February 9, 2002
Låter som ett dåligt skämt, men nån norsk högerextremistus har nominerat dummerduon Bush och Blair till nobles fredspris.
Vi får väl hoppas att nobelkommitén har lite bättre omdöme, men om de låter sig skrämmas till att ställa sig bakom USA´s aggressiva utrikespolitik lika lätt som vår regering, så kan det ju vara orsak till att oroa sig.
Passar ju bra för oss datanördar att vara e-demonstranter Protestera här:
February 9, 2002
Nu när den värsta krigshysterin gått över börjar fler och fler komma ihåg någonting om Bush...*mummel, vad var det nu igen?*...ja, just det, han är dummare än tåget!
Ett bra sätt att få folk att sluta kritisera en makthavare är tydligen att uppvigla tillräckligt mycket folk så att man har en pöbelmob i varje hus och hem. Dom förtrycker då effektivare varje avvikande åsikt än vad Stalins politbyrå nånsin skulle klarat av.
Det gäller att vara lite finurlig om man ska vara diktator i en demokrati.
February 9, 2002
Vad han har gjort?
Tja, innan elfte september såg jag en lista på nätet där det radades upp 100 konkreta punkter på saker som han hade försämrat i världen (och hemma). Det var allt från beslut som hade direkt negativ åverkan miljön, de mänskliga rättigheterna, jämlikhet osv. Ska se om jag hittar det...Är ju knappast något som står skyltat på vita husets hemsida direkt.
Och Bush reaktion efter 11/9 var antagligen den mest oppurtinistiska världen skådat. 3000 döda amerikaner är en utmärkt ursäkt att öka krigsmaktens budget till rekordnivåer, att inta ett centralasiatiskt land och installera en permanent amerikansk bas där, att skrämma världens ledare att acceptera en nedvärdering av de mänskliga rättigheterna, att tvinga demokratier att överlåta sin suveränitet och rättssäkerhet till usa osv, osv, osv.
Om du inte är en sån där som får ont i axlarna av för mycket sieg-heilande, så anser du nog att detta knappast är handlingarna av en fredsälskande man. Något han aldrig heller påstått sig vara.
August 9, 2001
September 24, 2001
Ni förstår bara inte det pedagogiska i att bomba skiten ur betydelsölösa länder. Jag menar att jag inte kom på det, det är ju hur genialt som helst. Tänk er bara ,,bomber bomber och större bomber, nej ge han fredspris bara, det är han värd. Han är ju trots allt vald *ASGARV* ,,,(vet ni hur många procent som röstar i demokratin USA?.
February 9, 2002
Borde fan vara lag på att rösta.
Men problemet i usa är att när republikanerna kommer till makten, så förvärras skolbudgeten ännu mer -> folk blir mer korkade -> folk fattar inget -> folk röstar på idioter, för de förstår orden de använder, dock inte intentionerna smartare människor bakom denna idiot eg har (typ världsdominans m.h.a. så mycket våld som möjligt - måste ju hotta upp försvarets budget juh) -> idioter har en tendens att vara republikaner -> skolan blir ännu värre. En ond cirkel, alltså.
Dessutom så ägs media privat i usa. För att synas i tv (som är demokratins forum) så måste du ha fetingcash. Den som snyltar mest från korrupta företagslobbyister, drogkarteller, privatpersoner osv. vinner, för folk är idioter (pga. den där onda cirkeln, nivett) och glor på TV hela dagarna. Men sedan står de i skuld till dessa.
...and the land ooooof the freeeee....!!!
June 18, 2001
On 2002-05-20 13:22, NBK wrote:
3000 döda amerikaner är en utmärkt ursäkt att öka krigsmaktens budget till rekordnivåer, att inta ett centralasiatiskt land och installera en permanent amerikansk bas där, att skrämma världens ledare att acceptera en nedvärdering av de mänskliga rättigheterna, att tvinga demokratier att överlåta sin suveränitet och rättssäkerhet till usa osv, osv, osv.
Jaha, och det är såklart Bush's fel att ett par jubel idioter kapar 2 flygplan och lyckas mörda nästan 6000 människor?
Bara för han nu blivit president så är det ju knappast hans fel att det blivit som det blev! Snacka om att peka ut en syndabock!
Dessutom mår folket bättre nu i Afghanistan än vad de gjort någonsin sedan 1996 !
June 18, 2001
Han är ju trots allt vald *ASGARV* ,,,(vet ni hur många procent som röstar i demokratin USA?.
Ungefär lika många som i detta sketna kommunist land!
Man ser ju hur ni stavar! Trots alla miljarderna i subventionerad skolgång.
Nä då tar jag nog mina pengar och lägger dom på något nyttigare, typ privat skola då dagens skola verkar suga svårt!
September 24, 2001
On 2002-05-22 10:17, oxygenial wrote:
Han är ju trots allt vald *ASGARV* ,,,(vet ni hur många procent som röstar i demokratin USA?.
Ungefär lika många som i detta sketna kommunist land!
Man ser ju hur ni stavar! Trots alla miljarderna i subventionerad skolgång.
Nä då tar jag nog mina pengar och lägger dom på något nyttigare, typ privat skola då dagens skola verkar suga svårt!
Vadå stavar? ,,jaja det är nog fler som röstar i sverige i alla fall.
June 18, 2001
1998 röstade 81,4% av de röstberättigade i Sverige. I USA i fjol fick Gore och Bush ca 50 miljoner röster var. Jag vet inte hur många röstberättigade som bor i USA men det totala antalet invånare är över 250 miljoner vilket torde betyder att inte mer än 50% av de röstberättigade kan ha röstat.
Läste förövrigt någonting intressant för ett tag sedan, nämligen att 47% av de som röstade tjänar mindre än $50000 om året. Försa hur stor del av befolkningen som gör det..
3 Guest(s)