September 12, 2001
Gorgeous-George wrote: Tycker att Molex har en point med denna tråden och jag håller helt med i hans åsikter.
Tycker att ska man nu använda svordomar och/eller skällsord även mot döda saker som datorprylar, så använd inte ord som sedan i sitt rätta sammanhang gör att ordet förlöjligas..
Molex har så klart en point här.
När det gäller CP så anser jag att man ska vara försiktig med den benämningen i ett forum.
Vad som sedan sägs IRL struntar jag i...men anser att man kommer i en bättre dager om man vårdar språket och talar på ett vettigt sätt.
Vilket språk man sedan använder är en stark punkt på hur andra bedömer ens personlighet.
June 28, 2001
jag missbrukar ordet CP väldigt mkt och jag är inte på väg att sluta med det.
fitta är ju allmänt acepterat som svärord, men för mig är fitta en bra sak.
eländiga censur, f1tta är det självklart jag försökte skriva.
edit,
det finns helt enkelt standarliserade utryck som passar till saker och ting.
om någonting är snålt tex en dörrvakt eller en tuggomiaparat så kan jag även kalla dom för jävla Jude, för att judarna har ett rykte om sig att vara snåla.
jag säger Pundarbil om jag ser en jävligt skabbig en.
turklivs på en mysko affär som ägs av en utlänning.
rykten tillkommer av en anledning, skåningar har oxå rykte om sig att vara snåla som fan, och stockholmare att vara petiga och allmänt bögiga.
August 16, 2002
HELIX wrote: As if jag kommer sluta säga bög. Ordet bög är ett av de mest flexibla orden i vårat språk. Även om jag säger bort din j**la bögjävel så vet alla att jag menar jag getingen som flyger runt huvudet eller någon annan sådan skit..
sant... jag kommer dedikera min nästa "bög" till molex!
December 31, 2001
Tycker ni verkligen att det är så många som använder ordet CP som skällsord så ni stör er så mycket på det ?
Kan inte ens komma ihåg när jag såg detta senast och används det så är det av en nykommen lunar elit.
Tycker stämmningen och just hur folk skriver på NH är mycket god.
June 28, 2001
japp håller med döden på vingar där.
tycker att fler och hårdare regler skulle dra ner stämningen ganska rejält.
varför inte skriva en liten moralpredikan där ni (OP) yttrar er om hur ni tycker att folk borde uppföra sig i forumet, dvs en bedjan om att folk ska visa hyfs istället för tvång.
Att vara trevligt kommer man långt med.
January 25, 2003
skiroy wrote: Den här tråden får mig att undra om inte vi ska bli hårdare vad det gäller nersättande språkbruk i forumet.
Egentligen tycker jag att det bara är larvigt med censurering. Låt folk skriva som dom vill.
Jag anser att sättet en person uttrycker sig på (även på internet) säger en hel del om dennes personlighet.
Personer som svär mycket, och framför allt använder CP som en förstärkning på vanliga ord skunker väldigt lågt i min åsyn.
Visst svär jag med. Men jag försöker att hålla mitt språk på en vettig nivå.
August 20, 2001
Som jag skrev innan beror det helt på vad folk tar åt sig. Skulle jag vara gravt religiöst, skulle jag kanske ta åt mig när fol sa helvete och fan.
Skit är ett bra svärord eftersom att skit luktar illa. Och det uppfattas oftast som dåligt. Så skitdator låter bra, eller koskitdator för Sulan 🙂
2 Guest(s)