!
January 20, 2003
jarlen wrote: [quote=Quarzi][quote=pompougnac]Luftens Hjältar och Räddningspatrullen är två sköna disneyserier som de borde börja köra... Vart fan tog disneyklubben vägen? 😀
WORD! 😉
adding to the WORD-word:
måste ju ha Ducktales också!!!
Juppjupp, naturligtvis ska Duck Tales ingå, men eftersom ducktales finns... hmm jag vet inte hur jag ska säga... "att få tag på med teknikens hjälp" så skrev jag inte den serien... Brukar själv käka frukost framför tvn och kolla igenom ett gäng ducktales avsnitt 😀
1 Guest(s)