May 15, 2004
Vet inte vad ni andra tycker och tror men jag börjar bli trött på alla som använder sig av t.ex sjukdomar som den kroniska sjukdomen CP för att gradera sina olika komponenter i datorn så som skärmen,graffe kortet osv.
Jag vet att det är många av medlemarna här som tycker att det är helt okej att göra eftersom likasinnade inte tar illa upp eftersom dem också missbrukar ordet väldigt lättvilligt...
Till dessa vill jag säga att ni ska tänka på de andra som inte tar det som ett "skämt" eller "gradering" av hårdvara då dem kan ha familj,vänner eller bekanta som är det.
Vad jag menar med detta innlägg är att folk som läser detta kanske kan tänka efter lite innan dem skriver eller kommenterar trådar i dessa forum
*Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd då det gäller i alla forum men det var i denna kategori jag fick nog av det....
November 4, 2002
Molex wrote: Vet inte vad ni andra tycker och tror men jag börjar bli trött på alla som använder sig av t.ex sjukdomar som den kroniska sjukdomen CP för att gradera sina olika komponenter i datorn så som skärmen,graffe kortet osv.
Jag vet att det är många av medlemarna här som tycker att det är helt okej att göra eftersom likasinnade inte tar illa upp eftersom dem också missbrukar ordet väldigt lättvilligt...
Till dessa vill jag säga att ni ska tänka på de andra som inte tar det som ett "skämt" eller "gradering" av hårdvara då dem kan ha familj,vänner eller bekanta som är det.Vad jag menar med detta innlägg är att folk som läser detta kanske kan tänka efter lite innan dem skriver eller kommenterar trådar i dessa forum
*Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd då det gäller i alla forum men det var i denna kategori jag fick nog av det....
Mja, jag kan hålla med dig till viss del. Men när jag säger "jude" eller "CP" så menar jag ingenting mot den folkgruppen. Det ligger bara skönt i munnen. Jag har själv en polare som är CP, på riktigt.. 😉 Han säger själv att saker eller personer är CP. Men visst, jag kan förstå att andra kan ta illa upp.
Gay och bög gillar jag också att säga om jag tänder till. Men det betyder inte att jag har nåt emot homosexuella. Jag känner dessvärre ingen bög (vad jag vet) så jag vet inte ifall dem också använder det utrycket åt annat.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
March 21, 2003
ocz wrote: Brukar kalla kompisar o folk Bög även fast min bror är bög...
Jag har helt bytt ordet "Bög" till nått annat universalt ord och absolut inte "Homosexuell"
Jag vet att det är dårligt men det har bara blivit så...menar nästan inget jag säger till nån....(Evil saker asså)
March 21, 2003
DiDi wrote: [quote=Farbror][quote=ocz]Brukar kalla kompisar o folk Bög även fast min bror är bög...
Jag har helt bytt ordet "Bög" till nått annat universalt ord och absolut inte "Homosexuell"
Stockholmare?
Nej det är jag inte. Inte det minnsta. Snackar bara så fult och JA jag försöker ändra på det. (se nu skrev jag ett helt inlägg utan att skriva "e" och inte är)
September 7, 2003
Shit, det är bara ord. Alla människor med det minsta vett i skallen fattar ju att man inte klankar ner på folk med tex sjukdomen CP. Det är bara ett sätt för de mindre bildade att uttrycka sig.
Alla de orden du nämnt har tappat sin verkliga betydelse och används dagligen. Och andra sidan så vet man ju om personen man talar med refererar till sjukdomen CP, tillståndet Bög eller Gay.
Nu säger jag inte att jag använder orden dagligen, men ska försöka vårda det Svenska språket, men jag säger att man inte ska klanka ner på de som använder sig av de orden.
August 20, 2001
Farbror wrote: [quote=DiDi][quote=Farbror][quote=ocz]Brukar kalla kompisar o folk Bög även fast min bror är bög...
Stockholmare?
Nej det är jag inte. Inte det minnsta. Snackar bara så fult och JA jag försöker ändra på det. (se nu skrev jag ett helt inlägg utan att skriva "e" och inte är)
Nej jag menade alltså istället för *homosexuell* 😀 :va: :-#
January 22, 2002
Molex wrote: Vet inte vad ni andra tycker och tror men jag börjar bli trött på alla som använder sig av t.ex sjukdomar som den kroniska sjukdomen CP för att gradera sina olika komponenter i datorn så som skärmen,graffe kortet osv.
En CP skada är ingen kronisk sjukdom. Det är ett tillstånd som uppstår efter att hjärnan berövats syre under en allt för lång period...
November 10, 2003
Zap wrote: [quote=Molex]Vet inte vad ni andra tycker och tror men jag börjar bli trött på alla som använder sig av t.ex sjukdomar som den kroniska sjukdomen CP för att gradera sina olika komponenter i datorn så som skärmen,graffe kortet osv.
En CP skada är ingen kronisk sjukdom. Det är ett tillstånd som uppstår efter att hjärnan berövats syre under en allt för lång period...
En kronisk sjukdom är en sjukdom som aldrig går att bota, därmed är cp-skada en kronisk sjukdom hur den än må ha uppstått.
Källa: http://www.susning.nu/Kronisk :bok:
November 9, 2002
r700 wrote: [quote=Zap][quote=Molex]Vet inte vad ni andra tycker och tror men jag börjar bli trött på alla som använder sig av t.ex sjukdomar som den kroniska sjukdomen CP för att gradera sina olika komponenter i datorn så som skärmen,graffe kortet osv.
En kronisk sjukdom är en sjukdom som aldrig går att bota, därmed är cp-skada en kronisk sjukdom hur den än må ha uppstått.
Kan man lindra en CP-skada då?
July 27, 2002
Xuestor wrote: [quote=r700][quote=Zap][quote=Molex]Vet inte vad ni andra tycker och tror men jag börjar bli trött på alla som använder sig av t.ex sjukdomar som den kroniska sjukdomen CP för att gradera sina olika komponenter i datorn så som skärmen,graffe kortet osv.
Kan man lindra en CP-skada då?
Nej Cerebral pares utvecklingen sker i samband med födseln.
1 Guest(s)