May 17, 2002
DiDi wrote: Pygmeémåt = fler människor på bussen. Och jo jag är 2m så jag vet hur det är... 🙂
även jag är 2m, überjobbigt att sitta i de normala säten. man kan inte ha bena frammåt för då knäcks lårbenen, man kan inte ha dem åt sidan någon längre tid för att det är så extremt obekvämt samt att det alltid kommer någon gnu och insisterar att få sitta bredvid en. urk vad jag avskyr bussar.
August 20, 2001
Krqagyzzz wrote: även jag är 2m, überjobbigt att sitta i de normala säten. man kan inte ha bena frammåt för då knäcks lårbenen, man kan inte ha dem åt sidan någon längre tid för att det är så extremt obekvämt samt att det alltid kommer någon gnu och insisterar att få sitta bredvid en. urk vad jag avskyr bussar.
Enda hoppet är dragspelsbussar. Precis vid dragspelet så brukar det finns lagom med plats.
March 10, 2002
festisMER wrote: [quote=AMD_RULEZ]Buss? Åker tåg.
Du kanske har lagt märke till att det åker runt massa röda lastbils liknande saker på gatorna?
Det är massa folk i dom.. Det är en person som kör.. Dom brukar stanna vid sk hållplatser. Det är järn rör som sitter fast i marken med en "platta" länst upp i toppen.
Du kan inte ha missat dom.
Jag har inte sett dem i.a.f.
Tycker också det är ganska trångt i bussarna. Så ibland sätter jag mig i de sätena som är avsedda för rörelsehindrade. Där är det mycket plats. :>
July 4, 2003
Buss åker jag varje dag till gymnasiet samt tunnelbana. Våra dragspelsbussar är röda o sköna =)
De är oftast av den lite äldre modellen så de är väldigt sittvänliga med mycket utrymme.
BelGarath har du aldrig varit utanför Haninge ?
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
January 25, 2003
ja trångt och jävligt är det på bussarna. Men jag föredrar faktiskt att sitta jävligt än att stå upp i 35 minuter varje dag till skolan, det är nämligen ALLTID proppfullt på bussen till min skola och jag fattar inte varför inte bussbolaget kan sätta in en extrabuss på morgonen :/
February 11, 2003
Marron wrote: Tycker också det är trångt, men det är det nästan överallt.
185 cm, och långa ben..
Är 175 lång och lite för lätt för min längd, men jag känner mig som Quasimodo ser ut efter en tur i en av VLs bussar 😡
Fattar inte vad det är för ergonomi-snille som har ansvar för detta tortyrinstrument.
Bor man sen som jag gör och har bekant folk ute i bushen så får man vara glad om det över huvud taget går några bussar i någon riktning alls. 8)
February 11, 2003
Mind wrote: vem mailar in denna tråden till västtrafik då ?
Inte jag, huga! :cy:
I'll be haunted forever
Du får äran Mind
http://www.vl.se/template/Star....._2234.aspx
Dom är redan efter mig. Jag kanske missat att betala någon gång, vad vet jag. Men dom har försökt "röja" mig ur vägen en gång... 8)
Nä då, det som hände var att antagligen så var spegeln vid utgången på mitten av bussen trasig så chauffören såg inte mig. Så han tryckte igen dören mitt i ryggen på mig när jag var på väg ut. Så där står jag, med halva kroppen hängande utanför bussen som sakta börjar rulla iväg. :cy:
"Men hallå! Jag skulle också vilja gå av!" Sa jag med hög röst. Tvärnit. Dörr öppnas. Jag kliver ut. När jag går förbi framdörren öppnas denna och föraren frågar om det gick bra.
"Ja, ja, whatever", sa jag och gick hem.
Tur det inte är mer tryck än det är i de där dörrarna, för då hade de kanske ändrat höjdförhållandet i skinkdalen... 😕
August 7, 2001
på dom nya bussarna i norrköping är det samma problem jag som är 178 har problem... på dom gamla kunde man ställa väskan mellan bena men nu när man har 2jobb också och har en proppfull väska med mig så måste jag ha väskan i knät för den får inte plats mellan benen på dom nya bussarna... dom har också satt den nerfällbara sittplatsen så den blockerar blockerar så barnvagnarna/rullstolarna inte får plats. det är nog en gubbe som krympt av någon sjukdom som har ritat dom säkert och nu vill han vi ska lida för att han har lidit(konspirations teori).
2 Guest(s)