October 2, 2003
Steel wrote:
För övrigt så ser jag inte meningen med märkeskläder när det finns billigare kläder som fyller sitt syfte precis lika bra. 🙂
Beror på hur man ser på det. Vissa tycker att kläder inte endast är till för att värma utan även att man skall bli snyggare med dom. Varför då köpa en riktig diamant när man friar? Varför inte bara använda en kristallring som ser ut som en diamant? Båda är ju lika snygga, bara det att kvinnan du friar till KÄNNER sig finare och vackrare när det är en riktig diamant.
Samma sak är det med kläderna, egentligen kanske det är samma material och skit men eftersom man KÄNNER sig snyggare så köper många dyra kläder. Sedan måste man ju erkänna att dyrare kläder generellt är snyggare.
January 23, 2002
Bennos wrote: [quote=Steel] För övrigt så ser jag inte meningen med märkeskläder när det finns billigare kläder som fyller sitt syfte precis lika bra. 🙂
Beror på hur man ser på det. Vissa tycker att kläder inte endast är till för att värma utan även att man skall bli snyggare med dom. Varför då köpa en riktig diamant när man friar? Varför inte bara använda en kristallring som ser ut som en diamant?
ok du har en poäng men det är väl en fråga om en form av prioritering.
Jag förstår om man köper en diamantring när man friar istället för en kristallring. 🙂
Men när det kommer till kläder så har jag en annan inställning när det som jag skriver finns billigare som ser lika bra ut, gör sitt jobb lika bra och enda skillnaden är att det inte står Canada Goose, Peak, Helly Hansen eller Everest på dem.
Men det är ju upp till var å en att bestämma det, är ju sina egna pengar man handlar för. 🙂
Edit: Nu ändrade du ditt inlägg medans jag quotade dig Bennos men jag låter mitt vara för min inställning är den samma, men visst har du en poäng ändå. 🙂
October 2, 2003
Steel wrote: [quote=Bennos][quote=Steel] För övrigt så ser jag inte meningen med märkeskläder när det finns billigare kläder som fyller sitt syfte precis lika bra. 🙂
Beror på hur man ser på det. Vissa tycker att kläder inte endast är till för att värma utan även att man skall bli snyggare med dom. Varför då köpa en riktig diamant när man friar? Varför inte bara använda en kristallring som ser ut som en diamant?
ok du har en poäng men det är väl en fråga om en form av prioritering.
Jag förstår om man köper en diamantring när man friar istället för en kristallring. 🙂
Men när det kommer till kläder så har jag en annan inställning när det som jag skriver finns billigare som ser lika bra ut, gör sitt jobb lika bra och enda skillnaden är att det inte står Canada Goose, Peak, Helly Hansen eller Everest på dem.
Men det är ju upp till var å en att bestämma det, är ju sina egna pengar man handlar för. 🙂
Edit: Nu ändrade du ditt inlägg medans jag quotade dig Bennos men jag låter mitt vara för min inställning är den samma, men visst har du en poäng ändå. 🙂
Stämmer nog mycket väl när du säger att det handlar om en prioritering. 😀
October 2, 2003
.ToL wrote: Jackan jag har just nu har jag haft i 3 år. Den håller fortfarande värmen bra.
Jag förstår mig inte på folk som vill ha nya grejer bara för att alla andra har det...
Och jag förstår inte folk som köper överdrivet bra datorer för att bara ha det (nu säger inte jag att du har det). Alla är vi olika och ibland är det inte lätt att förstå varandra. Jag förstår mig tex. inte på alla dessa människor som sitter i timmar varje dag och kollar på dessa värdelösa tv-program som tex bigbrother, men tydligen så är det väl underhållning för dessa människor.
May 19, 2003
Handlar väl mycket om att folk vill vara som alla andra, vilket jag hatar. Så fort det kommer en ny trend så är alla där. Alla som brukar göra så dvs.
Jag menar, hur många ser vi inte varje dag som ser likadan ut som en annan, bara för "att det är populärt"?
Hur många tror du köpte en JL tröja för att den var snygg? Många köper "bara för att"....
Dessa männsikor är jag så trött på. Såna som bara vill vara som alla andra.
Grr. Är på väldigt dåligt humör idag, och mår inte bra så det kan vara lite luddigt skrivet och sakna lite argument, men det är så jag ser på det iaf.
June 5, 2004
copulator wrote: har en kanada goose men valde den enbart för att den har hög kvalitet och är bland dom varmaste jackorna som finns.
det var en bra anledning, och sen att den nu finns att köpa för 3000:- är inte dåligt. Men det negativa är att alla har sånna.
För övrigt går jag inte runt i JL eller WE eller liknande som alla har,gillar inte att ha samma kläder som alla andra. Så där tar jag inte åt mig...
September 3, 2001
Om du vill slösa pengar så tycker jag inte att du ska göra det med en canadagoose.
http://www.militaryshop.se har långt bättre jackor för mindre pengar. Slittåliga, varma, snygga, praktiska, hightech.
Vad mer kan man kräva?
Nanok jackorna samt 5.11 tactical jackorna verkar vara skitbra 😉
Ah... btw angående canada goose. Akta er för billiga kopior! Brorsan hittade en "Canada Bird"-jacka en gång. Lite patetiskt ^_^
May 17, 2002
Konstigt, en hel tråd som nästan enbart är negativ mot gäss-jackor. Men går man ut på stan så ser man dem överallt. hur hänger detta ihop. Troligen är det så att ingen Nh-användare har råd att slänga ut 3k på en jacka efter att det nya grafikkortet har inhandlats.. eller något i den stilen.
till Hugge: Du kan ju inte hjälpa att Coore hellre väljer att leva i totalt celibat istället för att få en kebabrulle ;).
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: Konstigt, en hel tråd som nästan enbart är negativ mot gäss-jackor. Men går man ut på stan så ser man dem överallt. hur hänger detta ihop. Troligen är det så att ingen Nh-användare har råd att slänga ut 3k på en jacka efter att det nya grafikkortet har inhadlats.. eller något i den stilen.
till Hugge: Du kan ju inte hjälpa att Coore hellre väljer att leva i totalt celibat istället för att få en kebabrulle ;).
Har inget emot jackorna men jag anser att det finns bättre och billigare allternativ som enligt mig också är snyggare.
July 4, 2003
Jag skulle inte köpa en goose, trots att de är jävligt sköna så har fan alla sådana på stan.
Köpte min Timberland för 3400, fungerar lika bra och bara sett en enda som haft en likadan, annars om du vill ha kvalite så har ju Boomerang sjyssta jackor o kläder, det är ju Svenskt också.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
July 11, 2002
När jag var till stockholm i relativt milt väder ca 5plus
så vart jag förvånad över alla ungar från 12-20bast som hade canada goose, i tunnelbanor osv.
Totalllly onödigt, man blir bara svettig och riskerar bli rånad och misshandlad för en gåååsh jacka som är gjorda för extrema förhållanden.
Skänk eran jacka till barnen i Sibirien eller så där det är EXTREM cold
June 5, 2004
Nord wrote: Jag skulle inte köpa en goose, trots att de är jävligt sköna så har fan alla sådana på stan.
Köpte min Timberland för 3400, fungerar lika bra och bara sett en enda som haft en likadan, annars om du vill ha kvalite så har ju Boomerang sjyssta jackor o kläder, det är ju Svenskt också.
Har lite boomerangkläder, men visste dock inte att dom sålde jackor också, bra märke för övrigt.
December 4, 2002
Självklart ska du lega ned köpet, varför duger inte en
1000kr jacka för? Nä lägg resten av pengarna på
datoruppgraderingar o annat roligt iställe för en
dum jacka..
Smirnoff: Precis så va de när jag va i Stockholm dom senaste gångerna
också.. Blev irriterad på över alla ungdomar som går runt med dom..
Hur fan har dom råd?? Jävla pappa betalar ungar..
1 Guest(s)