February 12, 2003
Med tanke på hur bra svenskar faktiskt är på sitt eget språk så säger jag att det är lika bra att förpassa svenskan till historien.
Svenskar må vara ännu sämre på engelska, men det går förmodligen att fixa. Man kan ha en övergångsperiod där alla pratar flamländska, t.ex.
December 21, 2005
"Förövrigt eftersom du klagar på mitt språk hela tiden. Hur många språk kan du hantera? Jag pratar svenska,engelska,spanska och franska flytande. Jag har börjat intressera mig för ryska nu för de skulle vara kul att kunna. Sen så är jag nog förståbar (se där komme ett till sånt där ord) på tyska."
Vore jag dej skulle jag nog nämna det i din CV som ligger ute på nätet..
Där står dock bara:
* Svenska - Flytande.
* Engelska - Flytande.
* Norska - Lite.
Vad det gäller mitt kunnande i språk, så sträcker det sej ungefär lika långt som ditt, om man nu ska lita på ditt CV. Jag kan iofs lite hälsningsfraser på Swahili, men det är knappast något jag får nytta av fler gånger.
Habari ya yoni.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 13, 2004
Som folk har sagt innan tycker jag svenskar i allmänhet är tillräckligt bra på engelska. Vi använder så mycket engelska redan. Tycker det är viktigare att land som typ Tyskland slutar upp med att dubba alla tv-program/filmer och dylikt och tar in lite engelska i landet eftersom det är ett såpass stort språk.
February 12, 2002
Men varförskall vi vara så konservativa?
Nu sticker jag iväg som vanligt. Men enda chansen jag ser att det någonsin skall bli fred på jorden är att hela världen är ett väl informerat kapitalistiskt sammhälle där alla vet och förstår vad det är de vill uppnå och mao vad de i den rådande demokratin bör rösta på.
Ett viktigt första steg till det här anser jag är att släppa på sina traditioner och sitt språk för att enas som människor istället för en massa olika etnisiteter.
-=*ThE_cRoW*=- wrote: ilg@dd, och vem förlorade nu? 😉 Tror inte det var så många som trodde på mig hur som helst men du kände att du måste bevisa det. Jag anser att det bevisade något annat ja. Sug på den du.
Håll dig till ämnet nu som sagt.
Patetisk mattflykt..
Men nog om detta nu.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
-=*ThE_cRoW*=- wrote: ilg@dd, [Image Can Not Be Found] 😉
Hur gammal var du nu igen? 13?
:cy:
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men sluta göra bort dig...
Hur förbannat inkompetent är du om du ena minuten stolt länkar till mitt cv för att bevisa för världen att jag inte talar alla de språk jag skrev på ett forum, för att nästa sekund inte ens kunna klura ut hur gammal jag är?
Grattis, du har gett patetismen ett ansikte.
[Image Can Not Be Found]
Tror inte jag behöver tillägga mer i denna tråd nu, du visar ju med stor precision vad du är för en tomte. (inte för att jag trott annat.)
😛
February 12, 2002
Yes ilg@dd. I, am, your, son.
Varning, matrial som kan svårt skada psyket. http://www.gunnarsson.biz/pics.....G_0003.JPG
December 18, 2005
Jag röstade att vi ska gå över till engelska, får lite tankar om att jag kanske valde fel ändå när jag tänker på det.
Tycker generellt att engelska är finare språk än engelska utan att jag kan sätta fingret på vad det är. T.ex. tycker jag svenska på filmer är urkass, ser väldigt sällan svenska filmer pga det. har faktiskt hellre franska på filmer än svenska.
Ang. undervisningen på skolan. Så tycker jag svenskan inte ska minskas. Vi pratar ganska dålig svenska och jag tror det är sämre och sämre. Många småungar som kör sitt snack bara och inte kan prata bra och korrekt svenska.
Engelska tycker jag också är otroligt viktigt. Tack vare att det är ett så stort språk. Men jag håller med många här att vi svenskar är bra på engelska, men bättre kunde vi vara. Tilläggsspråk man får välja är inte dumt heller. Tyska, franska o spanska.
February 12, 2003
Vitamin-C wrote: jag röstar för att vi inför svenska som världsspråk.
känns bättre att låta alla andra rätta sig efter oss än att vi rättar oss efter dem! 😀
Den typiska svenska inställningen.
Men trots detta gör man precis tvärsom intern i landet, det är bara när man representeras ute i stora världen man är bäst, internt rättar man sig efter allt möjligt tänkbart. 🙂
1 Guest(s)