December 31, 2002
Med ett fett slutsteg spelar du loss pianolacken från din polares system 😮
November 3, 2002
http://www.mds.se lär ha nått kanske
March 15, 2002
Enbart slutsteget lär väl kosta bortåt 10 papp i så fall.. Själv har jag en stroker 18 och en NAD 218 thx som jag skall brygga och sen driva den med. Har inte byggt klart lådan ännu men den är på g. Har iaf fått materialet.
http://www.cerwinvega.com/prod.....ker18.html
Du skulle ju kunna köpa några mds basar, bygga låda och sen satteliter för mellanregister/diskant.
January 6, 2002
Hade byggt någon av de två första. VH-1:an ska tydligen vara lättdriven om du vill kunna kräma på ordentligt,. Som ett plus så ska de också låta bra!
March 15, 2002
Annars kan du köpa ett par begagnade cerwin-vega typ vs 15 lr nåt. Dessa kanske? Garanterat fett drag me bra slutsteg!
June 28, 2001
ett par begade Cervin vega högtalare rekomenderar jag oxå.
dom kan spela hyfsat högt på en vanlig förstärkare,
men på slutsteg så ger dom bra vibbar hos grannarna.
ska du kunna driva högtalarna till gränsen behöver du nog punga fram med 6 laxar för ett bra steg.
orkar du inte lägga mer än 4 papp eller liknande på steget se då till att det har minst ca 150WRms per kanal 4ohm
March 15, 2002
Mind wrote: ett par begade Cervin vega högtalare rekomenderar jag oxå.
dom kan spela hyfsat högt på en vanlig förstärkare,
men på slutsteg så ger dom bra vibbar hos grannarna.ska du kunna driva högtalarna till gränsen behöver du nog punga fram med 6 laxar för ett bra steg.
orkar du inte lägga mer än 4 papp eller liknande på steget se då till att det har minst ca 150WRms per kanal 4ohm
som denna... driver i princip allt..
March 15, 2002
Mind wrote: fuck me !
vilket Kap.
så har jag inget jobb och pengarna ska jag spara till en bil !
GAAAAAAAAAAH
Har en sån själv för o driva ett par cw E312. Räcker och blir över. Men jag har köpt en stroker 18 och material till en låda. Ska brygga o köra steget till strokern när ja satt ihop allt. En stroker 18 kräver en hel del effekt. Skulle egentligen haft 2 st o bryggat o kört en till varje spole för o kunna klämma ur allt ur strokern men ja tror nog det funkar ändå :blink:
July 19, 2001
Du kan ju kolla in http://www.vendolin.se där finns det bra grejjer..
June 28, 2001
MoNsTeR wrote: [quote=Mind]fuck me !
vilket Kap.
GAAAAAAAAAAH
Har en sån själv för o driva ett par cw E312. Räcker och blir över. Men jag har köpt en stroker 18 och material till en låda. Ska brygga o köra steget till strokern när ja satt ihop allt. En stroker 18 kräver en hel del effekt. Skulle egentligen haft 2 st o bryggat o kört en till varje spole för o kunna klämma ur allt ur strokern men ja tror nog det funkar ändå :blink:
om man kör 2 olika steg på det viset finns det ingen risk att det kan bli fördröjning i nått av dom så att konan rör sig fel ?
March 15, 2002
Mind wrote: [quote=MoNsTeR][quote=Mind]fuck me !
vilket Kap.
GAAAAAAAAAAH
om man kör 2 olika steg på det viset finns det ingen risk att det kan bli fördröjning i nått av dom så att konan rör sig fel ?
nepp.. bara du har samma signal in till slutstegen.
2 Guest(s)