ca pris på plexi?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ca pris på plexi?
Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 27, 2004 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

satt och funderade på att inhandla lite plexi och leka med dremeln med.. undrar bara vad priset ligger på ungifär? 1x1 meter eller nått.

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
524564
January 27, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

köpte 25*25 cm och fick pröjsa 75 spänn.

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
524573
January 27, 2004 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

En m^2*4mm kostade 1600 här i Falun.

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
524592
January 27, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Twinsen wrote: En m^2*4mm kostade 1600 här i Falun.

min var 8mm kanske jag skulle skrivit..

Ante-W
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
524597
January 27, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

min 645x450mm tjocklek 3mm kostade 150kr

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
524609
January 27, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkar kosta typ 100-200 kr för ett som är stort så att det passar till fönster hos glasmästeri osv.

megaman_b
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 350
524612
January 27, 2004 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

bara att gå till nån firma som pysslar med plexi och fråga om dom har lite spill.. har fått plexi så det räcker till minst 10 datorer därifrån.. dom har till och med olika tjocklekar så det är bara att frossa på..

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
524674
January 27, 2004 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Man ska inte köpa hos glasmästarn, dom tar sånna satans överpriser!
Bästa man kan göra är att åka till någon fabrik/firma som håller på med plexiglas till samhället, till exempel gör vägskyltar i plexiglas med mera .... dom tjänar så mycker pengar på annat så dom tycker bara det är kul att "de mindre erfarna" i samhället är intresserade av deras branch.

OM du måste gå till glasmästare:
Det kan även skilja i priser beroende på vilken glasmästare du väljer. Se till att välja någon som har en gubbe/tant i de övre åldrarna som inte ser ut att ha allt för mycket att göra, dom är vänligast.
Ett annat tips när du ska handla är att:

1. Du kommer in ensam.
2. Gå till glasmästarn, då ser det ut som du har ansträngt dig för att komma dit och då får dom lite medlidande.
3. Om du åker buss, kliv av två stationer innan så du blir lite anfådd tills du kommer fram.
4. Förklara vad du sjka ha det till, så förenklat du kan. Dom uppskattar ungdommar som tar sig tid att hjälpa de äldre förstå.

Det är de tipsen jag kan ge. Och med dom orden avslutar vi Patricks Plexiglas-inhandlar-guide. 😉

//Patrick

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
524694
January 27, 2004 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Man ska inte köpa hos glasmästarn, dom tar sånna satans överpriser!
Bästa man kan göra är att åka till någon fabrik/firma som håller på med plexiglas till samhället, till exempel gör vägskyltar i plexiglas med mera .... dom tjänar så mycker pengar på annat så dom tycker bara det är kul att "de mindre erfarna" i samhället är intresserade av deras branch.

Det kan även skilja i priser beroende på vilken glasmästare du väljer. Se till att välja någon som har en gubbe/tant i de övre åldrarna som inte ser ut att ha allt för mycket att göra, dom är vänligast.

1. Du kommer in ensam.
2. Gå till glasmästarn, då ser det ut som du har ansträngt dig för att komma dit och då får dom lite medlidande.
3. Om du åker buss, kliv av två stationer innan så du blir lite anfådd tills du kommer fram.
4. Förklara vad du sjka ha det till, så förenklat du kan. Dom uppskattar ungdommar som tar sig tid att hjälpa de äldre förstå.

Det är de tipsen jag kan ge. Och med dom orden avslutar vi Patricks Plexiglas-inhandlar-guide. 😉

//Patrick

Ja du.. dom kan vara riktigt lömska domdär 😛

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
524699
January 27, 2004 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Man ska inte köpa hos glasmästarn, dom tar sånna satans överpriser!

1. Du kommer in ensam.

//Patrick

Tycker nästan du överdriver lite 😛 Jag fick skjuts av min farsa till glasmästeriet. Snubben som tog emot min beställning var inte nån gubbe. Tror inte att det har nån betydelse.. Dom har ju ändå nån sorts prislista att gå efter, dom hittar ju inte bara på 😛

Quarzi
Member
Medlem
524716
January 27, 2004 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm.. ska försöka få fram lite "spill" om det går.. vill bara försöka att gravera lite... har så tråkigt på dagarna 😛

Quarzi
Member
Medlem
524760
January 28, 2004 - 12:04 am
sp_Permalink sp_Print

Funderar på om man kanske ska köpa detta eller är det kanske för smalt?

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
524877
January 28, 2004 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote:
Tycker nästan du överdriver lite 😛 Jag fick skjuts av min farsa till glasmästeriet. Snubben som tog emot min beställning var inte nån gubbe. Tror inte att det har nån betydelse.. Dom har ju ändå nån sorts prislista att gå efter, dom hittar ju inte bara på 😛

Ja men din pappa kände ju dom ...
Och prislista, nej sånt tror jag inte på. Dom tar så mycket betalt som dom vill eller så att det räcker till ett sexpack och en porrtidning...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
525188
January 28, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

1. Du kommer in ensam.

//Patrick

Man brukar ju inte precis bli anfådd av att gå. :-k

tomte12
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 278
525192
January 28, 2004 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

man ska fråga efter spilbitar de är mycket billigare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL